• lotta49

Gi:are, finns ni där ute? Del 2

Såg att våran tråd var stängd så vi kör vidare i denna!

• Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2
  • Mica o Krille

Här är jag, precis börjat igen efter en graviditet o OJ vad svårt det är! Det svåraste är att komma ihåg vad man INTE får äta.. Råka äta fiskpinnar idag i all stress med hysteriska barn.. Inte bra.

• Mica o Krille
    Jodie skrev 2007-10-04 21:03:00 följande:
    Hej Mica oKrille! Det är ju så lätt hänt att man äter tokigt när det är stressigt runt en, vet precis. Jag hittade för ett tag sen en länk till en jättebra pdf om vad man kan äta om man äter kolhydratfattig kost, här är den (hoppas den fungerar):pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf
    Ååh, kan ju inte öppna pdf..
  • 8108

shit det står att man bara ska äta lite av bönor, linser m.m. men det är ju typ huvudelen av min kost.. trodde att det var tokbra med MYCKET bönor och linser..

• 8108

...och blodpudding får man inte äta, min dotter är galen i "pudding" (2år) och vill äta det jääämt så det blir säkert en gång i veckan iaf... hmm jaja jag är ju knappast lika galen i "radhusbiffen" som hon är så jag får väl laga nåt annat till mig då

• 8108

Omega-6-rika matoljor (som majsolja, solrosolja, sojaolja, jordnötsolja) ska man avstå ifrån,

Kan någon vänlig själ förklara VARFÖR?? måste kika på mina omega-tillskott hemma... de är säkert fullproppade med omega 6, är det dumt att äta dem om man bantar?? Kommer fortsätta äta dem ändå men vore kul att veta

• numerafruS

whoho, -1,5kg på 2 veckor, sket i att väga mig förra veckan. Hade tänkt vägar vågen den här veckan oxå men det var ju tur att jag inte gjorde det

Målvikt: 68kg
    Resultat sedan start: -4kg
    Resultat sedan 2veckor: -1,5kg

• numerafruS

Tack Jodie!

Mitt mål är absolut inte omöjligt men då är mitt mål ngn form av trivselvikt. Har bara stått på vågen de senaste 10åren i mitt liv så jag vet ej vad jag har vägt tidigare, men det lägsta jag kommit till är 68kg o det är lagomt för mig.

Jag är 170 så egentligen ska jag väl ner en bit under 65 men det är för mycket för min kropp.

• Duchess

Tycker att du tänker sunt! Jag är lika lång som du, men har inga graviditeter bakom mig. Därför tänker jag mig att runt 63 kg borde vara en rimlig vikt för mig.

När jag vägde som mest pekade vågen på över 71. I onsdags hade jag gått upp igen.. och idag (tre dagar senare) hade jag gått ner över ett kilo. 68,8 sa vågen.

Jag vet inte vad det berodde på, men jag tog till mig tipset om att skippa salta saker. Jag har ätit en ask Läkerol Salmiak och lite annat sockerfritt, men undvikit t ex saltade jordnötter. Kanske det var det som funkade?

Jag ska ägna mig åt rivstartsprogrammet en vecka till, sen byter jag fas och lägger till ytterligare kalorier.

Heja alla GI:are!

Jodie skrev 2007-10-05 21:33:38 följande:
    Wow, så roligt att du är på G med GI! Du har ju inte nåt oöverkomligt
    mål heller, torde ju gå på typ 8-10 månader (utan desto mera
    ansträngning) om du kör ren GI! Härligt! Hur lång är du förresten? Är
    själv 162 och "borde" väga mellan 62-52 kg -yee, sure att en
    4-barnsmamma ska väga som då hon var 14-15 år. Näee, satsar hellre på
    helheten. Jag vet att 65 kg är lagom för mig, då är jag spänstig men
    har mina naturliga former. Har ju vägt så förut!Sommarbrud 08 skrev 2007-10-04 20:39:44 följande:
  • Duchess

Justja, jag glömde en sak.

Jag har valt GI eftersom det förhoppningsvis kan hjälpa mig att få bukt med mitt sockersug. Jag är en riktig sockergris, jag erkänner. Smågodis är mitt största begär.

Min tanke är att om jag kan få sockerbegäret under kontroll så kommer jag också så småningom att nå min målvikt. Jag har inte bråttom, utan vill hellre gå ner sakta och kunna stanna där. Och om jag slutar ha sådana sockerbegär så tror jag att det kommer att gå vägen.

• Mica o Krille

Jag har gått ner 2½kg !! Yey! *ville bara säga till nån*

Svar på tråden Gi:are, finns ni där ute? Del 2