Oktober 2006 - tråd 6
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
lana2810 - kul att höra av dig!
Tinelina: vi hade vitt, guld och brons i vårt tema, samt höstlöv. Guld och brons gick igen i broderier på brudklänning, mina skor, mannens väst och manschettknappar, dukning och pappersvaror. Höstlöven hade vi på alla trycksaker, servettringar, på borden, som dekoration på bakelserna osv.
Tack för alla svar och vilken fin bukett du hade nenne78. Blir nog oktoberbröllop och förmodligen den 6:e. (den 9:e oktober är det (2007) 8 år sedan vi träffades)
Tänkte också höstlöv som dekoration på borden och i min bukett men jag behövde mer inspiration och det fick jag verkligen. Blir nog färgerna orange, brun och beige. lana2810: vi har nog ett bröllop mer likt ert, dvs. inte så högtravande. Bor på "landet".
Längtar så efter fotografens bilder!!! Gifte oss 21:a och det skulle ta 2-3 veckor innan vi fick se bilder och bildspel, i torsdags förra veckan ringde jag och han sa att han var lite försenad och att vi skulle få dem i slutet av denna veckan. Inga bilder idag.... *ledsen* Imorgeon är det 4 veckor sen vi gifte oss.....
vi ska till fotografen på måndag och kolla på bilder! *längtar*
vår vigselfotograf (kompis som tog kort i kyrkan) pratade jag med häromdagen och han behövde tid för redigering... nyfiken!
okt2006
jo, vi är nog ganska lika jag och C... vi kom på i somras att vi har ju samma hårfärg ju...
håller med nenne att det känns overkligt... imorgon har vi varit gifta en hel månad... häftigt...
ooh vad roligt att se att ni finns kvar, alla oktober06brudar!
Har sett fotografens bilder nu men jag är faktiskt lite besviken - man ser ju inte vettig ut på en enda! Och man ser vilken tokig sminkning jag hade. Fan. Men min man ser ut som en filmstjärna från 30-talet så man får vara nöjd över det iaf
Tinelina
tack Det var faktiskt min man (tihiii) som hade tänkt ut hur den skulle se ut, tillsammans med hans kusin som är florist. Jag hade ingen aning om ens vilka blommor som han hade valt. Jag är supernöjd med buketten och den ligger i frysen hos mina svärföräldrar till vår ettårsdag (de gör så i norge...
).
Lycka till med planerandet!
men nenne - vad trist att du inte är nöjd! min sminkning höll på att bli fel... hon som gjorde den var inte nån stor stjärna.. men jag sa ifrån och då fixade hon den bättre!
nenne igen - din sminkning syns ju inte riktigt på bilderna som du lagt ut så det är svårt att ge nån "second opinion"
vickan
aah jag sa tillh enne när hon sminkade att jag hade rouge långt ner på kinden så jag såg helt sned ut, och hon försökte göra om med mer täckkräm, sen var ögonskuggan så hård (jag ville ha mycket färg, men hon suddade inte så bra), läppstiftet smulades av redan innan kyrkan (allt pussande på forograferingen) och ögonfransarna såg ut som flugben. Jag har naturligt toklånga fransar och jag skulle väl ha målat dem själv så hade det blivit bra.
Men, men, de kort vi har valt ut är helt OK. Jag ska lägga upp några fler i albumet vid tillfälle. I helgen ska vi fixa tackkorten och maila alla tidningar vi ska vara med i (2 i Gävle, 4 i Dalarna, dumt att ha så utspridd släkt och vänskapskrets... )
det är med tidningar: vi kommer bara ha bild i två tidningar.. skippar hemmafronten i både makens och min hemstad.. det blir för mycket pengar och krångel.
något som är bra är att här i Gävle är det två tidningar, men en redaktion som har hand om familjesidorna - så man behöver bara skicka till ett ställe så hamnar det i båda. Vet inte vad
I Dalarna är det gratis i DD, men FaluKuriren kostar, men då kan man välja 4 tidningar för någon hundring extra.
Kommer ni visa era fotografbilder i denna tråden? :)
Tinelina: jag har några bilder på buketter som går lite i brunt här:
groups.msn.com/okt2006/blommor.msnw
Tack okt2006!
Så många fina buketter! Kan inte fatta att lilla jag ska gifta mig.......
Är så glad!!!! Vi fick bilderna i torsdags, och bildspelet var sååå fiint! :) *lycklig*
vad roligt för er, tiima!
vi har också fått våra bilder och vi är så stiliga att man blir alldeles förvånad... ha ha.. tyvärr inget elektroniskt..