• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Qozze

Ajdå, det låter inte som en vidare bra middag. Du skulle ha fixat te och några smörgåsar eller nåt liknande istället om du inte ville laga mat. Men som sagt - det är en ny dag i morgon, då får du ta nya tag.

Jag gillar inte heller att laga mat till bara mig själv och barnen. Då blir det nåt enkelt. Men idag ville jag överraska m2b med nåt gott. och så ringde han precis när maten var klar och sa att han skulle behöva stanna ett tag till. Surt! Men, men, jag fick ju god mat själv. Men barnen ville inte alls ha, de bara petade och kladdade - trist när man hade ansträngt sig

• Skottdagen2008

Jo, helst när man själv är rätt nöjd med resultatet och så petar kotten bara och när man får vänta på att tågjävlen har kommit i tid och inte är försenat som vanligt. Suck! Min m2b jobbar i Sundbyberg.

• Qozze

Ja, det är inte så roligt. Var bor ni då? Vi bor i Hässelby... Men vi har båda så nära till jobbet att vi kan cykla. Men trots det blir det sent ibland.

• Skottdagen2008

Vi bor i Västerås nu, men vi har bott i Hammarby Sjöstad i några år och i Sthlm har jag totalt bott i över 6 år. M2b har nästa kortare restid till jobbet nu än då vi bodde i Sthlm. Helt otroligt, men sant. Vi trivs som fisken i vattnet och vill verkligen inte flytta tillbaka.

• Qozze

Ah, då förstår jag att det kan bli sent ibland. Jobbar du också i Stockholm eller är det i Västerås?

• Skottdagen2008

Nä, jag jobbar i Västerås. Har verkligen hittat MITT jobb och det gjorde jag när kotten bara var bebis. Trivs verkligen superbra.

• Skottdagen2008

Så hur har helgen gått tjejer?

Själv har träningen gått över förväntan, men inte maten, så rent krasst har jag nog gått upp i vikt då träningen inte riktigt tuggade i alla uppätna kalorier, suck!

• Qozze

Gah, helgen har inte gått bra alls. Ingen träning (var på spa med kompisar på lördag och m2b jobbade i söndags) och dessutom lyckades jag sätta i mig en del godis både på lö & sön. Men i övrigt åt jag nog ganska bra.

Sitter och har lite ångest för jag borde åka iväg och träna, men det är inget roligt pass. Vill gå i morgon istället. Men m2b åker iväg på onsdag och är borta till på lördag em så om jag inte tränar idag eller i morgon har jag ingen fler chans förrän söndag. Ta mig i kragen!!!

• Skottdagen2008

Jo, jag hade gått upp sedan förra veckan.

Har startat en ny tråd "5 kg på 5 månader" önskar få pepp vänner som hjälper mig med de sista 5 kg.

• Qozze

Ajdå, vad trist! Men alla har svackor ibland - det är bara att ta nya tag och börja om. Det är en ny vecka nu!! Pepp, pepp!

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!