• Godisråttan

Stockholmsbrudar 2008

En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.

Vår gamla tråd är avstängd för svar..

• Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008
  • Liten liten kanin

Haha, är inte det nån gammal 80-talslåt? "...för här går Helena och jag..."
    Ujuj, kanske borde ha sovit nån timme till...

• Helena Johansson

Jo men visst är det en gammal dänga den där Helena och jag, ha ha. Ses gärna ikväll! Jag kommer att lämna jobbet kl 16 för att åka till Skärmarbring för att hämta bil.. sedan dra ut till Djursholm för att hämta smycken.. tillbaka med bilen till Skärmarbrink och SEN kommer jag till er. Var vill ni ses då? Mig spelar det ingen roll, men såklart är det ju grymt om det går att ta sig dit med tunnelbana eftersom det är busstrejk

• matteve

Gahh, tjejer, trodde att det blev inställt eftersom nästan inga kunde Skulle jättegärna träffas, men nu kan jag inte.

Aja, är helt klart på nästa gång

• Liten liten kanin

Hej tjejer! Hur går det för alla med planerna? Och Hur känns det att vara gift, ni som redan sagt ja.
    Igåpr fick jag en liten mini-möhippa av en kompis som var jätteledsen över att inte kunna vara med på den riktiga. Vi shoppade i Uppsala, sen åkte vi ut till Öregrund där en annan kompis bor å åt nere vid hamnen och gick sedan på kakbuffé som de har på ett av hotellen där! Har väl aldrig varit så proppmätt förut, haha!
    Två veckor och tre dagar, and counting... En miljon småsaker kvar att pyssla med. Idag ska jag fixa ljusstakar, lämna in förlovningsringarna på putsning, köpa present till toastmasterparet, skriva ut diverse skyltar och lappar, bestämma slutlig bordsplacering (svårt, lokalen är avlång på "fel" håll), rota i källaren efter tavelram till bordsplaceringsskylt, göra små risknyten av tyg som jag köpt... Ujujuj, ju mer man får färdig desto fler saker kommer upp.
    Just det, Helena: Inga fuktskador, men det tog hela kvällen att torka upp allt, en mutter på vattenröret under diskbänken som hade släppt. Puh...

• AllStared

Liten liten kanin skrev 2008-07-09 09:11:21 följande:

Hej tjejer! Hur går det för alla med planerna? Och Hur känns det att vara gift, ni som redan sagt ja. Igåpr fick jag en liten mini-möhippa av en kompis som var jätteledsen över att inte kunna vara med på den riktiga. Vi shoppade i Uppsala, sen åkte vi ut till Öregrund där en annan kompis bor å åt nere vid hamnen och gick sedan på kakbuffé som de har på ett av hotellen där! Har väl aldrig varit så proppmätt förut, haha!Två veckor och tre dagar, and counting... En miljon småsaker kvar att pyssla med. Idag ska jag fixa ljusstakar, lämna in förlovningsringarna på putsning, köpa present till toastmasterparet, skriva ut diverse skyltar och lappar, bestämma slutlig bordsplacering (svårt, lokalen är avlång på "fel" håll), rota i källaren efter tavelram till bordsplaceringsskylt, göra små risknyten av tyg som jag köpt... Ujujuj, ju mer man får färdig desto fler saker kommer upp. Just det, Helena: Inga fuktskador, men det tog hela kvällen att torka upp allt, en mutter på vattenröret under diskbänken som hade släppt. Puh...
    Japps idag är det 17 dagar kvar. :)
    HAr inte mkt kvar, ska hämta min bröllopsklänning hos sömmerskan idag.
    Sen är det som är kvar mat, dryck och blommor, men de får jag vänta med ett tag.
  • Helena Johansson

Hej på er tjejer!
    Jag befinner mig på Gotland och Almedalsveckan vilket innebär massa jobb och massa kul och jättelite tid att tänka på nåt annat.. Men hemma fixas det vet jag, Peter var och testade stolsöverdrag på båten i går som verkade funka så det händer grejer även om inte jag är hemma.

Liten liten kanin: Skööönt att det inte var värre

• matteve

Vilken söt klänning! Duktig du är Börjar du bli nervis nu? SNART JU!

Vi bokade vår honeymoon ikväll - två mysveckor på Santorini. Ska bli underbart!

Hur går det för alla er andra som är kvar?!

AllStared skrev 2008-07-09 17:38:21 följande:
    min egen designade bröllopsklänning - www.brollopstorget.se/hem/allstared/gallery/p...
  • AllStared
    matteve skrev 2008-07-12 21:34:42 följande:
    Vilken söt klänning! Duktig du är Börjar du bli nervis nu? SNART JU!Vi bokade vår honeymoon ikväll - två mysveckor på Santorini. Ska bli underbart! Hur går det för alla er andra som är kvar?!
    Oh tackar. :)
    Ja lite nervös, drömmer massa mardrömmar om att allt går fel.

Lyx med Santorini, vi får skjuta upp bröllopsresa då vi måste prioritera alla bebissaker.
    Beräknad födsel 3/12. :D
  • AllStared
    matteve skrev 2008-07-15 18:40:40 följande:
    Toovien! Va fin man kan va´
    Hihi sikken söt liten va :p
  • matteve

På tal om drömmar - drömde att Matt lämnade mig för någon annan! Gah! Bröllopsnerver or what!

AllStared skrev 2008-07-12 21:49:32 följande:
    Oh tackar. :)Ja lite nervös, drömmer massa mardrömmar om att allt går fel.Lyx med Santorini, vi får skjuta upp bröllopsresa då vi måste prioritera alla bebissaker.Beräknad födsel 3/12. :D
  • AllStared
    matteve skrev 2008-07-15 21:33:35 följande:
    På tal om drömmar - drömde att Matt lämnade mig för någon annan! Gah! Bröllopsnerver or what!
    Hjo jag vet var du menar, drömmer både bröllops och gravidmardrömmar. bah jobbigt.
  • Liten liten kanin

Jahapp tjejer, tänkte bara säga att nästa gång jag skriver här är jag en gift kvinna!!! Åker till Uppsala imorrn bitti och på lördag är det dags! Fyyyyy vad jag längtar!
    Må så gott allihop så hörs vi efter helgen! Kraaaaaam!

• AllStared

Liten liten kanin skrev 2008-07-24 23:06:46 följande:

Jahapp tjejer, tänkte bara säga att nästa gång jag skriver här är jag en gift kvinna!!! Åker till Uppsala imorrn bitti och på lördag är det dags! Fyyyyy vad jag längtar!Må så gott allihop så hörs vi efter helgen! Kraaaaaam!
    Hihi jag är också fru nästa gång jag skriver här. :)
    Vi sitter här med ansiktsmask, och imorn åker vi ut och förbereder allt.
    Hittills går allt som på räls, perfekt! :)
    Hoppas ni mår bra, kram
  • matteve

Ååååh, ska tänka på er imorgon!! Stort grattis och lycka till! Nu kommer att få superfint väder också!

Jag längtar så mycket! Bara 2 veckor kvar!!!!!!!!!!

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008