• Cameline

11:e augusti 2007

Finns säkert en tråd redan men jag tänkte i allafall starta en..

Några flera med datumet som jag?

• Svar på tråden 11:e augusti 2007
  • Kakan -07

Hej tjejer,
    hur går det för er i planerandet? Något nytt på gång?

• malle_1

Har beställt inbjudningskorten igår!
    Planerar att skicka ut dem om någon vecka - i tidigaste laget - jag vet men semestertider etc, etc

• Kakan -07

Oj, ja det var tidigt!
    Vi tänkte oss att skicka ut runt 1 maj. Nu har vi iofs framfört datumet till de flesta muntligt ändå..

• Lilla Li

Kakan -07: Ja de flesta av våra gäster vet också vilket datum vi har. Hade egentligen tänkt skicka inbjudningarna typ nu, men eftersom alla redan vet så känns det ju fånigt. Funderar på det här med OSA och liknande - vad har ni för datum? Jag funderar på att skicka inbjudningarna runt 11 maj och ha OSA runt 11 juni.

• Kakan -07

Lilla Li,
    jag tror att vi sätter den 15 juni. Känns bra att ha lite tid mellan osa och bröllopet, särskilt under sommaren med semestrar och annat. Vi har själva inte osa till festlokalen förrän en vecka innan, så då har vi lite tid att jaga ifatt sådana som ev inte har svarat i tid. Känns bra tycker jag.

• Lilla Li

Kakan -07: Ja vi har samma begränsningar - en vecka innan behöver restaurangen veta allt. Men det känns ju hellugnt - många behöver ju nån månad på sig.

• klurifax

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar de närmasta veckorna. Anledningen är att vi inte vill berätta muntligt, då vi är rädda att ryktet ska gå, och vi ska få självinbjudna gäster. Och då måste vi skicka ut nu, då många i vårt umgänge planerar semester i augusti!

Annars lufsar vi på i stilla mak...

• Cameline

Vi har delat upp det.
    De första inbjudningarna går ut till släkten först med ett osa datum.
    Den andra omgången inbjudningar skickas till vänner med ett senare osa datum.

Lättare tycker vi att få klart för oss hur många släktingar som kan komma för att veta hur många kompisar vi kan bjuda..

• Cameline

För två dagar sedan var det 6 månader kvar!!!!

Hurra..vad vi längtar..

Har även möjligtvis hittat en fotograf som kan ställa upp..

Texten till inbjudan är klar och ivägskickad för för framtagning av olika förslag till layout

Vi har gjort en riktigt bra budget samt spaltat upp alla gäster vi vill bjuda.

Såg för övrigt världens sötaste brudskor från Björn Borg som jag bara måste ha..
    rundad tå med en stainrosett och taxklack..500 spänn- bra pris..

Hur går det för er??

• klurifax

Nu sover minstingen så jag kan jobba på med våra inbjudningar *stämpla-stämpla*

Vårt mål är att få ut dem nu i februari.

• Kakan -07

Här går det bara bra!

Det som nu är fixat är:
    * kyrka
    * festlokal inkl mat (bokningsavg betald)
    * tärna o bestman
    * 1 toastmadame (nr 2 tillfrågas i helgen)
    * klänning (beställd o betald)
    * tjej som sminkar o fixar frisyr
    * tärnklänning
    * ring (utsedd, men inte inköpt)
    * bröllopsresa (handpenning är betalad)
    * fotograf
    * bukett (binder själv)

Känns riktigt bra!
    Min kära blivande har ansvar för att fixa boende för bröllopsnatten och han tycker att det är ju såååå långt kvar, så han har inte ens börjat titta ännu - men det ligger på hans bord.

Hur ser era listor ut?!

• nenne_74

Hej, hej alla 11 augusti brudar! Hur går det med planeringen?
    Vi hade inte tänkt skicka ut inbjudningarna förräns i mars-april, är det försent?

Här är annars allt under kontroll!
    *kyrka bokad
    *lokal inkl. mat bokad
    *Mannens kläder klart
    *Bestman och tärnans kläder klart
    *Näbbarnas kläder klara
    *Fotograf bokad
    *Musik bokat
    *Solist bokad
    *Toasmadam tillfrågad
    *festprogram klara
    *blommor klart

Usch, vad har jag glömt?

• Lilla Li

nenne_74: Vi skickar inte våra inbjudningar förrän i maj. Men det beror bara på att de flesta av våra gäster redan vet när bröllopet är och därför inte behöver "förvarnas" på samma sätt. ;)

• Kakan -07

nenne,
    vi räknar med att skicka ut våra inbjudningar runt 1 maj. Precis som Lilla Li så har vi berättat muntligt för de flesta ändå!

• partypinglan

funderar också på att skicka dem i maj. de flesta vet om det o inga gäster har så jättelångt att resa...vi är ganska klara med grovjobbet, men inte bestämt kläder ännu!!!!

• ElenaMaria

Vi beställde inbjudningskorten idag! Mysigt att göra det just idag, även om det inte var planerat så
    En tråkig sak är att den fotografen vi halvbokat nu bokat upp sig på annat jobb, så nu har jag mailat olika fotografer, men har än inte fått något svar.
    Svårt att välja, och nu lär jag väl vara sent ute också Och så dyyyyyrt

Svar på tråden 11:e augusti 2007