• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Skottdagen2008

jo, ny vecka och trodde att jag skulle fått träna idag, men nä, då skulle m2bs päron komma och fika. Vi fixade smörgåstårta, det är ju både middag och fika i ett. De brukar nämligen inte äta varm middag utan mest smörgåsar själva, men vi ville ju ha något matigt så då kombinerade vi det .

ska ta min tusan träna imorgon. har sagt att jag ska träna 2 dagar i alla fall per vecka. får se hur långt det håller. skulle det röra sig mer neråt så anske man hade tagit sig i kragen lite bättre.

• Qozze

Ja, två gånger per vecka är mitt mål också (helst mer om jag hinner). Men förra veckan lyckades jag bara en gång och denna vecka har jag hittills hunnit med en gång. Hoppas komma iväg på söndag när m2b är tillbaka. Hur går det med maten då? Försöker du äta mer sallad/fullkorn eller dricker mest vatten?

• Skottdagen2008

Träningen går bättre än maten. Jag har tränat hela 3 gånger förra veckan men bara en gång denna vecka. Maten går åt fanders och jag tycker verkligen inte om vatten.

Fanders å fanders, självklart tänker jag två gånger, men så mycket nyttigare blir det inte, kanske mindre portioner, men inte annorlunda. Jag fikar lite och blir alltid sugen på något = suck, men nu har jag också mens och då är jag ALLTID godissugen.

• Qozze

Men då är du ju jätteduktig. Tre gånger på en vecka är utmärkt! Jag började köpa mineralvatten med smak till en början eftersom vanligt vatten kändes så trist (speciellt när man är van med annat). Men nu när jag har vant mig går vanligt vatten bra med. Fast det ska erkännas att jag alltid brukar stänka ner några droppar citron i vattnet för lite smak, det funkar jättebra för mig. Och ibland blir det ju saft eller mjölk med. Men under mensen är det verkligen hopplöst, då är det supersvårt att hålla sig i skinnet...

• Skottdagen2008

Jag har tagit med mig en gurka till jobbet och köpt mig en liters kanna iförrgår och nu är vattnet betydligt godare, men jag får bara inte ner så mycket. fast mer än förr. Då drack jag inget extra, emst kaffe, nu får jag ner ca. 5 dl extra på jobbet, skrattretande.

• Qozze
    Där ser du, det går ju framåt. Gurka i vattnet funkar ju också. Jag brukar sällan få i mig mer än 5 dl under dagen på jobbet heller, men man dricker ju till lunchen med och kanske en te så totalt blir det nog 1 liter under jobb-dagen. Hellre lite än inget alls
  • Skottdagen2008

Ungefär så känner jag med. Jag är jätelycklig för att jag nästan fick i mig en hel ramlösa til lunchen. att det ska vara så svårt att få i sig annat än te och kaffe

• Skottdagen2008

så var det lördag och jag är sååååå himla sugen på godis, suck! Sitter just nu med färg i håret. Var till frissan igår och klippte mig, men färga gör jag själv för jag antar att svart inte akn bli annat än svart . Det är ju löjligt dyrt på salong om man inte ska ha något speciellt såsom lsingor eller någon speciell kulör. Är inte helt nöjd med klippningen dock. Jag sa att jag inte ville ha så snäll friss som jag ahde och nu är den ännu snällare. Suck!

Vikten är helt ok. står still denna vecka, men jag hoppas att det är musklerna från styrketräningen som växer och at gfettvcellerna har krymt lite för kroppen känns lite mindre på kläder och så.

• lillamillan

jag köpte hem en orbitrak
    den är perfekt att träna med hemma när man har tid
    (har hantlar o abslide som jag kör med oxå...)

Jula brukar sälja den för 995 ibland men annars kostar den nog 1200 där.

Man får allsidig träning!
    låren, rumpan, magen...allt blir tightare :)

• Skottdagen2008

lillamillan:
    är den något som man kan ha t.tex. framför tvn utan att den låter för mycket? har själv en trappmaskin, men den har jag ute i gästrummet och där finns ingen tv. den låter som ett tröskverk

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!