• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

Det tokiga i det hela är att jag kan allt sånt där, dvs träning, mat och kost och sånt, det är tiden som jag inte får ihop. Törs nästan inte säga att jag varit styrketräningsinstruktör på Friskis & svettis i Sthlm den tiden det begav sig. Min tid vill inte räcka till. Sitter just nu och kombinerar jobb och BT. Har faktiskt tränat idag, 15 min på stepmaskin och 30 min stryrketräning (cirkelmodell för högre puls fast med tunga vikter).

• 071201

Qozze, 182 cm över havet är jag så jag vet att så mycket övervikt har jag inte längre men jag vill ner till min trivselvikt.

• Skottdagen2008

071201:
    Då är du ju smal redan nu. Inte många kilo kvar antar jag. Lyllo dig. Själv är jag ju bara 158 över havet och ska inte alls närma mig de krav som t.ex. viktvätarna sätter på min längd, dvs 48-52 kg. Då tycker jag att jag är för mager. Jag vill bara komma i mina kläder igen som jag hade innan graviditet.

• 071201

Jag har både kärlekshandtag och en mage som ligger över byxkanten men det beror på att jag är ganska otränad just nu och med tanke på revbenet så blir det ingen BOX som jag hade planerat. Det är nog det roligaste jag gjort, box alltså.

• Skottdagen2008

Jo box är himla kul. Har själv tränad riktig boxning i 2 år när jag var 10 år yngre :) . tränade lite igår. fick tid över och stepade 15 min innan jag gjorde lite styrkeövningar i ca. 30 min.

• 071201

Hurtbulle, och du undrar hur du ska få tid till att gå ner i vikt, haha. Du gör ju massor!!!!!

• Skottdagen2008

Jo, denna vecka har gått över förväntan . Jag tror det beror på att jag har er, dvs jag tar mig i kragen på ett annat sätt nu när jag är med "officiell" och ställer krav på m2b att ta hand om kotten mer. Tyvärr åker jag bort i helgen så nu blir det några dagar med att äta sämre och inte träna.

• 071201

Fy vilken onyttig helg, nya tag för mig idag eller sen. Har ingen lust idag. Man måste få känna lite så med ibland.

• Ernhake

Varför inte träna medan du leker med barnen?
    Hoppa studsmatta med dem, spela bandy, gå i skogen/parken, sätt barnet på ryggen och lek häst så kan du springa runt så ett tag.
    Gå en kvällspromenad när barnen har lagt sig, skönt att röra sig innan man ska gå och lägga sig för man sover gott samtidigt som man får lite egen tid.

• Skottdagen2008

Så har sonen blivit krasslig och kan inte vara på dagis. passar på att städa hemmet och sånt man inte hinner mellan lekarna . Helgen var inte så onyttig för det visade sig att min vänninga också hade planer på att gå ner några kg så vi fikade bara "lite" .

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!