• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • U2s

Har du kontaktat Lanta Diver? Jag tycker de verkar vara lite snabbare på att svara + ligger lite lägre i pris.
    Har varit i kontakt med Maj-Britt. Jättetrevlig!
    Jag vet att hon har varit/är på semester, men annars är hon jättesnabb på att svara.
    Här äe hennes mailadress: maj-britt@lantadiver.com

Här kommer oxå lite information och priser:

Vi ordnar mycket riktigt bröllop och har så gjort de senaste 10 åren. Vi ordnar allt från den lagliga delen till vigseln, alla arrangemang, mat boende etc . Vi fixar givetvis även fotograf, makeup och frisör. Pappersexcersisen är inte krånglig, det är några turer men det allra mesta fixar vi. Ni behöver bara ordna papper från LSM, sända till UD i sverie som i sin tur sänder till Thailändska ambassaden i sth och därifrån får ni dem. Ni sänder dem till oss och vi löser UD i Bangkok och översättningar, när ni kommer så får ni skriva på papper på distriktskontoret här ( 10 minuter) och sen ordnar vi med ett varv till på UD i Bangkok innan vi säner papprena till er så ni kan lämna in dem på LSM i Sverige och efterregistrera vigseln. Jag sänder med en checklista. Kostnaden på den Thailändska sidan är 8 000 thb totalt,
    Övriga kostnader, vigselförrätare 5 000 thb , fotograf har hittills kostat 10 000 thb, hår och makeup räkna ca 3000 thb. Blommor beror helt på vad ni vill ha och hur stor utsmyckning. Vi tar 8 000 thb för totalen och har hand om allt hela vägen och finns med och ser att allt fungerar etc.

Lycka till!

• Sancher

Hejsan Baloosan!
    Jag är också ganska ny här. Vi åker den 7 nov och tänker också ha vår cermoni på Koh Lanta.
    Den kan ta en hel del da'r för att få svar från TI, men jag tror att dom är lika seriösa som vilken annan arrangör som helst i Thailand. Det som jag tycker verkar bra med dom är att dom har arrangerat vigslar ( som blir giltiga även i Sverige ) i flera år.
    Just nu är jag på väg att skicka in de dokument som behövs, till UD. De papper som är kvar att ordna är referensbreven.
    Det som är lite svårt med det är att vi inte tänker berätta för släkt o vänner att vi tänker gifta oss under vår Thailands semester. Så vi måste hitta 4 personer som kan intyga + bevittna och ändå hålla tyst om det hela.
    Men det ska nog ordna sig, hoppas jag.

• Therese 83

Hej.
    Tänkte bara höra om ni har några tips på hemsidor till de som arrangerar bröllop i Phuket?
    MVH/ Therese

• Therese 83

U2s
    Tack så mycket. Ska genast kika.

• Baloosan

Hej Sancher!!
    Kul att ni också ska gifta er i Thailand!
    =) Vi tänkte gå in på rådhuset och gifta oss här för att sedan ha cermonin i Thailand.

Jag har fortfarande inte fått svar av TI...det tar låång tid :(
    Funderade på att kontakta ett annat företag som kan ordna bröllop på Koh Phangan där man kan få mycket för pengarna...verkar det som.

Hoppas att det ordnar sig med vittnen! =)
    När är bröllopsdagen?

• Pyron

Nu lutar det att vi ska åka dit med barnen, men det måste vara på sommaren. Är det ok väder där då?
    Vart ska man?
    Thailand har många ställen, men mitt i juli vart är bäst att vara då?

• Therese 83

Pyron
    Koh Samui är helt ok på sommaren. Kortare skurar förekommer men mer sol är till exempel Phuket

• Tingeling_99_

Vill ni ha laglig vigsel är det, vad jag vet, endast TI och LD som hjälper till med detta....

• Pyron

tack.
    Therese 83 skrev 2008-08-09 16:17:38 följande:

PyronKoh Samui är helt ok på sommaren. Kortare skurar förekommer men mer sol är till exempel Phuket
  • Sancher

Hej Baloosan !

Vårt datum är den 15 nov om allt går som det är tänkt. Vi har blivit kontaktade av Katarina på TI, och vår " fin " planering börjar vi i september. Våra papper är skickade till UD nu, vi anlitade våra grannar för att intyga och bevittna våra referensbrev.
    Så det är inte så mycket mer att göra förrän dom kommer tillbaka från thailänska ambassaden.
    Kvinnan jag pratade med på UD kände väl till TI, och hade inte något negativt att säga om dem. Det kändes bra, eftersom, som du själv vet, tar lite tid mellan mailen med dem.

• U2s

Är det någon som vet om Maj-Britt är tillbaks i Thailand?
    Har någon hennes MSN?

Tack!

• ko lanta 08

Det står fortfarande "göta kanal" på hennes msn. Hon har
    maj-britt@lantadiver.com

Ni som gifter er i november, hur långt har ni kommit? Vi har bokat datum med Lanta diver (26/11) och skickat in och fått tillbaka hindersprövningen. Tänkte fixa med referensbreven och skicka in papperen till UD nästa vecka. Hur har ni skrivit era referensbrev och hur många måste skriva under??

• majamyra

Ska alla gifta sig legalt i Thailand?

• U2s

Ko Lanta 08: Tack! Men hon verkar vara tillbaks på Koh Lanta, för jag fick svar idag!

• Osvic
    majamyra skrev 2008-08-15 22:50:36 följande:
    Ska alla gifta sig legalt i Thailand?
    Nä inte vi. Vi gifter oss i rådhuset den 27 september, sen åker vi den 2 oktober och har ceremonin i Thailand. Tror det blir den 8 oktber men allt är inte klart än, eftersom vi fixar allt själva.
  • December08

Jippiieee! Fick bröllopsklänning idag som present.. Den är två delad och man kan korta ner den så att det går att vara barfota på stranden med den.. Skönt att ha den fixad.. Det är så mkt att tänka på ändå:)

• Thailand090300

Vi ska också gifta oss i Sverige först. Gifter oss i Stadshuset 14/2, åker till Koh Samui 20/2 och har en cermoni där den 28/2. De som hjälper till med lagliga vigslar för svenskar i Thailand gör inte det på Koh Samui så därför valde vi att gifta oss i Sverige först. Jag längtar sååå mycket!! :)

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8