Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej Buslinna,
Jag började den 8/5 på 103kg, men jag måste erkänna att jag inte har följt den så "slaviskt" som jag borde, så jag hade ju kunnat gå ner mer säkert, men det känns rätt så bra just nu, jag gjorde ett halvt om halvt uppehåll förra veckan (tant rosa gör mig till extremsubba som kräver choklad) så jag tar det lite sådär lagom avslappnat. Så länge kilona inte lägger på sig igen så är jag nöjd :D
Jag kan tillägga att jag har ca 20 kg till att gå ner, och är 1.74 lång, så har en bit kvar.. Okej, så att gå ner till 74 är en dröm, men om jag kan komma ner till 80 så är jag lycklig!
Jag börjde dagen kanon bra, med cambridge.... o nu i kväll har jag ätit pizza, jag e så ledsen
Hej maj -07:
Det som är gjort är gjort. Till nästa gång då du helt enkelt inte kan hålla dig och måste till varje pris ha mat, tag exempelvis en skiva skinka (kokt/rökt) - lägg den i munnen och känn så många olika smaker som du känner.....100 gram är max av protein vid det tillfället + en CB.
Jag tycker själv att det är skitjobbigt nu på kvällarna då jag åt kombinerad i ca 10 dagar och nu är tillbaka på ren kur...det jag ser framför mig nu är att det är ren kur i 18 dagar till!!!!! Därefter hoppas jag att jag kommit under 70 kg, om jag inte är det så har jag ändå tänkt påbörja kombinerad med tallriksmodell tills jag kommit under 70 kg, därefter är rekommendationen "hålla vikten kur i 10 veckor"....
Om du nu känner att du måste äta, varför börjar du inte med kombinerad, det får helt enkelt ta den tid det tar, för du gör ju detta för att du vill må bättre, slippa alla följsjukdomar som övervikt många gånger leder en till....
Jag tror på dig maj-07, om inte "ren kur" är det bästa för dig, kör på kombinerad.
Nu minns jag inte hur du har det med konsulent, eller om du handlar det via nätet, om du har en konsulent, prata med honom/henne om hur du känner och vilken rekomendation din konsulent kommer med (konsulenten har ju själv varit överviktig...)
Titta nu framåt, du fixar detta!!!!!
tack så mycket:D i morgon e det nya starka tag!!!!
hej hej alla=)
nu går de bra segt för mej,,känns som att min viktminskning stannat upp nästan, 0.5 på nästan en vecka, å ja som inte fuskat en gång
men de gick ju så snabbt i början (9 kg på 2 veckor) så de kanske stannar upp lite nu för att fortsätta gå ner,,nån som vart med om samma? ja skulle ju vilja gå ner iaf 1-2 kg i veckan..
sen har ja en fråga: när ja börjar i skolan igen så kan ja inte ta med mixern o blanda där,, o tycker drinkarna är så äckliga om man inte har mixer,, är de nån som vet om man kan dricka en sån där färdigblandad naturdiet en gång om dan iställer för ett mål cambrige, för ja vill inte bryta den rena kuren.. =) det är ju inte dags för skola än,,men lika bra att ha planerna klara så hoppas nån vet
många kramar på er alla!!!
o just ja glömde=)
maj-07
du har verkligen den rätta inställningen! så de kommer gå bra med det du väljer,,ren eller komb,, styrkekramar från mej!
och alla som är här,,va bra o duktiga ni är!!! haha,,bara för att ja är lite bitter nu med mitt 0,5 kg så måste ja ju gratta er andra som kämpar på
kram igen=)
Hej alla glada! :)
Till mastermind:
Jag pratade med min konsultent igår och nämnde hur duktig jag tycker att du är med mycket du gått ner och att du planerar att ta bort "hud" när övervikten är borta :) - jag vet inte om du redan vet om det men om du har tålamod att dela upp din nedtrappning av övervikt så menade min konsulent att du inte skulle behöva betala en massa pengar för att ta bort "hud" som hon menade att då du är så pass ung att din kropp kan/borde hantera det...
Det är som sagt min konsulent som sagt detta...med tanke på att spara pengar...slippa få kniven mot huden, kanske lägga pengarna på något trevligare exempelvis någon resa....
Hur som helst, jag ville bara förmedla vad hon berättade för mig.
Själv tycker jag att det är skitjobbigt just nu, dag 4 på ren kur, jag är egentligen inte hungrig, men min mun vill ha något att tugga...jag vill kunna känna smaken av så mycket...det har resulterat i att jag druckit förbaskat mycket vatten istället....imorgon är det 17 dagar kvar...
till maj-07: Hur har det gått för dig? Har du bestämt dig för hur du skall göra?
Hej så länge!!!
:)
Hej HEj!!!
Jag har gått på kombinerad kur i dag men har tänkt o gå på ren kur kommade dagar:D
diamondgirl - Åh, vad rörd jag blir. :D Gud så gulligt att du tänkte på mig! :)
Dock så har jag varit överviktig nästan hela mitt liv, jag har bristningar på en massa ställen, och jag tvivlar starkt på att min hud kommer kunna dra ihop sig. Inte på dom ställena jag har mycket bristningar, iaf. Jag kanske kan få bort lite häng med tiden, men jag är trött på att vara missnöjd med min kropp; jag vill inte ha något häng _alls_ sedan. Och det kan jag säga med 99% säkerhet att jag kommer ha, hur länge jag än väntar med operation. :/
Jag försöker se på det hela som en investering. Jag menar, mina operationer kommer kosta ungefär som en bil. Och det är ju inget ovanligt att folk tar lån för en bil, även om dom ofta byter ut den inom 10 år. Men min investering kommer vara min kropp, och den ska jag leva med resten av mitt liv. Och kommer det kosta 200.000 kr, ja, då får det kosta 200.000 kr. Om det betyder att jag får en helt normal kropp så är det värt varenda öre. :)
Hej maj-07: det gör du helt rätt i, det viktigaste är att du hittar ditt sätt att bli av med övervikten, renkur/kombinerad kur = det viktigaste är att det känns bäst för dig och att du håller fokus på vart du är på väg! :)
Till mastermind:
Jag hade ingen tanke på bristningar, jag tänkte bara på "hud", givetvis är det lättare att förstå din situation då du berättat om bristningar - lycka till!!!
Samtidigt som jag mår riktigt dåligt just nu (svag, hängig) så gör jag detta för mitt eget bästa, jag vet att jag kommer att må så mycket bättre när jag fått bort övervikten - min man säger att han ser skillnad och börjar ha svårt att hålla tassarna bort....:)
Fick hem höstens H&M katalog igår - någon mer som fått den? Jag tycker att det är så kul att de graderat upp sina bilder, jag blir helt lyrisk när jag tittar i den och vill bara ha kläderna!!!!
Önskar er alla lycka till med CB!
:)
diamondgirl - Tänkte inte på att berätta det; för mig är det så självklart med dessa bristningar. Fick mina första som 10-åring, tror jag. Och sen desto fler, ju mer jag gått upp. Rätt svårt att undvika bristningar när man vägt 160 kg. :(
Jag har fått H&Ms katalog, men inte ens öppnat den. Det är inte lönt sålänge jag väger såhär mycket; kan inte komma i stl 48/50 (deras största storlek) nu. ;) Men jag har sparat den, för jag kommer säkert hinna beställa något innan nästa katalog kommer. :)
__
Amelia_82 - Hur går det för dig? Du har inte skrivit härinne på ett tag, och din hemsida är inte uppdaterad. Hoppas allt går bra!
diamondgirl - Du får förresten ursäkta om jag låter negativ, har en "dåligt självförtroende-dag" idag. :/
Mastermind
Bra att du håller koll på mig, sidan är nu uppdaterad=) Det blev en viktminskning på 4.4 kilo första veckan och det känns ju helt ok, men tyvärr avbröt jag den rena kuren efter 6 dagar och har ätit sen dess. Att det ska vara så himla svårt
Amelia_82 - Klart jag kollar på din viktsida, det är skönt att inte vara ensam längre. :) Trist att det inte höll, men jag såg att du ska ta nya tag imorgon. Hoppas det går hela vägen då! Och nu har du ju redan nått ditt första mål, dessutom. :D
Mastermind
Jo det ska jag iofs vara glad över, ett steg närmare mitt slutmål. Har ju oxå satt ditt belöningar (som du) så första belöningen är nagelförlängning, så imorgon ska jag ringa och beställa tid=)Då kanske man känner sig lite finare
Ska tänka på dig varje gång det känns jobbigt, du har ju hållit på så himla länge utan några snesteg..det är imponerande
Amelia_82 - Tack. :) Men som jag sagt innan; jag har inget att fuska för. Ingen maträtt i hela världen är värd så mycket att jag kan tänka mig sluta nu, inte när jag är så långt från mitt mål. Fuskar jag så kommer jag få otroligt dåligt samvete, och jag kanske inte kommer klara av att hoppa på ren kur igen. Och jag vill inte leva resten av mitt liv som fet.
Hur har det gått för dig nu? Klarade du av att hoppa på igen igår? :)
__
Denna veckan blev det -1,6 kg för mig; -34,6 kg totalt. :)
Mastermind
Yes bra jobbat, du blir bara mindre och mindre
Till skillnad från mig som det inte alls går bra för..jag blir istället större och större. Vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till, nu klarar jag inte ens en dag
Plus att jag har ätit en MASSA onyttigt varje dag denna vecka...usch det känns så hopplöst=(
Här är det nästan heldött nu.
Amelia_82 - Tack, tack. :) Hade du tänkt försöka med CK igen, eller något annat? Kanske bara vanlig tallriksmodell funkar för dig? Det gäller ju ändå att hitta något som funkar och man kan hålla på med ett längre tag, och alla fungerar ju olika och behöver därmed olika metoder. :)
__
Jag är just nu jätteglad; mina svärföräldrar2b har erbjudit sig att köpa ett träningskort på Sats till mig, plus personlig tränare! :D Men jag har läst på Sats hemsida att dom inte rekommenderar dieter, så jag har mailat dom nu och hoppas på att det går bra att träna hos dom trots att jag går på Cambridge, och att jag fortfarande är kraftigt överviktig. Han jag mailade är tillbaka på måndag, så jag hoppas jag får ett positivt svar då. :D