• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

visst har han vetat om spelningen med men han säger att han inte kan komma försent. utan de måste ha ställt upp ala instrument innan gästerna kommer.. ja jag förstår honom delvis men blir bara så ledsen över allt det.. över att vi inte har så mkt tid tillsammans. Och jag har dessutom börjat umgås väldigt mkt med mina polare och vill ut och festa hela tiden bara för att han "aldrig" är hemma på helgerna.. Skulle nöja mig med en endaste helg tillsammans med honom bara vi två och sen skulle han få fortsätta göra allt han vill . jag har sagt detta till honom och mailade honom med förut om det men jag vet inte.. känns bara så trist att upptäcka att han har så mkt

• dala82

Maya
    Prata med honom! Han kanske inte är medveten om hur du faktiskt känner dig. Han kanske tror att att du inte har hunnit tänka på att han har varit borta mkt eftersom du har haft så mkt i skolan.

• Maya K

jag brukar aldrig förbjuda honom över att åka ngnstans eller att inte få göra det han vill. tvärtom.. han har mer än fria händer till att göra precis vad han vill. men ändå så tycker jag att han borde förstå att jag känner mig ensam ibland.. brukar ju ge ledsna miner osv till honom om han ska åka eller ha spelning eller ngt..

• dala82

Maya
    Jag förstår hur du menar! Men prata med honom ngn kväll när ni träffas och hör hur han känner det. Räcker det verkligen för honom att bara träffas t.ex. en helg i månaden? Svårt att ge råd, prata prata prata...

• Maya K

ja... alltså.. vi träffas ju varje helg men vi gör sällan ngt ihop.. det är liksom alltid motorcykel som gäller om det är fint väder och han tänker inte på att jag vill göra annat,, hmmm... har ju försökt prata om det med honom men han verkar inte fatta så jag skrev ett mail istället som han får läsa när inte jag är i närheten.. då kanske han tänker till lite..
    Oj oj oj vad jobbigt det känns.... Som tur är så har jag INTE fått kännslor som skulle säga att jag inte vill vara med honom.. tvärtom.. har märkt hur mkt jag älskar honom :)

• dala82

Min kille har också jättemkt just nu. Med jobbet och så har han genomgått en rätt så stor operation. Inget farligt, utan självvalt. Så jag förstår hur du känner dig. Jag blir så arg på mig själv ibland, vill inte känna mig som ett offer. Jag unnar honom verkligen detta, och stöttar honom i hans satsning med jobbet men ändå...Vårt förhållande blir lite lidande. Inte mkt men vi träffas mindre än vad vi är vana vid. Sådana här omställningar är alltid svåra.

Men prata med honom. Har sagt det tre ggr nu tror jag. men det är det enda sättet han verkligen kan få reda på hur du känner dig. han kanske går och tror att allt är bra och tolkar dina miner på fel sätt.

• dala82

Maya
    Precis som jag känner det! Det är i såna här lägen man verkligen känner hur mkt man älskar honom.

Man vill ju inte ge killen dåligt samvete heller, det gagnar ingen. Men detta är svårt, det som ska göras måst ju göras..

• anne på grönkulla

Vi är särbo och det bygger ju helt på att alltid prata med varann. Min poäng med detta är att berätta det är bara att konstatera att det funkar att inte ses så ofta, bara man pratar med varann. (Lösningen heter Internet-telefoni, man betalar bara bredbandsavgiften men kan prata "gratis" hur mycket som helst.)

Svar på tråden äntligen fredag...!