När pussas man?
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
Nej men om man nu tycker att det är en betungande "uppgift" så.. Hmm.. Då är det lite galet tycker jag.
En till präst skrev 2008-11-03 15:47:23 följande:
"Öppet sinnelag är bra att ha överhuvudtaget. Som präst, som människa, som brud..."
Just precis.
Vi gifte oss i förrgår och frågade prästen innan hur det var med en liten puss i kyrkan. Han sa då att det var inget som ingick i svenska kyrkans seder, men det var heller inte så att dom var EMOT detta. Så efter ringväxlingen så gav vi varandra en liten puss och så fortsatte vigseln utan problem.
Man FÅR, men det ingår inte i en svensk vigselprogram...
Säger man bara till prästen innan att ni tänker ge varandra en puss så är det säkert inga problem!
En till Präst... tack för att du förklarade det för mig... det är svårt med ord ibland när man inte hör tonen i rösten.
och ja som någon skrev, du Får kyssa bruden.. om du vill.... så att säga.. för ärligt talat nägra vet inte när eller om de få pussas under ceremonien..
Ok Slut Pussat!!! tills jag är hustru
Socker86: Är ganska så säker på att de flesta präster inte alls har ngt emot det. (Tvärtom.) Hade vår präst mottsatt sig det hade jag verkligen undrat. Det är en lycklig tilldragelse i allra högsta grad. Själv var jag själaglad och vi var ju på väg att pussas flera ggr under vigseln, men kom på oss i tid. Det handlar inte om tungkyssar heller.
En till präst skrev 2008-11-03 15:47:23 följande:
Personen som startade denna tråden undrade bara när man skulle pussas..
Och är du verkligen präst som skriver detta?
En till präst skrev 2008-11-03 15:26:56 följande:
Hear hear