• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Qozze

Hon blir 2 år den 21 januari (en vecka före vårt bröllop!)

• GME76   080802

Troll1:
    Pilates är suveränt för magen. Promise!! Har alltid haft utputande mage, även när jag varit hyfsat smal, men nu när jag väger mer än då så har jag plattare (obs, en bit kvar till platt haha) mage tack vare pilates. Kör framför tv:n hemma efter att ha lärt mig från dvd.

• Troll1

Tackar för tips! Och skönt att höra ( ) att man inte e ensam...

• Skottdagen2008

Qozze!
    Vår som var väntad till den 21 januari, men han orkade inte vara kvar i magen

• Skottdagen2008

Är inte pilates supertungt och svårt?

GME76 080802 skrev 2007-10-24 21:01:34 följande:

Troll1:Pilates är suveränt för magen. Promise!! Har alltid haft utputande mage, även när jag varit hyfsat smal, men nu när jag väger mer än då så har jag plattare (obs, en bit kvar till platt haha) mage tack vare pilates. Kör framför tv:n hemma efter att ha lärt mig från dvd.
  • Qozze

GME76: Så pilates funkar bra? Kanske kan vara värt att prova...

Skottdagen: Kul! Hon var beräknad till den 10:e men hon ville inte ut så snabbt. Fast lite kul att det blev den 21:a för min bror är född på samma datum

• Qozze

Blä, vilken tung vecka. Har inte tränat sedan förra lördagen, har inte varit frisk, och nu har man bara dåligt samvete över det. Som det känns nu kommer jag inte att kunna träna något denna veckan heller och då blir det två veckor utan träning. Blir jobbigt att komma igång efter det...

• Skottdagen2008

skulle träna ikväll men hade lovat m2b att fixa foton. vi har inte framkallat sedan julen. tränade i måndags men före det??

• Skottdagen2008

så var det 12 november och jag har ännu inte tränat sedan sist = F-N och går också uppåt i vikt igen. kan ju beror på allt gott jag smaskar i mig.

• Qozze

Skottdagen: Fy, jag är i samma svacka som dig. Har varit dålig flera veckor med massor av hosta och inte vågat träna. Sen blev jag bättre och hann träna två gånger men nu har jag fått världens värk i axeln (inflammation?) så nu törs jag inte träna igen, man vill ju inte att det ska bli värre. Är rädd att min vikt också går åt fel håll... har inte kollat dock
    Enda sätt jag rör på mig nu är att cykla till jobbet varje dag, men det känns verkligen patetiskt. Och sen känns det som om man bara har en massa undanflykter fast man egentligen inte bör träna om man inte är frisk. Och snart är det jul (firar med m2b's familj som inte direkt är snåla med onyttigheterna)...

• Skottdagen2008

Nä, själv har kotten varit sjuk till och från sedan vecka 34 och till slut orkade inte min sambo stå emot bacillerna och nu fick jag värsta febern. låg heldäckad igår. sambon fick vabba då kotten också är sjuk. idag tog jag hand om kotten och blev lite friskare. vikten verkar ändå hålla sig, dvs varken upp elkler ner sedan jag skutade träna, men det ska lite till ner. vore supernice. klart ett par snygga triceps hade inte skadat till klänningen. tusan att tiden går så fort nu för tiden.

• Qozze

Det verkar som om alla blir sjuka nu. Hade egentligen roliga planer med två familjer idag, men igår morse avbokade den ena familjen som var sjuka och igår kväll hade även den andra familjen blivit sjuk. Så nu sitter man här medan barnen vilar och m2b jobbar... Får se hur länge barnen klarar sig, både jag och m2b har varit risiga redan.

Vad skönt att du i alla fall håller vikten trots brist på träning. Jag börjar bli lite stressad över att inte hinna/kunna träna. Jag vill ju få bort de sista kilona och resterna på magen. Men det går inte i helgen heller eftersom m2b jobbar. Har tränat en gång denna veckan i alla fall. Alltid något

• Skottdagen2008

Jösses, har inte tränat nu på MER än en månad. Har varit krasslig och verkar "hitta" på många orsaker. Planera bröllop, dvs hänga på denna hemsida, jobba, kolla tv, osv..... suck!

Hur går det själv. Har kläderna blivit större?

• Qozze

Hej!

Nja, det går väl sådär. Förra veckan lyckades jag faktiskt träna tre pass (*hurra! *). Jag hade en invägning och mätning i helgen också (var 5 veckor sen sist) och den visade att jag stod i stort ett kvar på samma vikt som sist, -0.2 kg, och måtten var också i stort sett samma runt midja och höft. Så jag har i alla fall inte blivit större av bristen på träning vilket är skönt. Men nu är det bara 2 månader kvar så jag börjar känna mig lite pressad. Skulle vilja bli av med de sista kilona, framförallt sitter det runt magen (mitt mål var ju stl 38 och jag drar fortfarande 40). Men det är väl det som är svårast att bli av med... Jag får försöka ta mig ett ryck nu i december. Synd bara att det är så mycket annat som ska fixas då...

• MiWi

Hej!

Det här med vikt är ju helt hopplöst, men jag har använt mig av en variant av tallriksmodellen. Fösöker i och för sig tänka på vad jag lägger på tallriken, men då jag också har familj så varken orkar jag eller hinner laga "special" mat till mig utan det får bli det alla andra äter. I stället lägger jag upp 50% sallad, 25% kött, fisk och 25% pasta/potatis på tallriken, vilket jag blir "lagom" mätt på. Har också köpt en pilates boll som jag "rullar" omkring med på kvällen (några övningar tar ca: 10 min). Detta har i alla fall resulterat i 5 kg på 3 månader. Har fortfarande 5 kg kvar men tror och hoppas att jag ska klara det till juni. Lycka till!

• Qozze

MiWi: Vad duktig du är! Jag började på samma sätt med mycket sallad till den "vanliga" maten. Men nu hinner jag nästan aldrig fixa sallad på vardagarna, man ska vara glad om man hinner steka lite korv innan ungarna dör av hunger när man kommer från dagis. *suck*
    Man kanske skulle testa pilates... var får man tag i såna prylar?

• fröken kantarell

Ta en extra promenad varje dag, ungar bruka ju gilla att åka vagnen, men om det blir på kvällen är ju risken att hon somnar klart

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!