• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

071201:
    Hur gick helgen, upp eller ner på skalan

För mig gick den förvånansvärt bra. har totalt gått ner drygt 1 kg sedan jag startade.

Ska försöka få till ett träningspass ikväll. sonen är krasslig och sambon lade honom igår, men jag ska försöka fjäska till mig denna kväll så kan jag lägg honom imorgon när sambon vabbar. vi vabbar varannan dag till sonen blir frisk, alltid.

• 071201

Stog still men det är väl bra när man frossade som jag gjorde. Hmmm

• Skottdagen2008

Jo, ibland kan man bara ge efter för suget. Jag sitter just nu och tar en ruta mörk choklad och en kopp kaffe när sonen sover middag.

• Skottdagen2008

Nu ska jag bara dricka det sista ur kaffekoppen och gå ut och ta ett pass. Det är ju så himla bra att jag kan träna hemma i vårt gästrum. Har en träningsmaskin, en totalstation som jag vann via BudoFitness samt lösa hantlar och en stång plus en trappmaskin. Måste verkligen ta tag i det NU. Varför jag inte tränar vet jag inte. Tiden bara rinnner iväg.

• Skottdagen2008

15 minuter trappmaskin och 24 minuter styrka senare. Kändes bra så jag tog mig en kopp te med Lindts choklad

• Qozze

071201: Ja, då är du ju snart framme. Skönt!

Skottdagen: Bra gjort, du verkar ha kommit igång trots lite bakslag med sjuka barn och så.

Förra veckan blev det tyvärr bara ett pass för min del, mest pga att jag åkte bort över helgen. Men det blev en rask långpromenad både på lördag (i motionsspår) och på söndag (på berget) så jag är inte helt förtappad. Fast det känns ändå som jag borde ha hunnit mer. Denna vecka blir knölig också. Har inte hunnit idag och i morgon har jag gäster hela kvällen. Får försöka klämma in något på onsdag istället.

Jag hade i alla fall invägning i helgen. Men vågen var inte samma som vanligt så jag vet inte om jag litar på den. I så fall har jag "bara" gått ner 0.6 kg på drygt en månad Men syrran som vägde sig sa att hon vägde flera kg mer än vad hon brukar göra på sin egen våg (den som jag också använder). Ska väga om mig på hennes våg för att dubbelkolla.

I mått har det gått såhär (skillnad mot förra månaden):
    byst: -1 cm
    under byst: -2 cm
    Midja: -1 cm
    Stuss: 0 cm
    Lår: +1 cm
    Arm: +1 cm

Antar att jag har fått mer muskler på armar och ben

Mäter ni er andra också eller kollar ni bara mot vikten?

• Skottdagen2008

Jag brukar mäta byst, midja och stuss inte mer än så...hittills i alla fall. Bysten mäter jag inte längre med måttband utan känner mer hur bhn sitter då de är med hängiga efter amningen än bystiga som förr

• Skottdagen2008

Qozze:
    Vad har du för mål och tror du att du når ända fram. Är det bröllopet som hägrar i första hand för dig med? Jag ösnakr gå ner mina gravidkilon och nu blir bröllopet som en extra morot. Tror tyvärr inte att jag lyckas hela vägen, men varje kg mindre är bättre än varje kg mer

• Fröken Figo

Hm, några snabba tips är att få in träningen i vardagen: gå till jobbet, till dagis, till affären...

Ät mindre portioner och nyttigare. Det ska ju ändå lagas mat, laga supernyttiga grejer. Soppor! Sallader! Wokade grönsaker! etc

Se till att pappan/m2b tar sin del av ansvaret så att du får tid för dig och din träning. Han kan ju natta några gånger så du hinner springa/promenera/gymma

All ledig tid med lillen kan ju spenderas genom att ni också motionerar! Ta med honom på promenader och lek och sporta ihop. Framförallt på helgerna.

Ha lite "morgongymnastik" i ditt sovrum innan du börjar dagen. Tar bara 5 min men gör jättestor skillnad. Några sit-ups och kanske några arm-övningar för att få snygga MAdonna-armar. Köp såna där vikter (1,5 kg typ) och träna armarna framför TV:n eller när som helst.

Lycka till!

• Qozze

Skottdagen: Jag mäter alltid bysten med bh på... Men vissa bh:ar börjar bli lite stora. Mitt mål är att komma ner till 70-72 kg, men det viktigaste är inte exakta kilon utan mer formen - eller snarare att det lösa på magen försvinner. Jag har väl velat få bort det sedan 2:a barnet föddes (jan-06) men inte kmmit igång riktigt. Men i och med bröllopet fick man ett verkligt slutdatum. Man vill ju vara som snyggast då! Jag hoppas verkligen att jag når målet, det känns realistiskt. Men diciplinen är inte alltid på topp så om jag inte lyckas är det ju mest mitt eget fel. Men att ha gått ner från storlek 44-46 i kläder till att jag nu kan ha 40-42 känns som en stor framgång (stl 38 är målet!). Du då, hur känns det för dig - fixar du det? (såklart du gör! )

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!