• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

söndag kväll, helgen har gått ganska hyggligt rent matmässigt. höll mig från godis, men lite fika blev det ju. har varit på cevera och duka och gjort klart våra önskemlistor. har till och med hunnit träna 15 min trappmaskin och 30 minuter styrka. har gett mig fan på att TA mig tid. M2b verkar ha förstått allvaret och har gett mig tid till planering och träning, super

• Skottdagen2008

-0,3 kg, hm..... inte riktigt vad jag hade hoppats på, men bättre ner än inget alls.

• Skottdagen2008

Var och provade klänningen idag. Tyvärr inte den jag köpt utan den som jag hittade i butiken, dvs samma fast rosa och inte vit. Den var redan då jag bestämde mig för den lite stor, men idag kändes den stort som ett hus. Det gick inte att dra åt snörningen ens, den rasade ner. Något verkar ha hänt även fast det inte syns så mycket på vågen. Jag menar 2 kg totalt sedan jag köpte den i MAJ kan ju inte göra så mycket. I butiken sa hon att det vetkade som om jag gått ner lite sedan sist. WOW, 2 kg och syns redan .

Peppar en verkligen till att fortsätta träna 3 dagar i veckan. M2b pepper mig numera också. Han verkar ha förstått hur viktigt det är för mig och tar hand om sonen mycket mer även fast det kanske var min eftermiddag med sonen. Känner mig lite sämre som mamma, men på väg mot en snyggare mamma och gladare mamma.

• Qozze

Skottdagen: Grattis! Vad roligt för dig!! Det är inte alltid antal kilon som gör mest skillnad - antal cm på kroppen är ibland mycket större (som det verkar på dig) Se till att fortsätta på den vägen så är du snart vid målet! Har du köpt klänningen i för stor storlek då (dvs måste du sy om den nu)?

• Skottdagen2008

Alltså den klänning som jag provade i butiken var strl 42 och över bysten satt den perfekt, men var lite för stor på resten av ryggen och midjan (det är med snörning). Hon i butiken beställde då strl 40 fast jag sa åt henne att jag nog tänkt försöka gå ner 3-5 kg. Men hon sa att hon beställer en klänning som passar nu så får man sy om den sen utifall jag går ner, då det är svårare att ta ut en klänning än att sy in.

Min klänning (galleriet) har ju inga direkta broderier eller sånt att ta hänsyn till så man kan ta in den överallt, men inte för mycket för då tappar den väl "formen" eller? hm... men jag tänker inte hindra mig från att gå ner lite till bara för klänningen. Det får lösa sig.

Jag går i strl 38 numera fast innan graviditet i strl 36 så jag bad henne beställa 38, men det blev 40 för bystens skull. Jaja, det blir nog bra. De är ju sömmerskor i butiken och syr även från början alltså helt nya om man vill så hon borde väl veta vad vi har att göra med.

• Qozze

Då går det ju jättebra för dig! Vilken storlek började du på innan träningen, 42? Själv började jag väl på 44-46 ( ) men nu kan jag ha 40. Mitt mål är att komma ner till en 38.

Klart att det är lättare att sy in än att ta ut en klänning, och de är ju proffs så de borde fixa det! Har du beställt klänningen i den färgen eller blir den vit?

• I vått och torrt

qosse

förlåt om jag stör... men jag har 44-46 nu och undrar hur lång tid det tog för dig att gå ner till storlek 40?

• Qozze

I vått och torrt: Inte stör du! Jag drog stl 44-46 i slutet av januari. Jag har kunnat ha stl 40 sedan nån gång i augusti tror jag, så det är väl ungeför 6 månader. Jag har väl inte varit superhård mot mig själv (har haft unnardagar och äter det mesta ändå, bara nyttigare varianter - tror att träningen har gjort det mesta) så om man verkligen vill kan det nog gå snabbare med. Vilket mål har du och hur lång tid har du på dig?

• Skottdagen2008

Jag började på 40/42 är nu nere i 38, en normalt går jag i 36 så så många kg är det ju inte kvar, typ de sista 5 som vanligt .

Nej, herre bevare mig väl, den ska vara kritvit, jag menar 0500-N vit. Jag är sommar och passar bäst i kalla färger såsom isblått, vinrött och sånt, inget varmt. Provade klänningar i de där champagne och sånt, men jag smälte bort. I krittvitt blev jag väldigt snygg i hyn och hon i butiken sa att jag måste ha vittvitt utan att hon visste att jag har gått på färganalys och vet vad jag klär i. man ser sås stor skillnad på vilka nyanser man klär bäst i när man går på analys och verkligen kan jämföra rött mot rött bara att den ena går mot kallt och den andra mot varmt.

• I vått och torrt

Qozze

Jag har som mål 38 men det känns så otroligt långt bort.. mår inte bra just nu.. var i provrummet idag och insåg att jag verkligen e smällfet.. brrr...
    har inget krav på tid men gärna imorgon

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!