• Vikbobrud

sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

Hej,
    jag ska gifta mig nästa sommar och skulle gärna få lite feedback och höra lite hur andra blivande brudar tänker. Vill gärna komma i kontakt med fialott: det verkar som att vi ska gifta oss på samma ställe !! jag har bokat mauritzberg. för övrigt så skrev jag på din tråd om att de inte hade så mycket koll där och att jag tyvärr inte fick ett sånt gott intryck. Det skulle vara kul att få höra andra brudars tankar kring planering. Hur ser er budget ut? HUr stort bröllop? Något speciellt tema?

Hälsningar
    Vikbobrud

• Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!
  • fialott

Hejhopp,

tycker faktiskt att det är lite sömnigt i tråden för tillfället... eller så är det bara jag som har extra mycket tid att sitta vid datorn..?

Gör inte alls det jag borde när lillan sover utan sätter mig här och fastnar varje dag nästan Har en riktig bröllopsperiod just nu tror jag.

Hur som helst: Vikbobrud: jag tycker som du - vill gärna se fler inbjudningar! Har du tänkt göra dina själv? Jag ska det har jag tänkt, men kan inte riktigt bestämma mig vad jag vill använda för papper... en sån struntsak kanske men är man petig så är man

Gonatt, jag ska väl knyta mig så jag orkar sitta lite i morgon oxå

• fialott

oj, glömde att svara... Nej, det går nog inte att ladda ner typsnitten från den sidan, men det går ju alltid att söka på nätet efter dem. Annars går det ju att fråga sig fram om man inte hittar det man önskar, för det är ju många som har på datorn och kan dela med sig...

• Tomas tös

I'm back! förhoppningsvis inte lika virrig.. Vi ska beställa våra ringar från guldsmed i våsterås.. har begärt in offert och fått priser på mellan 8000 och 18000 men nu får vi en designer som gör BÅDA för 6500kr!!! Helt otroligt! Ringarna kommer vara 7mm breda och 2mm tjocka så det blir rejäla ringar.

Någon mer som har specialbeställt sina ringar?

• Vikbobrud

ja, det kan vara lite segt på denna tråd ibland, men det får ju vi brudar fixa så det blir bättre! Eller hur?

tomas tös: på eventet i lördags var Johansson & Schöttle där och visade sina egendesignade ringar, jättefina och väldigt speciella. Och dyra. Så 6500kr låter jättebra, men tänk på vad du får för pengarna. Jag menar inte att vara en pessimist, men det är bra att kolla upp sånt. Alla vi brudar vill ha det mesta till ett lågt pris, men då får man också kolla noga på vad man får för pengarna. Vi beställde våra ringar från Schalins efter mycket velande... men så hade en butik 10 % på dem och vi slog till. Nästa dag så kollade jag på "guldgruvan" på nätet och där hade de samma ringar för ett par tusenlappar billigare. Sånt är livet. Fast i för sig hade jag aldrig vågat köpa dem via nätet ändå. I alla fall så har jag läst lite på olika trådar här att det finns olika sätt att kolla kvalitet etc. Ska du ha stenar i ringen? Och ska ni ha ringar båda två? Alltså får din blilvande också en till ring? Det ville jag också att min skulle ha, men han tyckte det var glänste tillräckligt om vänsterhanden:)

fialott: jag valde ett ganska tjockt papper som fanns färdigskuret på Kontorab. Sedan så köpte jag inlagan i en annan färg som var något tunnare. Tiimari har ju annars väldigt fina mulberry-papper som ger en romantisk känsla. Mina kommer att vara ganska rena i stil, medan jag väljer ett mer vågat typsnitt. Tror jag, ändrar mig tusen gånger:)

• Vikbobrud

En liten tårtfråga: vi har tänkt att ha 3-rätters + tårta. Hur många här är det som kommer att ha en i flera våningar eller har någon tänkt att skippa den helt? Vi måste bara ha tårta eftersom vi älskar sötsaker och sånt:) men det känns tungt med tårta efter en rejäl middag. Kan man kanske ta en frukttallrik eller dylikt till dessert och skippa kaffe, sedan ta tårta och kaffe?

• Tomas tös

Vikbobrud

Vi ska till smeden (västerås) och titta på silverversonen av våra ringar och prova. Sen beställa Konstaterade att det blir billigare att åka och vi ÄLSKAR bilutflykter Har alltid så himla kul

Vad gäller tårtfrågan så skulle jag rekommendera mangosorbet eller sorbet över huvudtaget till dessert efterom det inte är så mastigt och sen har vi valt att ha en flervåningstårta som består i sig av tre olika tårtsorter (choklad, grädd och maräng) nåt för alla alltså... Sockerbagarna offerrerade ca 2800 kr för en sådan bröllopstårta till 70 personer. Tyckte det verkade mycket billigt :-9

• Tomas tös

Vikbobrud
    Ang ringarna.. vi kommer helt att ta av båda förlovningsringarna och ha solitära vigselringar istället.. troligtvis 8 mm konstaterade vi när vi mätte nyss Jag vill inte ha stenar. det passar inte min livsstil riktigt

• helenekl

Såg ett tips på det här med tårta i tre våningar med tre smaker....är det så att man kan få mer info än så på innehåll osv?
    Det lät så bra tycker jag! *ler*

• Vikbobrud

Var inne på Lindahls och kollade priser.
    Ca 25 kr biten och man kunde välja att ha olika smaker på varje våning. Fyndigt!

• Tomas tös

Oj vad billigt med 25 kr biten!!! till det priset verkar det nästan som om man kan välja smak men med sockerkaksbotten och grädde som utgångspunkt? Kan absolut ha fel (hoppas jag har fel!9

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!