• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • dala82

Har varit och grattat student i dag. Men snacka om att jag har haft en riktig otursdag. Först håller jag på att krocka när jag ska åka dit, sitter sedan med ett bultande hjärta hela vägen dit. När jag kommer fram och sitter och fikar kommer jag på att jag skulle ringa min kompis och checka av inför en träff vi ska ha imorgon. När jag är på väg ut i hallen så ser jag att ett litet barn står vid min väska och sträcker sig efter ngt på hallmöbeln bredvid. Upptäcker att det är en kaffekopp full med äckligt kaffe i. men såklart upptäcker jag det för sent. Allt kaffe + koppen hamnar i min väska där min mobil, smink och digitalkamera ligger. Suck...Tur att det inte var hett, för barnet fick också på sig lite..:( Här kan jag lägga till att detta var samma väska som jag nästan lyckades bränna upp hos samma familj på ett konfirmationskalas två veckor innan. Händelse: Det sa bara POFF, handtaget i bambu började brinna...Hade naturligtvis råkat lagt den just där ett värmeljus var...Pappa skrapade bort all aska på min assiett och en del råkade då komma i min väska. Jag utbrister "Å mäh" och blåser undan det....Ja just det, inte bara det i väskan utan allting på assietten! Allt svart äckligt hamnar på min kille som sitter mittemot. Dags att åka hem älskling...? :)

Efter kaffeincidenten slits min tröja itu, utav en gräslig unge (3 år)- mitt kusinbarn...Han är egentligen jättegullig men blir som förbytt när det är mkt folk. Han lipar först åt min lillasyster och när hon säger till honom så slår han till henne. Sedan böjer jag mig ner för att prata lite med honom och tar fram en sagobok. Han sliter då sönder min tunna tröja allt vad han har så att en knapp far hit och dit. Jag blev helt chockad och stod och gapade...

Telefonen har lagt av :(, men kameran verkar ha klarat sig :)

Nu har jag äntligen kommit hem. I tre veckor har det varit så här: otur, otur, otur...Tur är ju att ingen inklusive mig inte har blivit skadad eller ngt sånt, utan det är mest smågrejor. Men jag har nu börjat fundera kring mitt yrkesval...;) Vill jag verkligen bli lärare?? :)

• dala82

Mammacatta
    visst är det bra med en tråd där man kan avreagera sig lite? Jag var tvungen att göra det i en liten fakermakertråd för ett tag sedan. Känns det bättre nu? :)

Måste in på tärntråden och kika lite...

• janos

Hej tjejer...*kramar om er alla*....passar på att önska er en trevlig helg

• anne på grönkulla

Skönt att kunna läsa om alla bridezillor och sen komma hit & pusta ut tycker jag... - men så är jag nog känd för drastisk och absurd humor - har svårt att bita om dräpande kommentarer, måste jag erkänna

• Gable

Jag fick en varning för att jag var liiiiite för ironisk i ett inlägg. Efter det lärde jag mig att sitta på händerna.

Har blivit riktigt duktig på att skriva med näsan.

• Gable

dala82 - jösses. Vad säger man? Jösses. Utan mobil skulle jag inte överleva.

• dala82

Gable
    I knooow!!! *skriker som monica i vänner*

Som tur är har jag en i reserv, min gamla. Hoppas att inte min polare är härinne och läser....ska ha möhippa imorgon!! Men det blir ju så dåligt väder så alla våra planer går i stöpet :( Men som tur är hade vi faktiskt några i reserv!

• Gable

Är det din egen möhippa?! Vet du redan om den??

• dala82

Nej nej nej vi har ordnat möhippa för min kompis imorgon. Men hon brukar vara häribland så jag hoppas att inte JAG avslöjar ngt nu...:)

• dala82

Jag är ju inte ens blivande fru ännu (ja lite då, men inte på riktigt...) så det skulle vara väldigt oväntat om jag fick en möhippa imorgon ;) ;)

Svar på tråden äntligen fredag...!