• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Daia Gräddnos

Ni som ska ha borgerlig vigsel, kan ni inte berätta lite hur ni tänker lägga upp vigselen? Vi ska ju altså ha vigselen på en kaj (eller inne på båten om det regnar), och skepparen ska viga oss. Annars är inget planerad... Ska eran vigselförrettare göra annet enn det obligatoriska? Andra tal eller solister? Vi vill ha det enkelt, men funderar på å fråga en kusin som kan spela tvärrflöjt innan seremonien, sen vigsel, sen brudskål, men det låter lite tråkig...

• tree

*tvärflojt spelare som när gäster kommer och också för ingångsmarch (inte bestämt än)
    *ja kommer att gå in med min pappa och 2 tärnor bakom mig, m2b och bestman ska stå fram
    *VF ska ger en bärettelse av våra historia i svenska, med delar i engelska som min vännina ska hjälpa med
    *en dikt läst av en annan vännina*solo *sång av frank sinatra sjung av VF (som är sjungare) med gitar
    *symboliska ceremoni med ljusar och läst av VF
    *löftor
    *en annan frank sinatra sång sjung av VF med gitar
    *sista tal av VF om aktenskap
    *utgångsmarch (inte bestämt in) mig och m2b

det kommer att ta ca 25-30 minuter...

• tree

glömt en sak.... mellan symoliska ceremoni och löfter ska vi skicker runt våra ringer på en siden band för alla gäster att ge deras 'blessing' och stöd...

• Daia Gräddnos

tree

Vackert!!! Det kommer att bli så högtidligt! Det är det min M2B är så rädd för, att det inte blir högtidligt hos oss... Vi kann inte detaljplanera så mycket efter som vi inte kan åka och titta på olika ställan som vigselen kan va på (också väderberoende), så mycket måste bestämmmas en dag innan... Och vi har inte budget till solister etc.

• tree

vi ska har vigseln utomhus också.. vi har bokat en tält i fallet det regnar!... vi hade lite tur att våra VF är sjungara... men vi betala henne i alla fall ganksa mycket... hon är privat VF... och gitarist koster en extra 1500 spänn... det är inte billigt... men man betala så mycket penger för festen efteråt... men faktist det är vigseln själv som är viktigest! kankse du kan ordnar en lite penger från någstans...

• Daia Gräddnos

tree

Det är nog inte bara pengarna i vårat fall, utan mycket extra folk kan bli krångligt - redan en hel del problem med att vi inte har mer plats i bilen för oss+fotograf+sjåför (skal ju åka en bit efter fotografering till där vi möter gästar-som i sin tur har åkt båt-mycket som ska klaffa tidsmessigt och där för inte bra med många fler folk...)

• chihiro

Vi ska oxå vara ute..har verkligen inte kommit långt med planeringen för hur vigseln ska se ut.
    En kompis kompis ska spela keyboard in och utmarsch
    min kusin och en kompis ska sjunga

sen vet jag inte riktigt hur det ska se ut :-P ¤ångest¤

• Daia Gräddnos

chihiro

Känns som det bör va enkelt i vårat fall eftersom ingen speciell person ska holda ihop det hela...

• Zandra

Sommarbröllop 07,
    Hoppas du blir nöjd med skorna och att de passar! Mina skor är ocksa fran Rainbow Club (Freya)- jag beslutade mig för dem eftersom jag hört att Rainbows skor ska vara sa bekväma.

Tree, Daia Gräddnos, Chihiro - vilka in- och utagangsmarcher funderar ni pa? Vi ska ha kyrklig vigsel, men har inte hunnit sa langt i planeringen vad gäller musiken ännu, bara bestämt oss för ett par psalmer. Daia Gräddnos, har ni inte nagon kompis eller familjemedlem som kan tänka sig att framföra en sang? Jag har tva kompisar som jag tänkte fraga, tycker det är mycket finare och personligare om det är nagon man känner, och om det inte kan/vill, sa struntar vi nog helt i solist.

• chihiro

Som inmarsch ska vi nog ha lohengrin (ur en midsommarnattsdröm) - Wagner
    ut vill vi ha nått lite "roligt" eftersom vi inte direkt kan gå ut kommer det mer bli att gå in i folkvimmlet, så då vore det roligt att ha nått som lättar lite på stämningen efter allt det "alvarliga" ;)

• PennyJenny

Så, nu har även vi fått iväg våra inbjudningar. Nu visste iofs alla som bjuds in om det, men det är ändå skönt att ha ut det. Speciellt som infobladet ger svar på lite frågor om boende. Så nu blir det intressant att se när vi börjar få några svar. Ett litet insittament att svara snabbt är ju iofs att boendet som ordnas genom oss är begränsat, så kanske har vi tur och får in dem snart.

Men lite oro känner jag över att vi inte har ordnat med maten ännu. Men massa krokar ute överallt, men inget konkret. Vi får väl se vad som händer de närmaste veckorna.

• tree

kul men inbjdningar... vi ska skicka ut våra kvällsfest inbjudningar nu på helgen också...

vi bestälde min vigselring igår... verkligen spännande... jag längter efter den!

• Lokatten

Hej! Idag ska vi träffa vigselförättaren, spännande..

Tree - Jag har min vigselring hemma o kan inte låta bli att prova den...

• Sommarbröllop 07

Oj jag vill också träffa vår vigselförrättare men det är visst inte helt klart ännu... Men jag har ett namn som de tror att det kommer att bli, kan man maila honom kanske?

Min sambo hörde just av sig att mina skor har kommit!! Nu får vi bara hoppas att de passar också! :P

• tree

hej tjejer!
    lycka till med VF träff Lokatten!

Sommarbröllop 07
    jag köpt nya skor igår!... mitt 3:e par! ooops... den först hade för höga klackarna för min klänning och den andra var en lite täjt... köpa båda två begagnand.. jag ska försöka att sölja de ... båda är jätte fina.... ett par är Rainbow märk så jag skulle säkert sälja de utan problem.

mina nya är ljus gult av Billi Bi och är så bekvmat.. bara 2cm klack... vackra!

• Sommarbröllop 07

tree - Jo det viktigaste är ju att de är bekväma, så jag hoppas på det. Har ju lite dåligt samvete att de är så dyra för en dag, men är de bara sköna så är det värt det med mina känsliga fötter :)

Annars får väl jag också försöka sälja dem ;)

• Lokatten

Tack tree!
    Jag har ett par rainbow skor som jag är nöjda med. men det är svårt att hitta sköna o snygga skor som ska passa kläninngen..

• PennyJenny

Jag måste då ha bred klack annars stukar jag fötterna och jag har inte hittat snygga brudskor med låg klack. Eller så har jag gjort det och de har inte funnits i 41:or. Men för några veckor sedan hittade jag ett par helt okej skor på Wedins, men den bred ganska hög klack. Så hej och hå vad jag måste gå in dem för annars kommer jag ha så ont i fötterna. *s* men det blir fint, det tror jag.

Funderar på om birkenstock gör några bröllopstofflor ;) kommer nog behöva dem mot kvällen skulle jag tro, även om jag över att gå med höga klackar.

• Sommarbröllop 07

Oiii - de ringde just från bröllopsbutiken och sade att min klänning har kommit! Trodde ju inte den skulle komma förrän nästa månad. Nu blev jag jättestressad men det är ju jättekul förståss!!! Ska dit och prova på tisdag.

Både skor och klänning på samma dag! :D

Och imorgon är det tårtprovning på chokladfabriken!

PennyJenny - jo jag tycker man kan fuska lite på kvällen och sätta på nåt skönt på fötterna! ;) Jag ska också gå in mina ordentligt även om jag nu är ganska van att gå med blåsor...

Här händer allt på en gång!

Svar på tråden 18 august i 2007?