• Vikbobrud

    sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

    Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

    Hälsningar
    Vikbobrud

  • Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • Vikbobrud

    Hej alla ni som ska ut och prova kläder.
    Ska försöka beskriva lite kortfattat kring det utbud som finns här i stan:

    Rafaela: stort utbud, olika märken, men jag tycker inte de varit så tillmötesgående. Prisklass:+++

    Petrés: bra service, begränsat utbud dvs mycket Nixa. Prisklass: ++

    Norrköpings brud och bal: stort utbud, samma ägare som rafaela, men lite billigare utbud. Prisklass: +

    Ella brud och fest: har inte varit där, men hört att de har stort utbud av tärnklänningar. Prisklass: +

    Igelkotten: stort utbud, många tärnklänningar, finns inte mycket brudkläder i lager, men det finns att beställa. Bra service. Prisklass: +++

    Har försökt att klassa genom prisklasser, hoppas ni förstår vad jag menar. Det finns ju förstås både billigare och dyrare på varje ställe. Lycka till i djungeln;)

  • PysselPassion

    Hej på Er tjejer!
    Äntligen är en fullspäckad vecka över som slutade med dop för vår Melvin idag! Nu måste jag forstsätta med våra inbjudningar..

    Vikobrud, Det var jättetrevligt på mässan.. som sagt komiskt att våra respektive kände tvarann..

    Vad säger ni, när är det dags för en ny träff??

  • Tomas tös

    cad sägs om att dra ihop ett gäng (minst 10-15 st) och börja prova igenom cateringfirmorna i stan ???

  • helenekl

    absolut, jag hänger gärna på, men jag skulle ännu hellre vilja gå runt på tårtletning. någon som är intresserad?

  • Tomas tös

    Helenki

    Är det bara du o jag här just nu? Vi borde vara fler för då kan man ju dra ihop en smakprovning

  • Tomas tös

    eh menar att vi borde vara flera på tårtletning för då kan man be om provsmakning.. *virrig*

  • helenekl

    ja, vi får hoppas att fler anmäler sig, för det skulle vara jättetrevligt!!!
    Annars får vi väl gå ändå för det är ju kul att leta bröllopssaker med de som är intresserade istället för alla vänner man tjatat sönder vid det här laget! *ler*

  • PysselPassion

    Hej hej!
    Om jag har möjlighet är jag gärna med och letar bröllopssaker .. Tårtprovning lät ju inte fel ..

  • Tomas tös

    Pysselpassion

    var det din annons man såg i tidningen idag? nuöppnad butik på repslagaregatan

  • Tomas tös

    Har hört att tårtfixarn i Söderköping är billigao bra så man kanske skulle annordna en provsmakning hos dom?

  • helenekl

    Absolut kan vi åka till Sörping....samåka då eller?
    Är det fler som är intresserade så häng på bara! :)

  • caprea

    Hej! tillbaks efter en vecka på snowboard i Åre =)

    Min M2b kom precis o sa att jag skulle fråga om ngn vet cateringfirmor och så läser jag här om provsmakning! I'm iN! de vore jättekul! måndagar och onsdagar är bra...

  • mar1lyn

    Om man åker till Sockerbagarna kan man ju prova deras tårtbuffé för 69kr (tror det var det), det är ju visserligen inte bröllopstårtor men man kan ju testa olika tårtor iaf o få inspiration. Då är det ju bara att boka bord.

  • Tomas tös

    tycker vi borde träffas och göra upp en plan för våren.

    Sockerbagarnas tårtbuffe är ju verkligen en bra ide! Då kan man ju se vilken sort man gillar och slipper köra på vanlig trist princesstårta

    Jag vidhåller att vi birde kontakta några av cateringfirmorna i egenskap av blivande brudar och ge dom en chans att visa vad dom går för!

    Jag är inte intresserad av att köpa grisen i säcken när jag ska bjuda typ 90 pers på mat...

    Vad säger ni?

  • PysselPassion

    Tomas tös
    Ja det var min annons

    Jag är gärna med om jag har möjlighet, borde som sagt ses snart och planera lite ..

  • Vikbobrud

    Hej, det känns som att det var länge sen man var här inne. Skulle gärna följa med på provsmakning, men kan ej på onsdag. Är dock gärna med på en ev. träff snart.

    I helgen köpte vi äntligen en mörk kostym till min blivande. Var i Göteborg på bröllopsmässan och passade samtidigt på att shoppa. Det blev en Boss, superstiligt! :) Så skönt att få det avklarat, nu är det bara min utstyrsel kvar. Hur går det för er?

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!