• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • gusdanima

-5,4 kg på 9 veckor... det går långsamt...
    hur går det för er?

• gusdanima

Måste bara säga att jag är mycket imponerad av dej! Du har verkligen gjort det på rätt sätt!Försöker också lägga om mitt liv, träna mer och äta bättre! Synd bara att man är student och att PT är så ofantligt dyrt på mitt gym!

Snart Fru Larsson skrev 2008-10-30 16:45:13 följande:

Tjejer, nu måste jag bara få göra ett litet (långt) inlägg här. Själv har jag under ett par års tid jojobantat utan dess like. Tyvärr så har jag inte haft tålamodet att göra det på "rätt" sätt utan kört diverse olika kurer. Tyvärr så har jag gått på den alltför många gånger. Man går ner ett par kilo och man tänker äntligen! Men lik förbaskat står man där ett par månader senare med samma vikt och ibland plus några kilo. Jag har även försökt att motionera mer men som sagt, tålamodet har inte riktigt varit en av mina starka sidor. Ser jag inget resultat snabbt tröttnar jag på att vara duktig. Hur som helst. Jag har många måndagar bestämt att "nu ska jag börja leva ett sunt liv" men något hände den senaste gången. Jag bestämde mig för att börja jobba på att tycka om mig själv för hur jag ser ut idag. Jag vill inte se tillbaka på de senaste 5 åren och inse att jag har mått dåligt över min vikt och lagt ner så mycket energi och kraft på att med diverse preparat förtvivlat försöka gå ner några kilo. Så jag slutade ha dåligt samvete om jag åt godis eller något annat onyttigt. Det andra jag gjorde var att investera i mig själv. Jag köpte ett par timmar med en personlig tränare. Jag träffade honom en gång varje vecka under ca 2 månader. Yes, det är dyrt. Men 1. det är pengar du lägger på dig själv 2. räknar man ut hur mycket man lagt på andra hjälpmedel och jämför så inser man att det är inte är så stor skillnad 3. om man ser det i det långa loppet så tror jag de flesta hellre mår ett bra, långt liv och är frisk även om det kostar.Nästa steg var att med hans hjälp ändra min kost och mina kostvanor. Jag äter fortfarande allt. Men jag äter betydligt oftare och när man äter ofta är man inte lika hungrig och då äter man inte lika stora portioner. Och då är man inte heller lika sugen på sötsaker.Med hjälp av honom har jag nu ÄNTLIGEN gått ner i vikt. 2 storlekar minsann (har aldrig varit inne på kilo utan går mer efter hur kläder sitter och vilken storlek jag har) och jag känner att jag har slimmat till mig ordentligt. Känner mig inte alls lika plöfsig som innan. Jag träffar honom varannan/var tredje vecka nu och tränar en del på egen hand där emellan. För träna är kul när man orkar och man ser resultat.Det tog mig ca 3 mån att gå ner 2 storlekar. Men denna gången har jag gjort det på "rätt" sätt och jag kommer inte gå upp alla kilo igen bara för att jag slarvar en vecka. Jag har aldrig varit tjock utan bara haft de där extra kilona som är så svåra att bli av med. Men det går om man bara ger sig den på det. Jag har nu bibehållt denna vikten i ganska många månader och visst, jag slarvar ibland både med kost och träning. Man är ju inte mer än människa.Men eftersom jag fortfarande har personlig tränare så vet jag om att jag kommer gå till gymmet igen och jag kommer skämmas om jag inte tränar mellan de gångerna. Ett råd till alla är att inte försöka förändra allt på en gång. Börja med motionen eller kosten, men försök inte ändra allt på en gång för då håller det oftast inte så länge. Jag började med inställningen, sen motionen, sist maten. Vill ni ha fler tips, råd eller peppning får ni gärna skicka meddelande.
  • Originalrosen

Bantningskurer - far och flyg! Visst, jag har gått ned men inom ett år eller två så har jag gått upp allting och lite till. Jag måste ha gått ned minst ett ton i mitt liv - och sedan upp igen.

Nu är jag en hyfsat gammal kärring "pushing fifty" så tro mig, jag har testat alla kurer. Det funkar inte.

Nu har jag ändrat på ett annat sätt, mer långsiktigt. Jag har inte infört någonting som jag inte kan leva med resten av livet. Viktigast av allt; jag äter frukost, lunch och middag samt försöker få in mellanmål.

Jag äter allt, men lite mindre av allt. Godis har jag slutat med, äter lite mörk choklad ibland när andan faller på. Jag har plockat bort alla helfabrikat ur kosten och nästan alla halvfabrikat. Jag lagar mat mer från grunden, det känns bra.

Från början gick jag inte ned någonting alls men nu börjar jag se lite resultat. Har gått ned tio kilo vilket är en bra början. Viktigast är ändå att jag vet att de inte kommer tillbaka eftersom jag har gjort bestående förändringar för livet.

• Pentan

Start 104 kg
    I dag 3 veckor senare: 94,7 kg

• Strindlund

Pentan: Vad duktig du är! Själv började jag med viktväktarna den 29/10 på vikten 99,5 och i onsdags på vägningen låg jag på -2.9 kg! Otroligt roligt! Hoppas det fortsätter i samma takt, även om jag vet att det ganska snart kommer att avta!

Vilken "metod" använder du dig av?

• Anja 19 juli 2008

Nu har det rört sig lite neråt, men inte för att jag gjort något och idag har jag ätit både choklad och godis. Men från att förra veckan ha vägt 92 kg så vägde jag igår morse 89,9 kg.

Ska ner till 75, sen vet jag att jag iallfall KAN tycka att jag själv ser ok ut (är 169 cm) men jag brukade ju väga 60.

Min dröm är att hamna UNDER 70-strecket. Skulle ärligt talat gråta av lycka, men det är ju faktiskt exakt 20 kg till 69,9 så det känns avlägset.

Jag har verkligen svårt med min impulskontroll... blir sugen och KAN inte stå emot mina sug!

Funderar verkligen på att söka läkarhjälp. Funderar på reductil. För visst är det xenical som gör att man inte tar upp fett? Den är jag inte intresserad av. Jag vill ha medicin som tar bort mina sug. (ja det är möjligt att dom är psykiska, men lite hjälp med att få bort de fysiska sugen, tex sockersug, som jag själv skapat vore verkligen itne dumt). För hoppningsvis vänjer man sig vid nya vanor m hjälp av den medicinen.

Vad tror ni?

Utav Reductil, Xenical och Accomplia... vad är bra resp dåligt?

• mme Plantier

Hej alla goa!
    Jag har fått upp farten nu! Nedåt alltså..
    Jag startade på 83.4 och nu är jag på 75.2 !
    Jag har alltså minskat 8 kilo på 38 dagar. Jag har förvisso 12 kvar till jag har gått ner dit jag vill. Kommer fortfarande inte vara supersmal , men om man jämför mot hur det var från början kommer jag ju bli värsta toppenpinglan
    Är såååå stolt och glad över att jag har koll nu, bara att köra järnet! Skulle bara lyckla av mig lite ..

• Anja 19 juli 2008

Åh

mme Plantier

så glad jag blir av att läsa ditt inlägg! Jag låg ju oxå på 83 kg så himla länge i min strävan neråt från 95 kg och sen lyckades jag gå ner till 79 på själva bröllopsdagen, sen tog det tvärstopp.

Efter bröllopet har jag ju gått upp till 92,3 som mest och nu ligger jag alltså på 89,9 så jag ligger 10 kg högre än på själva bröllopsdagen som var för 3,5 månad sen. Hemskt!

Vi har ju messat varandra lite och jag minns inte om jag svarade dig sist, för det har varit så mkt jobb och så mkt annat att jag knappt hinner in här på BT. Men jag vet att vi tänkte och kände så likt. Känns så bra att du har lyckats för vi hade ju så lika situationer.

Och om du har lyckats så här bra och kommit så här långt så betyder ju det att jag borde klara det oxå.

Jättegrattis till dig... 8 kg på 38 dagar är ju SUPER!

Har du använt någon speciell metod?

kramar

Anja

• ElinDLB

Är nära mitt mål nu har gått ner 15 av 20 kg och gifter mig nästa år i september=) Kan få på mig nästan alla mina gamla jeans igen och det känns faktiskt underbart roligt bara det=)
    Läääängtar tills jag ska prova klänning i januari-februari, en helt underbar maggie sottero klänning!
    //Elin

• Pentan

WOW Grattis!!
    Hur har du gjort?

ElinDLB skrev 2008-11-07 23:58:39 följande:
    Är nära mitt mål nu har gått ner 15 av 20 kg och gifter mig nästa år i september=) Kan få på mig nästan alla mina gamla jeans igen och det känns faktiskt underbart roligt bara det=) Läääängtar tills jag ska prova klänning i januari-februari, en helt underbar maggie sottero klänning!//Elin
  • mme Plantier
    ElinDLB skrev 2008-11-07 23:58:39 följande:
    Är nära mitt mål nu har gått ner 15 av 20 kg och gifter mig nästa år i september=) Kan få på mig nästan alla mina gamla jeans igen och det känns faktiskt underbart roligt bara det=) Läääängtar tills jag ska prova klänning i januari-februari, en helt underbar maggie sottero klänning!//Elin
    Hej Elin!
    Vad duktig du är! Grattis !!

Anja:

Ja, vi "pratade" ju lite.. Kände så väl igen mig i dig och jag kan lova dig att om jag lyckas så kan du också göra det. Jag kände mig också helt uppgiven och misslyckad innan jag tog ett rejält tag i min krage och satte igång.
    Jag har använt mig av Nutrilette och hållt stenhårt på det + 45 min - en timmes promenad varje dag. Inget vidare avancerat alltså.
    Det som är värst är bara att komma igång med det, blir så himla lätt "imorgon". Jag har som sagt minst 12 kilo kvar innan jag närmar mig hur jag så ut innan alla barnen kom, men känner mig redan så fin! Kan knappt vänta på att bli klar och se resultatet!
    Jag hoppas att vi alla här inne kan peppa dig till att komma igång så du mår lite bättre, känner ända ner hit till mig hur ledsen och trött du är på detta!
    Kan jag vara till stöd på ngt sätt hoppas jag att du låter mig veta det, annars - kör så det ryker ! Kram
  • ElinDLB

Hej!
    Jag har använt mig av nutrilett. Tar 2 shakes och en bar varje dag förutom på helgen då jag tar två shakes och äter vanlig lunch=) Jag går faktiskt överallt. Minst en timme per dag. Ska jag till köpcentret så går jag dit osv. Hjälper ju att inte äga en bil men ändå=P Jag går i massor helt enkelt men ska köpa gymkort snart för att bli mer fastare om kroppen.

Tar dessutom varje dag vitamintillskott och äter mängder med frukt=) Har faktiskt inget sug efter godis eller något sådant och jag får ständigt frågan hur jag klarar att hålla mig undan från godis och dylikt och för min del hjälper det att jag faktiskt inte vill äta något sådant för att jag känner att jag inte vill se ut som jag gjorde innan. Ingen annan kan ju ta tag i min situation förutom jag själv.

Som jag brukar säga vill man så gör man det och gör man det inte så vill man inte tillräckligt mycket=) Är otroligt envis med mina grejjer så bestämmer jag mig så ska det hända hehe=P

Men men hoppas att ni andra som kämpar också ska lyckas med ert mål=) Klyschigt men det gäller ju att faktiskt hålla ut och faktiskt göra det man ska för att det ska bli något resultat.

Aja nu blev det långt hehe ha en bra dag!

• Strindlund

Jag var och vägde mig andra gången efter invägningen på viktväktarna igår, och jag stod på exakt samma vikt som veckan före! Men ändock, -2,9 kg ner och det tycker jag är fruktansvärt bra på två veckor.

Jag vill dock skylla liiite på att det var lingonvecka, och att jag normalt brukar ligga någonstans mellan 0,5-2 kg mer än vad jag brukar då. Var så tidigare, vet dock inte hur det ser ut nu. Jag är peppad att fortsätta i alla fall!

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg