• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Mizz Wizard

Ammar du inte kan jag rekomendera camebridgekuren!

• Skottdagen2008

071201:
    Hur går det för dig? Bättre än för mig antar jag.

C-T:
    Tack för stödet, jo man vill ju bli en isprincessa i Kiruna. den vackraste cessan i mannatider, haha i vilken dröm då.

Mizz Wizard:
    Nej, amningen slutade jag med för 1 år sedan och de som säger att man får mindre bröst efter amning kan dra dit...... klart nu har jag ju några gravidkilon kvar, så förhoppningen är att även tuttarna minskar radikalt annars är det risk att jag inte hittar en BH till min axelbandslösa klänning.

Har ni tips på BRA axelbandslösa BH:ar?

• 071201

Jag tror det är bättre att du inte vet hur det går för mig. Vi kör en första utvärdering efter helgen.

Jag har ett brutet revben och en sjuk snart 2 åring hemma och godis i skåpet, glass i frysen, ska inte inte inte....

• cellabella

Jag ska inte gå ner i vikt, men tänkte komma med tips hur man hinner träna fast man har barn. Jag pluggar och jobbar, mer än heltid, men har oregelbundna tider. Så ibland lämnar jag sonen på morgonen och går till gymmet. Ibland är jag lite ledig på eftermiddagen och tränar då. Nu har jag en sambo som hämtar varje dag, så därför måste inte jag stressa hem. Måste du TS hämta och lämna varje dag? Annars kanske du hinner träna direkt innan jobbet eller direkt efter? Om du nu inte är ensamstående så har du ju nån att dela allt ansvar med, gör det! Lycka till!

• Skottdagen2008

071201:
    Ojoj, brutet revben och jag som bara är förkyld. Lycka till och tänk mer på maten än träningen.

Cellabella:
    Jag måste föra och lämna och laga mat och natta varannan dag. Min m2b jobbar i Sthlm och måste pendla dit varje dag så han åker redan vid 6-tiden på morgonen och kommer hem vid 17-tiden. Han ger mig mycket egen tid, men den tiden behöver jag till att planera inför bröllop, vara med vänner, jobba (jobbar hemma 10%-20%) samt träna förhoppningsvis. sedan vill ju jag och min m2b också umgås och då knycker jag från min s.k. egentid. Jag ska försöka ta fram ett schema för aktiviteterna så att jag beslutar vilka dagar jag ska jobba och bvilka jag ska träna.

• c t

Klart att vi ska vara Isprinsessor!

Jag kan tipsa om H&M axelbandslösa, satt perfekt på mina 75 C/D
    Annars har Twillfit en superfin kollektion med bröllopsunderkläder med 2 olika typer av axelbandslöst! Billiga också

• Skottdagen2008

H&M har jag tyvärr inte kunnat ha sedan jag gick i högstadiet. Jag är normalt innan graviditet en E-kupa och är nu uppe i G, har varit i H under amningen.

Twilfit har inga axelbandslösa som är bra för tunga byst utan mer för uppstoppade :)

• c t

Satan vad stora bröst!!!

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig

• Skottdagen2008

Nja, stora och stora, jag är ju lite rultig själv också, men jo, de kom med generna .

Har alltid haft svårt att hitta kläder p.g.a. dem, men som tur är verkar marknaden ha förstått att det finns de som inte har standard B eller C som även är smal under bysten runt om. Jag är liksom ett päron med boobs för jag är smalast under bysten sedan bredar det ut sig så jag har en 70G nu på mig. Det var inte lätt att hitta klänning så det blev en balklänning (vit med strass och glaspärlor) i strl 40 som hon ska sy om till mig.

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!