Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
Grattis msbine! Såg er i tidningen i lördags!
Tack till alla!
Nu har allt börjat lugna ner sig och man har börjat inse att man faktiskt är fru nu :)
Dagen började underbart med solsken och stor frukost tillsammans med min blivande. Var jätteskönt att börja morgonen med att ta det lugnt tillsammans, tror man släpper mycket nerver då.
Kl 09.00 var det dags för frissan. Möttes där av en av mina vänner och en av tärnorna, de hade bestämt sig för att hela dagen skulle dokumenteras och jag fick inte vara ensam, var jätteskönt att ha dem med. Frisyren blev precis som jag ville ha den (gjordes på Behnkes salonger av Charlotte, världens bästa frisör, utan tvekan).
11.15 hämtade mamma oss för att skjussa oss vidare till sminkningen på electa hos Patricia. Patricia var verkligen jätteduktig, sminkningen blev helt perfekt även om den drog ut lite på tiden, men vi hade gott om tid så det gjorde inget.
12.50 var vi färdiga på eleca och vi gick hem till en av tärnorna för att äta. Gissa om folk tittade på oss där jag gick mitt i stan uppsminkad och med tiara, de glodde speciellt när vi gick in på amadeus och beställde vars en kebab, men man måste ju ha mat.
Hemma hos den ena tärnan åt vi och sen var det dags att klä sig. Första gången man såg sig själv i spegeln med klänningen på och hår och smink vidgjort var underbart! Kommer aldrig att glömma den känslan.
Tyvärr höll vi på att bli sena till kyrkan, var lite mer trafik i stan än vad vi räknat med, men vi hann.
Utan för kyrkan mötte jag resten av tärnorna och stod där och hörde klockorna ringa. För oss...
Musiken började spela och tärnorna gick in först. När de var halvvägs inne i kyrkan öppnade de båda dörrarna och min make fick se mig för första gången.. Då brast det för både han och mig och tårarna rann längs kinderna av lycka hela vägen fram till altaret.
Vigseln gick jättebra, man stod i ett lyckorus hela tiden och det gick så fort allt.
Utanför kyrkan (vid gräsmattan) efter vigseln blåste alla såpbubblor på oss (kan verkligen rekommendera såpbubblor, det blev jättefint på alla kort) och alla skulle kramas :)
Vi åkte sen iväg i en gammal t-ford,häftigt att få åka en sådan. Vi åkte bara en liten runda för att sen komma tillbaka till kyrkan och ta våra bröllopsfoton.
Sen bar det av till Sundspärlan för festen. Vi samlade alla utanför och fick tagit en hel del gruppbilder (med våra föräldrar, syskon, tärnor, marshalker osv). Vi hade skrivit en lista innan på vilka (och med vem) vi ville ta kort, det var jättesmidigt att bara kunna följa listan, så missade man inga kort alls.
Maten på Sundspärlan var gudomlig, fick mycket mat och personalen på Sundspärlans värdshus ska ha en stor eloge för hur smidigt de skötte serveringen!
Under middagen kom alla vackra tal, mycket sånger och så naturligtvis lite lekar :) Bl a fick vi varje gång någon stampade i golvet gå upp på våra stolar och pussas (detta är INTE lätt i klänning med släp) och när jag gick på toa så pussade alla tjejer min make och när han gick på toa kom alla killar och ställde sig på led för att pussa mig på kinden, lite skojjigt.
Hela kvällen löpte helt perfekt, inget gick snett, vi hade underbart roligt och ville inte alls åka hem, så vi åkte inte förrän strax innan ett :)
En helt perfekt dag med andra ord!
Kram på er alla och lycka till med era bröllop!!!
i2.tinypic.com/11b16id.jpg
i3.tinypic.com/11b194p.jpg
i3.tinypic.com/11b1c0x.jpg
i2.tinypic.com/11b22ro.jpg
i3.tinypic.com/11b24u8.jpg
i3.tinypic.com/11b25pe.jpg
Vilken underbar dag ni haft!! Så supersnygg din klänning är. Hade du 3 ringar på din underkjol? Jag har en med två men har beställt en med tre oxå, tyckte jag fick lite lite vidd med bara två. Verkligen supervackra kort! Man börjar längta lite smått efter dagen D när man ser era bilder. Hoppas du hänger kvar lite trots du är gift:)
15juli06: Jodå, kommer att vara kvar ett tag till i alla fall, vill ju se hur det går för alla andra :)
Jag hade inga ringar i min underkjol alls utan bara en massa tyll :) Tycker att det är jobbigt med ringar när man ska sitta ner samt knäböja i kyrkan.
Grattis!!!!!
Verkligen jattefina! avad roligta tt allt blev sa bra.
Tyckte ocksa klanningen var jattefin. Vagar man fraga var du kopt underkjolen?
wow!!
Trodde inte man kunde få så bra vidd utan ringar. Attans att jag redan beställt:)
Köpte underkjolen på e-bay för 300kr ink frakt :)
Låter härligt, jättefina bilder!
Jätte fina bilder. Underbar klänning både på dig och tärnorna! Suger åt mig allt som en svamp eftersom vi också har ljusblått som tema. :)
Bilder utomhus är så himla fina jämfört med studion tycker jag, bara att hoppas på vädret. Vår fotograf vill helst stanna inne.