• msbine

Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)

Den gamla stängdes för svar, så startar en ny här :)

• Svar på tråden Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)
  • chamoes

msbine

Var har ni beställt er tårta? Det låter ju helt underbart!!!

• Teds brud

Hon har beställt den på Dreamcakes i Laholm

• summerbride

Msbine:
    Har ni funderat mer på hur ni ska göra med bruden sida i kyrkan där predikstolen är ivägen?
    Har ni varit där än och kikat?
    Hur har det gått med kantor osv?
    Nu börjar det ju närma sig för er :)

• msbine

Stämmer att jag har beställt tårtan på Dreamcakes, hon är jätteduktig!

summerbride: Vi kommer inte att sätta någon på vänster sida, utan all släkt och vänner får sitta på högra sidan, de fyra främsta bänkraderna kommer vi att reservera för våra föräldrar och syskon. Vi kollade upp hur man kunde sitta när vi var där och tränade förra söndagen :)
    Kantorn har vi fått tag i, vi får åtminstone två av våra solosånger, hon kände inte att hon hade tid att lära sig alla tre, så vi fick dra ner det till två (detta trots att jag har velat lämna noter till kyrkan sedan i november, men kyrkan intalade mig att det var tid nog med tre veckor innan vigseln, så lite INTE på det...)

Och ja... Nu är det snart dags Vi har blivit "hippade" båda två nu, jag hade en underbar möhippa med mina närmaste vänner på Bakken och min blivande fick sin svensexa i lördags :) Är skönt att ha allt klart nu, men samtidigt måste jag erkänna att man saknar att planera bröllopet lite. Man har helt plötsligt fått tillbaka sin fritid :)

• summerbride

msbine:
    Får man fråga vilka solosånger ni ska ha? Vi tänkte ha "kärlekan förde oss samman" "from this moment" och möjligen "Annies song" också. Vore ju kasst om hon inte kan dem.. Vi tänkte däremot ha "concerning hobbits" som utgångsmusik och eftersom den kanske inte är så jätte vanlig och egentligen ska spelas på flöjt tror jag så vill jag gärna lämna noter i tid så den hinner övas in. Vilken präst och kantor ska ni ha?
    Trist att man kanske får göra så som ni ska göra med alla gäster på en sida, men det kanske får bli lösningen. Men vill ju att alla ska se lika bra. Vi får kolla det när vi ska öva såsmåningom!

• msbine

Glömde... Vi ska inte ha någon av raus egna präster utan min "familjepräst" kommer upp och viger oss :)

• summerbride

msbine:
    Oj lite tufft är det ju att hon fortfarande tar "bröllopsgig" i den åldern :) Skönt att det löste sig till slut! Tack så jätte mycket för tipsen du är en ängel!

• msbine

Var ute vid kyrkan igår och rekade lite inför bröllopsfotograferingen, finns massor av underbara platser runt kyrkan (raus kyrka) och ner mot ån, tror att det kommer att bli jättefina bilder :) Nu får man bara hoppas att vädergudarna är med oss så att det inte blir regn nästa helg...

• summerbride

Msbine:
    Ska ni fotas innan eller efter vigseln?
    Vi tänkte fotas innan men jag klurar på hur mycket innan man ska göra det i så fall...

Svar på tråden Helsingborgsbrudnar sommaren 2006 ny tråd igen :)