• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

Jag trodde efter graviditeten att de mesta skulle "rinna" av med amningen, men vilket skitsnack, inte på mig. Jag stod still helt fast på samma kg sedan snart 1,5 år. Sen i somras lyckades jag sakta men säkert rubba på 2 av dem. Sedan kom hösten och då åkte jag "hem" norröver och hälsade på i 2 veckor och vips var jag 2 kg tyngre igen, på 2 veckor!! Suck, det som ajg kämpat med i fyra månader nästan. Mer allvarligt försökte, men tji fick jag. jag har väldigt lätt att lägga på mig kg. Segare att bli av med.

Men för snart 3 veckor sedan fick jag nog. Då hade förkylningen släppt och jag pratade allvar med m2b att jag verkligen verkligen verkligen ville gå ner de sista då 8 kg och bad om mer tid över till mig och det verkar som om han tycker det är helt ok. Började som sagt att träna 2-3 gånger i veckan ca. 45-60 min. Har också börjat fylla på med grönskaer, mycket mer än förr, vilket var super lite om ens alls.

Det rör på dig neråt i alla fall :) sakta men säkert.

• Skottdagen2008

Var på kvällfika hos en mammakompis. det är ju kanelbullens dag så det blev en stor kanelbulle, en stor chokladboll, 3 små chokladkakor, hm...... men jag cyklade dit och hem, dvs 2x15 min vilket kändes ba, men troligen inte trollade bort de överflödiga kalorierna

• Qozze

Skottdagen: Dåså, då blir det en väldigt snygg klänning, gillade inte riktigt färgen på bilden
    Vad duktig du är som cyklar när du ska iväg, alltid bränner det något. Ju mer man rör sig desto bättre

I vått och torrt: Stl 38 är inte så långt som det känns, det gäller "bara" att ha lite diciplin. Jag tror att du kan fixa det om du vill. Jag har ju snart kommit dit (är värsta gottegrisen egentligen!). Men när man börjar träna och äta nyttigare blir man inte lika sugen på godis, i alla fall inte jag. Nu nöjer jag mig faktiskt för det mesta med en mindre mängd. Sen är det förstås viktigt att du börjar med något som du tycker är roligt i träningsväg. Jag avskyr att springa så det går bort! Jag går istället på olika pass på F&S, det är mycket mer min grej. Ett tips är att även mäta omkrets runt typ mage/stuss/lår så kan du se att det händer saker där även om vikten kanske inte alltid rör sig lika fort.

• Skottdagen2008

Denna vecka har inte gått bra. Har ätit gott,druckit vin och bara tränat en gång. Har i och för sig precis kommit hem från 30 minuters rggmassage så jag känner mig rätt nöjd och belåten. alldeles avslappnad.

M2b och jag har även tagit tag i att träna lite på dansen. känns som att vi kan klara det, men kanske inte superbra, men sådär vi kan typ dansa litem men är inte proffs.

• Qozze

Det känns som om detta blir en dålig vecka också. Var och tränade i lördags (första passet den veckan) och i måndags åkte jag igen fast jag hade lite känningar i halsen. Och efter det har jag inte alls mått bra. Känner mig febrig och hängig så det gäller att ta det lugnt tills man är bra igen. Synd! Jag som hoppades kunna "komma i kapp" denna vecka!

Skottdagen: Ryggmassage låter härligt! Skulle behöva det själv nu känns det som

• Skottdagen2008

Jo, ikapp vill man komma. Var på väg ner på vågen, men nu har jag ökat lite igen. Inte mycket, men åt fel håll likförbannat. försökte träna igår, men har oxå haft känningar och det kändes inte alls bra.

• Qozze

Jag hade invägning idag och nu verkar det som om det står still. Det har inte hänt något med vikten på 3 månader men måtten fortsätter att minska. Märkligt. Men som sagt så är formen viktigast så man ska väl inte vara för ledsen även om man vill att de siffrorna också ska minska...

Träningen har inte gått så bra denna veckan, har kännt mig krasslig hela veckan och är fortfarande inte bra. Får försöka ta nya tag nästa vecka. Hur har det går för dig?

• Skottdagen2008

Jag brukar ju kolla vikten på måndagmorgon och så även idag. Det har knappt rört sig,men ändå neråt i alla fall.

Förra veckan blev det 2 gånger i gymmet och sedan på lördagen blev det 2 timmar disko (fast det förbrände väl bort all sprit jag samtidigt drack ).

M2b och lilla kotten är båda febriga hemma. M2b hade över 39 grader igår så jag ber til världens makter att jag inte blir krasslig jag med. Det är ju inte lätt att undvika när man kramas och kotten kommer med sin snoriga näsa och pussar på en och sover i samma rum.

• Skottdagen2008

Som jag trodde, det har gått lite uppåt. Både sonen och m2b är krassliga, så pass krassliga att jag fått vabba och ta hand om båda två. Håller tummarna för att min immunförsvar står emot. Har tyvärr varken ätit bra eller tränat = SUCK och F-N oxå

Ska till jobbet imorgon, m2b ska försöka hålla sig på benen och ta hand om sonen.

• Qozze

Fy vad trist att alla blivit sjuka, man får ju inte direkt mer gjort när man måste ta hand om en massa sjuklingar också. Mina tjejer hade varit gnälliga på dagis båda två idag (det är de aldrig annars) så nu kommer väl höstsjukorna (de hade många sjuka barn där idag, 18 av 28!). Jobbigt. Men jag och m2b är i alla fall pigga så jag ska försöka komma iväg en sväng ikväll.

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!