Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
-5,4 kg på 9 veckor... det går långsamt...
hur går det för er?
Måste bara säga att jag är mycket imponerad av dej! Du har verkligen gjort det på rätt sätt!Försöker också lägga om mitt liv, träna mer och äta bättre! Synd bara att man är student och att PT är så ofantligt dyrt på mitt gym!
Snart Fru Larsson skrev 2008-10-30 16:45:13 följande:
Bantningskurer - far och flyg! Visst, jag har gått ned men inom ett år eller två så har jag gått upp allting och lite till. Jag måste ha gått ned minst ett ton i mitt liv - och sedan upp igen.
Nu är jag en hyfsat gammal kärring "pushing fifty" så tro mig, jag har testat alla kurer. Det funkar inte.
Nu har jag ändrat på ett annat sätt, mer långsiktigt. Jag har inte infört någonting som jag inte kan leva med resten av livet. Viktigast av allt; jag äter frukost, lunch och middag samt försöker få in mellanmål.
Jag äter allt, men lite mindre av allt. Godis har jag slutat med, äter lite mörk choklad ibland när andan faller på. Jag har plockat bort alla helfabrikat ur kosten och nästan alla halvfabrikat. Jag lagar mat mer från grunden, det känns bra.
Från början gick jag inte ned någonting alls men nu börjar jag se lite resultat. Har gått ned tio kilo vilket är en bra början. Viktigast är ändå att jag vet att de inte kommer tillbaka eftersom jag har gjort bestående förändringar för livet.
Start 104 kg
I dag 3 veckor senare: 94,7 kg
Pentan: Vad duktig du är! Själv började jag med viktväktarna den 29/10 på vikten 99,5 och i onsdags på vägningen låg jag på -2.9 kg! Otroligt roligt! Hoppas det fortsätter i samma takt, även om jag vet att det ganska snart kommer att avta!
Vilken "metod" använder du dig av?
Start 104 kg
Idag 94,3 kg!
Nu har det rört sig lite neråt, men inte för att jag gjort något och idag har jag ätit både choklad och godis. Men från att förra veckan ha vägt 92 kg så vägde jag igår morse 89,9 kg.
Ska ner till 75, sen vet jag att jag iallfall KAN tycka att jag själv ser ok ut (är 169 cm) men jag brukade ju väga 60.
Min dröm är att hamna UNDER 70-strecket. Skulle ärligt talat gråta av lycka, men det är ju faktiskt exakt 20 kg till 69,9 så det känns avlägset.
Jag har verkligen svårt med min impulskontroll... blir sugen och KAN inte stå emot mina sug!
Funderar verkligen på att söka läkarhjälp. Funderar på reductil. För visst är det xenical som gör att man inte tar upp fett? Den är jag inte intresserad av. Jag vill ha medicin som tar bort mina sug. (ja det är möjligt att dom är psykiska, men lite hjälp med att få bort de fysiska sugen, tex sockersug, som jag själv skapat vore verkligen itne dumt). För hoppningsvis vänjer man sig vid nya vanor m hjälp av den medicinen.
Vad tror ni?
Utav Reductil, Xenical och Accomplia... vad är bra resp dåligt?
Hej alla goa!
Jag har fått upp farten nu! Nedåt alltså..
Jag startade på 83.4 och nu är jag på 75.2 !
Jag har alltså minskat 8 kilo på 38 dagar. Jag har förvisso 12 kvar till jag har gått ner dit jag vill. Kommer fortfarande inte vara supersmal , men om man jämför mot hur det var från början kommer jag ju bli värsta toppenpinglan
Är såååå stolt och glad över att jag har koll nu, bara att köra järnet! Skulle bara lyckla av mig lite ..
Åh
mme Plantier
så glad jag blir av att läsa ditt inlägg! Jag låg ju oxå på 83 kg så himla länge i min strävan neråt från 95 kg och sen lyckades jag gå ner till 79 på själva bröllopsdagen, sen tog det tvärstopp.
Efter bröllopet har jag ju gått upp till 92,3 som mest och nu ligger jag alltså på 89,9 så jag ligger 10 kg högre än på själva bröllopsdagen som var för 3,5 månad sen. Hemskt!
Vi har ju messat varandra lite och jag minns inte om jag svarade dig sist, för det har varit så mkt jobb och så mkt annat att jag knappt hinner in här på BT. Men jag vet att vi tänkte och kände så likt. Känns så bra att du har lyckats för vi hade ju så lika situationer.
Och om du har lyckats så här bra och kommit så här långt så betyder ju det att jag borde klara det oxå.
Jättegrattis till dig... 8 kg på 38 dagar är ju SUPER!
Har du använt någon speciell metod?
kramar
Anja
Är nära mitt mål nu har gått ner 15 av 20 kg och gifter mig nästa år i september=) Kan få på mig nästan alla mina gamla jeans igen och det känns faktiskt underbart roligt bara det=)
Läääängtar tills jag ska prova klänning i januari-februari, en helt underbar maggie sottero klänning!
//Elin
WOW Grattis!!
Hur har du gjort?
Hej!
Jag har använt mig av nutrilett. Tar 2 shakes och en bar varje dag förutom på helgen då jag tar två shakes och äter vanlig lunch=) Jag går faktiskt överallt. Minst en timme per dag. Ska jag till köpcentret så går jag dit osv. Hjälper ju att inte äga en bil men ändå=P Jag går i massor helt enkelt men ska köpa gymkort snart för att bli mer fastare om kroppen.
Tar dessutom varje dag vitamintillskott och äter mängder med frukt=) Har faktiskt inget sug efter godis eller något sådant och jag får ständigt frågan hur jag klarar att hålla mig undan från godis och dylikt och för min del hjälper det att jag faktiskt inte vill äta något sådant för att jag känner att jag inte vill se ut som jag gjorde innan. Ingen annan kan ju ta tag i min situation förutom jag själv.
Som jag brukar säga vill man så gör man det och gör man det inte så vill man inte tillräckligt mycket=) Är otroligt envis med mina grejjer så bestämmer jag mig så ska det hända hehe=P
Men men hoppas att ni andra som kämpar också ska lyckas med ert mål=) Klyschigt men det gäller ju att faktiskt hålla ut och faktiskt göra det man ska för att det ska bli något resultat.
Aja nu blev det långt hehe ha en bra dag!
Jag var och vägde mig andra gången efter invägningen på viktväktarna igår, och jag stod på exakt samma vikt som veckan före! Men ändock, -2,9 kg ner och det tycker jag är fruktansvärt bra på två veckor.
Jag vill dock skylla liiite på att det var lingonvecka, och att jag normalt brukar ligga någonstans mellan 0,5-2 kg mer än vad jag brukar då. Var så tidigare, vet dock inte hur det ser ut nu. Jag är peppad att fortsätta i alla fall!