ja, det kan vara lite segt på denna tråd ibland, men det får ju vi brudar fixa så det blir bättre! Eller hur?
tomas tös: på eventet i lördags var Johansson & Schöttle där och visade sina egendesignade ringar, jättefina och väldigt speciella. Och dyra. Så 6500kr låter jättebra, men tänk på vad du får för pengarna. Jag menar inte att vara en pessimist, men det är bra att kolla upp sånt. Alla vi brudar vill ha det mesta till ett lågt pris, men då får man också kolla noga på vad man får för pengarna. Vi beställde våra ringar från Schalins efter mycket velande... men så hade en butik 10 % på dem och vi slog till. Nästa dag så kollade jag på "guldgruvan" på nätet och där hade de samma ringar för ett par tusenlappar billigare. Sånt är livet. Fast i för sig hade jag aldrig vågat köpa dem via nätet ändå. I alla fall så har jag läst lite på olika trådar här att det finns olika sätt att kolla kvalitet etc. Ska du ha stenar i ringen? Och ska ni ha ringar båda två? Alltså får din blilvande också en till ring? Det ville jag också att min skulle ha, men han tyckte det var glänste tillräckligt om vänsterhanden:)
fialott: jag valde ett ganska tjockt papper som fanns färdigskuret på Kontorab. Sedan så köpte jag inlagan i en annan färg som var något tunnare. Tiimari har ju annars väldigt fina mulberry-papper som ger en romantisk känsla. Mina kommer att vara ganska rena i stil, medan jag väljer ett mer vågat typsnitt. Tror jag, ändrar mig tusen gånger:)