• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

Appropå stora boobs. Vet ni hur många kvinnor som går i fel BH. Jag trodde själv att jag hade 75C för många år sedan och gick då till en riktig underklädesbutik. Hon såg på mig och sa utan att mätt mig, nej, det har du inte du har 70E. Gissa vilken skillnad det blev på känslan. Numera känns inte bh:n. Den skaver inte och glider inte omkring utan sitter "like a glove".

Min mamma trodde hon hade 85D och så såg jag henne i hennes BH och sa nu går vi till en riktig butik och ordnar upp detta. Hon kom ut med en 80H. Så alla brudar där ute. Om ni är osäkra på er storlek, dvs om byglarna inte smiter åt runt hela bröstet och ligger an mot huden hela vägen och om det glider upp bak på ryggen, så byt till en större kupa med mindre omkrets .

Mina boobs ser inte stora ut just därför att jag har rätt BH. Jag får ofta höra i typ twilfit och lindexbutiker att de inte kan vara den strl på bh:n tills de ser mig i omklädningsrummet när alla kläder på överkroppen är borta. Jag har sagt vilken storlek jag har så kommer de ändå med fel strl och så får de springa och ändra till rätt strl när de ser att det inte passade.

Kontrollera era boobs så att brudklänningen sitter snyggast

• Lisa1

Att göra smarta matval kostar inte mkt tid. Och det är dessa som ger den absolut största skillnaden!! Stora lycka-till-kramar :)!

• cellabella

TS: jag antog att du inte var ensamstående eftersom du har barn och ska gifta dig, men man vet aldrig. Men ni verkar ju dela upp det bra, sen handlar det om hur du väljer att bruka tiden. Jag och min sambo planerar bröllopet tillsammans på kvällarna ibland, då får man två flugor i en smäll. Sen behöver inte träningspassen vara jättelånga, jag kör nautilusmetoden 45 min på gym två gånger i veckan, det räcker bra för mig. I komination med bra mat ska du nog lyckas bra med att nå ditt mål!

• Skottdagen2008

Igår skulle vi till ett par vänner och "svulla". Så då tänkte jag, kvällssmörgåsarna och fikat vill jag inte vara utan hos dem så då cyklade jag dit och hem, totalt ca. 8 km, det kändes bra :) . Försökte tänka lite på att inte ta smör på mackorna som jag brukar utan ta mer grönsaker, men den där chokladbollen kan jag bara inte säga nej till, det är en av mina stora laster. Älskar chokladbollar och dammsugare. åt även slutet på helgens godispåse. Inte mer än kanske 50 gram, men det är ganska många onödiga kalorier = suck! Men jag tränade = Skönt!

• 071201

Bra du har börjat tänka rätt och det är en bra början. Att förbättra sig på små saker betyder mycket i längden se på mig.

• Skottdagen2008

071201:
    Hur ser du ut då . Var startade du, vad är målet och hur långt har du kommit?

• Qozze

Skottdagen: Bra gjort med cyklingen! Då kan man få unna sig lite smörgåsar sedan.

Själv var jag och tränade i tisdags. Egentligen borde jag åka iväg ikväll med men jag har ingen ork. Var hos tandläkaren igår och att och spände mig i nästan en timme (vara hos tandläkaren är förmodligen det värsta jag vet att göra) så idag har jag ont i hela kroppen...
    Sen måste jag packa för helgens tripp (tjejhelg med systrarna). Får se till att komma ut och röra på mig med dem i helgen istället. Så jag borde väl inte sitta här egentligen, men en liten stund kan väl inte skada...

• 071201

Började i maj (85kg) med att sluta äta choklad och dricka läsk. Gjorde det dagligen då i olika mängd. Försökte röra mig mer men det var inte så kul väder att gå ut i i sommras. Till en början hände ingenting på vågen utan den stog still och då började jag fuska. Sen gjorde jag en omstart och då gick det bättre Har tills igår gått ner 9kg.(76kg) Äter mig aldrig proppmätt, nästan aldrig efter 18, dricker loka eller vatten, köper matlagningsgrädde med 4% fett, äter inte mjukt bröd utan wasa sport, fullkornspasta blandat med vanlig(annars äter inte barnen). Undviker att fuska men det händer flera gånger i veckan.

• Qozze

071201: Wow, vad duktig du har varit! Och snabbt har det gått med. Jag startade på ungefär samma vikt som dig (84 kg) men i Januari och den 1 aug var jag nere i 76 (alltså -8 kg). Det har tagit lite längre tid för min del, jag försöker köra efter samma principer som dig även om man trillar dit ibalnd. Får man fråga hur lång du är? Själv är jag 176 cm...

• *Lilla M*

Mitt tips: Boken "Vardagsmotion" av Johan Faskunger. Det är en "vanlig" bok, men så bra att vi har haft den som kurslitteratur på Sjukgymnastprogrammet i flera kurser. Finns som billig pocketbok, säkert på internethandlar också.
    Boken innehåller bland annat kapitel som:

Fysisk aktivitet och hälsa
    Beteendeförändring
    Från tanke till handling
    Att fortsätta motivera
    Konkreta motionsråd
    Att ändra sina matavnor
    Hallbar utveckling

Vardagsmotion kan verkligen göra skillnaden, speciellt om ni har lite tid!

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!