Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)
Didido: Låter fint :)
Jag har ju glömt att lägga ut länken till vår hemsida. Den kommer att uppdateras regelbundet plus att där just nu är lite skönhetsfel och slarvfel.
web.comhem.se/~u14701122/
Didido:
Jätte fin sida! Kul att läsa er historia :)
Didido: Himla fin hemsida :)
Tack så mycket! Jag har varit hjärnan och raringen kroppen. *skratt* Han är jätte duktig när det kommer till datorer.
Didido: Kul att kunna hjälpas åt :)
Ska iväg till Sundspärlan idag ohc bestämma de sista detaljerna inför bröllopet, ska bli skönt att göra det, det är det sista vi har kvar att göra inför bröllopet :)
Hej Msbine!
Jag läste att ni ska gifta er i Raus Kyrka och ha festen på Sundspärlans värdshus den 27 maj. Vill passa på att önska lycka till! Det roliga är att jag har samma tankar fast nästa år ungefär vi den här tiden på året. Är därför nyfiken på ert bröllop och era erfarenheter av kyrka och värdshus.
Vad ska ni ha för fyllning i er tårta? Jag har beställt men är lite kluven om jag ska ändra något!
Teds brud: Satt här och skulle skriva vad vi ska ha i tårnat, men jag kan sjutton inte komma på det :( Det var ett tag sedan vi beställde iofs. Det jag kommer ihåg var browniebotten, vit chokladcreme, marängbotten, jordgubbscreme, sockerkaksbotten. Tror att det var så :)
Shamrock: Vad roligt :)
Än så länge är jag supernöjd med sundspärlan, han som har det verkar ltie förvirrad, men har egentligen stenkoll på läget, de verkar riktigt proffsiga där. Lovar att skriva när här när bröllopet är över (2,5 vecka kvar!!!)
Dock hade vi nog övervägt att välja en annan kyrka. Raus kyrka är jättefin och prästerna är jättetrevliga, men de har en del regler som jag inte riktigt gillar. Bla får man inte gå fram till altaret med sin pappa eller annan släkting utan måste gå tillsammans med sin m2b (nu vill vi gå tillsammans, så eg är det inget problem, men jag tycker i alla fall att man skulle få välja själv). Sen kan man inte sitta på vänster sida i kyrkan, för då ser man ingenting, predikstolen är ivägen för att kunna se altaret. Sen har de VÄLDIGT tajt mellan vigslarna, vi gifter oss kl 15, nästa vigsel är kl 16, vilket betyder att man inte får lov att springa ut från kyrktrappan eller ta emot gratulationer på kyrktrappan utan man måste gå ut på gräsmattan framför kyrkan direkt för att inte krocka med nästa brudfölje. Resten har jag förträngt. Men vi ville verkligenn gifta oss i den kyrkan då min m2b's föräldrar gift sig där, och den är jättefin :)
Msbine, tårtan låter ruskigt smarrig. Jag har beställt med passionsfrukt men efter att ha läst andra förslag så lutar det lite åt något annat.