Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
15juli06: Nej jag var inte där, men det var nog min m2b och hans syster som var där!
Det gick jätte bra hos prästen igår, jätte trevlig kvinna. Vi fick gå igenom hela cermonin och så... Skönt!
idag har jag fått min ring:) Den är precis som jag tänkt mig. Bara längtar efter att få bära den!! Många bitar börjar falla på plats nu som stressade upp mig innan. Så skönt:)
Min ring kom också nu i veckan, jag är sååå nöjd med den! M2B får stoppa mig från att prova den hela tiden. *ler*
Ang. att bli förd till altaret av sin far i Raus kyrka, det är nog säkrast att ni kollar med prästen som ska viga er, för det är han/hon som har sista ordet där. Den präst som ska viga oss frågade mig i telefon hur vi hade tänkt gå in, och jag sa att vi går in tillsammans, och då verkade hon nöjd. Det kändes som om hon hade ett helt litet tal klart om jag hade sagt att pappa skulle ge bort mig. Så för säkerhets skull och för att inte stå där och bli besviken strax innan vigseln så kolla med er präst och inte bara med en församlingsassistent.
gabbiz:
Ja vi kommer självklart prata med prästen om detta. Prästen frågade dock inte oss hur vi tänkt gå in. Är det Åsa Bastholm som ska viga er med?
Sen ser jag inte det som att min pappa ska "ge bort" mig utan som att han följer mig fram till altaret :)
Summerbride:
Ja, vi ska ha Åsa. Hon frågade inte bara sådär, utan hon frågade efter att jag frågat om det går bra att vi har Fader vår istället för Herrens bön (Vår fader), som har en ny lydelse. Jag sa att det var bäst att kolla, för att alla präster tycker ju olika. Och det var efter det som hon frågade, som att "det är en sån grej som alla präster tycker olika om", ungefär. Och då fick jag känslan av att hon är en av de präster som inte tillåter att bruden går in med sin pappa, men jag kan förstås ha tolkat henne fel.
ok, vi får ta det som det kommer. Jag tyckte hon verkade jätte trevlig så det blir säkert bra!
Vi ska träffa henne den 23:e och då får vi ju veta mer.
Hej alla hbg brudar!
Har denna tråden gått o dött igen?? 15Juli06: Hur var bröllopet?
Nu är det bara två veckor kvar för mig och i torsdags blev jag hippad :) Jag anade verkligen ingenting. Blev kidnappad på jobbet och hade en härlig dag i Mölle med speedboat åkning och bad vidare till Helsingborg för gocart race och sen ett bad vid kallbadhusen för att avsluta kvällen med grillning och aktiviteter på gröningen. Idag är det min sambos tur och man hoppas ju att han kommer hem i ett någorlunda skick eftersom vi ska träffa prästen imorgon ;)
Hur går det för er andra blivande brudar??
Allt gick på räls! Kunde inte varit bättre. Underbar dag! Vi åker en vecka till Cypern i natt, återkommer och berättar efter resan:)
Hej jag är också en Hbg brud. Vi gifter oss den 19 augusti i Välluvskyrka och ska ha festen i Möllegrändensfestvåning. Jag har helt missat denna tråden ganska otroligt. Men nu är det snart dags augusti är visst en ganska fullpackad månad.
Jag läste att man nu får bli förd fram till altaret av sin pappa i Raus kyrka. Det fick man inte för ett år sedan när vi bokade kyrka så det fick bli en annan kyrka. synd att dom inte ändrade sig innan.
Vi träffade vår präst i helgen och pratade om detta med att föras fram till altaren av sin far. Hon berättade att det varit en del diskussioner om just detta ämne och att nu fick man tydligen rätt sig efter hur den prästen som tjänstgjorde den helg man gifter sig ställer sig till detta. Som tur är tyckte var präst att det var upp till brudparet att bestämma detta, önskar alla präster hade resonerat så sunt!!
Hej snälla hjälp mig!! Var hittar jag fin kläder till min son han är 1år och behöver storlek 80,86. jag är ute efter kostym eller västsätt i svart? Jag har kollat på väla och har inte hittat något,kollat ONE to ONE på Söder. Tacksam för hjälp!