• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hahahahah--- vad roligt.. visst var det lite elakt att göra så men det var bara 6 nr kvar och jag kunde bara inte hålla mig!!..

Det var inte det jag skulle säga.. utan det att jag fått ett jobb nu.. till en början så blir det bara strötimmar och sen efter tre veckor blir det heltid sen får vi se hur det går när semestrarna är slut.

• mammacatta

hehe
    nu blir gable sur igen...:D:D:D

nu är d fredag igen! värst va tiden går fort när man har skojj! har börjat lite löst på bordsplacering idag, d är lite klurigt, man kan ju säga en MASSA saker med den, tex vem man gillar å inte, å vad som EG är viktigt... *hehe* nu får jag min chans som minidiktator att säta svärmor på plats... hon lever i nån drömvärld där hennes nya är farfar till Wille, å d ska jag korrigera nu...*hehe*

• Maya K

mammacatta:

Ja äntligen fredag.. är lite skrämmande bara då det känns som att jag inte åstadkommit ngt denna veckan.

Visst är det lite jobbigt med bordsplaceringen.. Jag har en annan sak med bordsplaceringen som är jobbig. Det är att jag har 8 syskon och min blivande har bara en bror. Men alla mina syskon ryms inte vid honnörsbordet.. hur fasen ska jag göra då?? Kan ju inte placera vissa där och andra inte!!! hmmm.. ska man kanske ta och placera morbror och moster där istället eller??? Har du ngt förslag??

• Maya K

eller ska man ställa de bästa kompisarna bredvid oss och föräldrarna vid långbirdet eller?? bara för att inte skapa tråkigheter,,, och bara för att ha ngt annprlunda

• mammacatta

jag har åxå en sån grej, d vimlar av mostrar/fastrar som är släkt, men inga morbröder eller farbrödrar... så jag fick gå "ut" ett steg å ta ingifta karlar före släkt. vad göra annars?

syskon ska inte sitta på honnörsbordet, utan närmast uppblandade med gamlingarna, dvs din å m2bs äldsta släktingar... vi har 3 bord, så d finns gott om bra platser. sen sitter bara ja å P själva vid honnörsbordet, för jag vill inte sitta med min pellejöns till pappa - känns lite hycklande när vi inte umgås alls. våra paranteser sitter på de yttersta två platserna på höger å vänster - som de ska men "utvikt". sen har jag satt min morbror å moster dom "utfyllnad" å sällskap till min mamma å svägerska/tärna: hans familj är en orgie i tråkiga människor å min är BARA fest... syskona har jag placerat 1) INTE med sina föräldrar 2) med trevligt sällskap; ex min bror sitter m TM. sen kommer släkt å kompisar blandat.

• mammacatta

varning utfärdas: sätt inte dina föräldrar nån annanstans om de inte är HELT med på iden! min morsa gick i taket när jag föreslog "alternativ" placering...:( det är ju trots allt deras barns giftermål! men kompromissen "utvikt" gick bra, men statusplatsen ville hon ha!

• Maya K

mammacatta:

Nu är det ju så att honnörsbordet blir jätte långt med platser för 12 st tror jag.. det finns ingen annan lösning i den lokalen då vi blir så många.. det är det som är problemet och därför tänkte jag bryta den svenska traditionen och placera folk lite var som helst.. Min mamma brukar tycka att det är jobbigt med att sitta vid honnörsbord.. Men då jag har en nära relation till min moster och mina två morbröder (är på sätt och vis uppväxt med dem) så tänkte jag att det kanske var bra att placera dem vid honnlrsbordet då så att det inte blir sura miner från mina syskons sidor!!åhhhh.vad jobbigt

• Maya K

sen en till sak.. Min mormor är den enda gamlingen och nackdelen med henne är att hon inte kan svenska så hon måste sitta med ngn av mina släktingar!!!

• Maya K

hahah... ytterligare problem. Sen så är det så att min mammas man är 37 och brudgummens mor, som min "far" ska sitta bredvid, är 65.. hur kul kommer min "svärfar" ha det!! hmmm... får nog bryta traditionen med honnörsbord och mixa till det rejält!!!

Svar på tråden äntligen fredag...!