• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

Qozze:
    Jag går igenom samma dilemma som du, mammamagen. Eftersom tyget är ganska tunt på klänningen och axelbandslös önskar jag få lite fastare mage och snyggare armar då de är dem som syns mest. Kg är inte lika viktigt utan mer formen.

Mitt första barn föddes den 2 januari 2006. Andra planerar vi att starta på efter bröllopet . Ser inte fram emot att var gravid igen, men jag vill gärna ha två barn. Det blir väl tuffare att komma iform efter barn nr 2 antar jag.

Eftersom jag just starat är motivationen ganska hög, men jag känner mig själv. Jag har svårt att äta bra, men jag hoppas att den träning jag ska komma igång med hjälper lite mer i alla fall för fastheten, men tyvärr inte på kg.

Om jag fixar målet? Nja, som sagt det är ju inte första gången jag försöker, men första gången jag har ont om tid och första gången som jag verkligen har ett starkt mål så jag hoppas att målet stärker motivationen och diciplinen. Jag önskar ju göra en secret box i januari så tills dess önskar jag att jag klarat av målet och sedan bara hålla det.

• Augustibruden 2008

Hej,

testa Cambridge + träning...det ger verkligen snabbt resultat!
    (cambridge funkar utmärkt när man ej har tid!)

Lycka till!

• Qozze

Skottdagen: Skoj, då har vi ett barn i nästan exakt samma ålder (21 januari 2006). Jag hann inte komma i form mellan barnen då det bara är 1 år och 9 mån mellan dem (därav fler extra kilon från första barnet). Men nu känns det bra och förhoppningsvis kan jag hålla formen när jag väl kommit dit. Men som sagt, formen är mycket viktigare än antal kilo. Jag vill också göra en secret box till m2b Har du nåt tips på ett bra ställe (i stockholm)? Har rätt så dålig koll själv... Det om något är ju en bra motivation, klänningen döljer ju ändå en del även om tyget är tunt

• Qozze

Augustibruden: Vad är egentligen Cambridge-metoden? Vad går den ut på?

• Skottdagen2008

Qozze:
    Vår son var förväntad den 21 januari, men han kom lite tidigare. Han vägde 3696 kg och var 52 cm lång så han var väl "färdigjäst".

Den tjej jag har haft kontakt med heter Åsa Ånfalk-Deleau. hon har en hemsida på nätet, men minns inte riktigt adressen. Bilderna på den sidan såg väldigt fina ut.

• Skottdagen2008

Hur går det för er 071201 och Qozze? Själv går det inte så bra med maten direkt. Det blev en hel del onyttigheter både igår kväll och idag lunch = suck! Varför kan man bara inte stå emot suget?

• Qozze

Hmmm, förstår precis hur du menar. Idag kunde jag inte stå emot en Twix som m2b kom med. Fasen också att man inte bara kan tacka nej... Men det var ju så gott

Får se om jag lyckas träna i helgen, ska på spa med tjejkompisar i morgon och m2b jobbar på söndag så jag får ta hand om barnen själv - kan bli svårt med tränandet då. Kanske ska ta med ungarna ut i skogen och klättra eller nåt...

Men jag lagade i alla fall en nyttig middag idag, lax med rotfrukter. Gott blev det med!

• Skottdagen2008

Själv är jag ensam hemma med kotten som just somnat. M2b är på Afterwork med hans gamla jobb.

• Qozze

Jag var ensam hemma också(m2b var tvungen att jobba över) men båda barnen sover nu och m2b har precis kommit hem. Han gillade maten också!

• Skottdagen2008

Själv åt jag........2 dl cashewnötter och 2 st stora blåbärsbullar. Jag HATAR att laga mat å helst när inte hela familjen kan äta ihop. Kotten fick uppvärmd matlåda, fanns bara en kvar.

Mår ruggigt illa, liksom illamående efter de där nötterna. Måste verkligen komma ihåg detta så jag inte gör om misstaget. Jag liksom skulle bara smaka lite och så vidare. Nya tag imorgon. då kommer jag att få träna sa m2b. igår var det föräldramötet och idag är han ju som sagt borta.

Dessutom ska jag hinna jobba också, närdå?!

Nya tag med maten, F-N!

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!