• Skottdagen2008

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

Kort historia:
    Har hittat klänningen, har 6 månader kvar till vigseln, men får inte riktigt plats. Bör gå ner ca. 8 kg på 6 månader för "perfekt form".

Jobbar heltid, sonen på dagis, ska hämtas lagas mat och lekas, nattas med?

När får ni tid över till att tänka på er diet/träning?

Är det någon med samma dilemma som vill vara bollplank och "peppare"?

• Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!
  • Qozze

Det är ju inte så himla lätt att veta alla gånger - de kan ju inte förklara själv så bra heller vad som är fel i den åldern. Om han kan röra på benen är det nog inte sådär jätteilla heller, men han behöver nog undersökas i alla fall. Du kan säkert få en tid till i morgon bitti för honom. Det ordnar sig! Och du kan ju alltid ge honom lite alvedon om han verkar ha ont tills ni får komma till en läkare. *kram*

• Skottdagen2008

ja, jag berättar senare hur det gick.

tillbaka till tråden, har faktiskt tränat lite step 30 min och styrke 30 min, känner mig duktig.

fast klart det är första gången på nästan 2 hela veckor som jag tränar = DÅLIGT

• Qozze

Bra gjort! All träning är bra träning. Jag promenerade till jobbet idag (30 min) och cylkade tillbaka (15 min) så det fick bli min dagliga träning... Lite i alla fall.

• Skottdagen2008

30 min promenad ger ju en del minuskalorier

• Troll1

Hur blir man av med den bubbliga magen då?? Ser ut som celluliter överallt!

• Troll1

...kan tilläggas att jag är 40 och min minsta är 4 mån. Jag promenerar.

• Skottdagen2008

Ja du, den bubbliga magen vete tusan. Även fast jag har gått ner i vikt sedan han föddes och snart är tillbaka på ursprungsvikten (4-5 kg kvar) så är magen ännu lös.

I cm är den mindre såklart, men mycket mer än när jag var "vanligt" överviktig senast. Hm.... dvs vid samma kg när jag inte hade graviteten att skylla på så var min mage mindre i cm är vad den är nu på samma kg.

De säger att det tar 2 år för magen att återhämta sig så gott den kan, men nu läste jag i en annan tråd att det tar 3 år och såklart, för vissa drar sen sig aldrig tillbaka tyill ursprunget utan kommer att stanna lös. Suck!

• Skottdagen2008

Qozze:
    Sonen hade fått vätska i knäet och en mildare form av infektion. Det kan man tydligen få då man haft tarmproblem. Hur nu det hört ihop kan bara proffsen förklara, men det är tydligen vanligt hos småbarn. Han får äta ipren till på måndag då vi ska tillbaka på kontroll.

• Qozze

Troll1: Ja fy, det bubbliga på magen ser inte så kul ut. Nu blir yngsta 2 i januari och trots att jag väger mindre nu än innan första barnet blrv till finns bubblet kvar (och det hade jag inte innnan).

Skottdagen: Vad skönt att det inte var värre än så. Men då förstår man ju att det inte var så skönt att gå.

• Skottdagen2008

när blir yngsta 2 år? min son blir 2 den 2 januari

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!