• lotta49

Gi:are, finns ni där ute? Del 2

Såg att våran tråd var stängd så vi kör vidare i denna!

• Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2
  • Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-10-16 18:14:23 följande:
    Jaa, alltså ursprungligen bestämde vi att det är invägning på onsdagar... men det spelar ju ingen roll gentligen vilken dag man väljer. Fast det är nog bra om det är en och samma dag varje vecka, då ser man ju resultaten bäst. Vad tycker ni, ska vi fortsäta med onsdag eller välja någon annan dag? Vill minnas att vi motiverade onsdagen med att det är mitt i veckan och mitt emellan två helger (då det ju ofta blir lite synder i matväg, onödigt att låta dem tynga på vägen ).
    Ok, ons it is!
  • Mica o Krille

Hihi..

Jag behöver lite pusch.. Jag sköter mig inte. Jag äter inget godis eller så men jag GLÖMMER att äta. =/
    Hjälp! :(
    Hur ska jag få mig själv att ta tag i ätandet? Jag glömmer helt enkelt.. Inget medvetet! Jag vill INTE få ätstörningar! !!!

• Cantaton

+0,3 för min del. Hur gick det till? För att jag kommit igång med tränandet ordentligt o därför lagt på muskler? Tycker inte att jag varit vidare dålig med mat osv...

• numerafruS

Har svårt att komma igång med träningen. Det går alldeles för bra även utan träning

Fast den här veckan visade det +/- 0 men jag har fuskat en del den här veckan så jag får väl vara glad att det inte blev +

• Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-10-16 22:45:50 följande:
    Ajdå! Har du provat på att schemalägga ditt ätande? Typ att du lägger påminnelser på din telefon (om du har den funktionen) kl. 9 frukost, kl. 12 lunch, kl. 14 eftermiddagskaffe/te med en frukt, kl. 17 middag. Till slut börjar det sitta i ryggraden och man behöver sina måltider på de tidpunkterna (elelr vilka tider om nu pasar en själv bäst). Jag har ibland också (i synnerhet då barnen varit i spädbarnsåldern) haft perioder då jag glömt att äta.
    Smart smart smart!
    Ja, har småbarn o det är konstigt att man glömmer att äta, för de äter ju ganska ofta.

För mig var det ju +2kg denna gång.
  • Candys

jag hakar på här, har slarvat jättemkt senaste tiden, men schemalägga mat är ett bra alternativ, det fungerade för mig innan, men nu MÅSTE jag skärpa till mig igen.

• Cantaton

Dessvärre +1,1... och tyvärr var det även väntat. Jag har tappat all karaktär :/

• numerafruS

Grattis Cantaton och Mica o Krille!!!!!

Nu ska jag iväg o träna. Hoppas verkligen att det visar sig på vågen på fredag.

Ha det bra!

• Cantaton

Men jag förstår om hon reagerar så om du gått ner 14kg! Fortsätt du som du tänkt Jag kommer också lägga mej i övre normvikten

• Cantaton

Haha. Jovisst. Vi räknar in risker som magsjuka osv.

Det är väl bara det att andra också börjar vänja sig vid åsynen av ditt slankare jag

• Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-10-31 20:52:58 följande:
    Nämen gud vad duktiga ni är! För mig visade vågen ynka -100 gram... Men min mormor sa i går "Vad smal du har blivit, nu får du ta det lite lugnare". Det kändes bra i varje fall, men smal är jag ju inte, jag har ca 6 kg kvar att bli av med, då har jag sammanlagt fått bort 20 kg. Och då är jag inte alls nära min lägsta "normvikt", dvs det jag som minst kunde väga enligt tabellerna, dit är det ytterligare 10 kg, men vill ju inte ens bli så mager, lite former får min kropp nog besitta
    Men det är ju härligt att höra.
    Men tänk på att det försvinner inte bara på vågen utan mkt försvinner i cm också!
    Jag har 10kg jag vill gå ner, väger nu 70kg. Kan ju skylle på att jag födde barn för snart 3 mån sen. hehehe..
  • Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-10-31 21:40:00 följande:
    Mica det kommer gå supersnabbt, i varje fall om du ammar och tränar ens lite (ex.vis ute o promenerar med vagnen). Jag har läst att om man inget gör i träningsväg efter en graviditet tar det 4 år att återfå sina gamla mått. Det har stämt bra på mig efter mina graviditeter. Jag är så fruktansvärt lat att röra på mig. Jag vet att om jag kombinerade GI med motion skulle de sista sega 6 kilona rinna av mig på en månad, bombis.
    Om jag endå kunde amma.. Osis.
    Jag försöker röra på mig men är också lat. Heheh.. Eller bekväm.
    Men jag tänkte kanske börja simma, om ekonomin tillåter. Hitta nån baddräkt som täcker bra o kuta i vattnen.
  • Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-11-01 22:58:06 följande:
    Vad synd att amningen inte fungerar, för det är faktiskt en jätte-effektiv bantningshjälp. Bebisen formligen suger ur en kilona Mica o Krille skrev 2007-10-31 21:57:32 följande:
    Hahah, jotack jag har märkt det på min syster. MORR!
Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2