• lotta49

Gi:are, finns ni där ute? Del 2

Såg att våran tråd var stängd så vi kör vidare i denna!

• Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2
  • Duchess

Tror att det är dax för mig att kliva in i den här tråden.. igen. Jag var med och skrev i början av den första GI-tråden. Då testade jag själv GI för att bli av med några kilo innan bröllopet. Det gick över förväntan!

Nu är jag gift sedan två månader, och under den senaste tiden har maken och jag verkligen frossat. När jag insåg att jag gått upp drygt fem kilo på två månader så fick det vara nog. Sedan i söndags kör både jag och maken med GI! Vi använder GI-viktklubb på nätet, och gör våra egna menyer. När jag vägde mig igår hade jag gått ner 1,5 kg på tre dagar - inte konstigt att jag haft problem med huvudvärk. Min kropp måste ju vara alldeles upp och ner

Nu ska jag läsa igenom den här tråden i jakt på tips och tricks!

• TinaE
    Jodie skrev 2007-09-26 22:30:49 följande:
    pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdfdet här är en bra sajt i fall man är osäker på vad man "får" äta då man bytr livsstil till GI-mat!
    Tack Jodie! Jättebra länk!
    Jag fuskade igår, va på släktfest och kunde inte låta bli kladdkakan *onödigt* Och ikväll är det party så det lär bli både alkohol och bakispizza imorrn!
    Men nya tag, nya tag på måndag!
    Har iaf tappat ett kilo på en vecka :)
  • TinaE

Jag som skulle kämpa för att komma i bröllopsklänningen jag köpt. Men den passar redan! *förvånad*
    Trodde den skulle vara en storlek för liten, men inte!
    Men jag har bestämt mej för att iaf tappa några kilo till! (i värsta fall kan man ju sy in lite).
    Så jag kan ha 40:an nu, så det blir till att satsa på o bli en 38:a! (lite förvånad då jag trodde jag låg mellan 40 och 42! Ioförsej är mina 42:or för stora, men jag har inte ens provat mina 40:or! O jag ska bli mindre! hihi *lycklig*)

*fortsätter kämpa*

• TinaE

Tack! :)
    Hur går det för er andra? +/- 0, eller nån som lyckats bra den här veckan!? :)

• TinaE

ne nu dog tråden lite tycker jag!
    vad blir det till lunch idag?

• Cantaton

TinaE, den här veckan har det inte gått så bra - var bortbjuden fyra dagar i rad.. Ojoj.. Men nu blir det nya tag.

• TinaE

Cantaton: ja såna veckor blir det ju ibland! Men då är det bara att njuta sålänge dom varar *ler*
    Jag har oxå haft en sisådär vecka, lite duktig några dagar o sen lite godis på det, så nja...får ta o skärpa mej!

• Duchess

Ruskigt bra jobbat, Jodie!

Själv är jag lite sur och tvär. Jag väger/mäter mig var fjärde dag ungefär, och igår hade jag gått upp 0.7 kg (och ökat måtten). Vah? Jag är i startfasen, och då borde det gå käpprätt nedåt.

Det enda jag ätit som jag inte fört in i "matprotokollet" på GI-viktkoll är Läkerol Salmiak. Men jag tycker inte att det borde ge sådana plus...

...nåja, det är bara att bita ihop.....

• Duchess

Nädå, jag har inte ätit kilovis av Läkerol Kanske två askar på en vecka, och en ask är 23 gram...

Jag har iaf tagit bort nötterna från dieten (nötterna jag hade hemma som snacks var saltade), så får vi se. Jag ska ge GI tio dagar till. Om vågen inte pekar nedåt då så får jag nog överväga en annan kosthållning. Fast det vore trist - GI är bra för mig. Jag är en riktig sockergris, så jag kan behöva bli av med sockerbegäret.

• Sommarbrud 08

Hej!
    Jag har kört en kortis GI med bra resultat och är nu sugen att dra igång igen. FÖrsta gången tappade jag 4 kilo och nu vill jag ta tag i bitarna. Jag väger 81 kg och ska ner till 67 igen. Jag anser att det är min måbra vikt och jag har legat där tidigare. Tänkte försöka börja i en rivstart igen för att sedan plana ut. Blir så glad när jag läser er som lyckas för det borde ju innebära att även jag borde kunna gå ner i vikt. Vi gifter oss 080808 så det är ju ett tag kvar, Men vi funderar på att åka utomlands i jul och även då vore det kul om man tappat några kilon till.

Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2