Har varit och grattat student i dag. Men snacka om att jag har haft en riktig otursdag. Först håller jag på att krocka när jag ska åka dit, sitter sedan med ett bultande hjärta hela vägen dit. När jag kommer fram och sitter och fikar kommer jag på att jag skulle ringa min kompis och checka av inför en träff vi ska ha imorgon. När jag är på väg ut i hallen så ser jag att ett litet barn står vid min väska och sträcker sig efter ngt på hallmöbeln bredvid. Upptäcker att det är en kaffekopp full med äckligt kaffe i. men såklart upptäcker jag det för sent. Allt kaffe + koppen hamnar i min väska där min mobil, smink och digitalkamera ligger. Suck...Tur att det inte var hett, för barnet fick också på sig lite..:( Här kan jag lägga till att detta var samma väska som jag nästan lyckades bränna upp hos samma familj på ett konfirmationskalas två veckor innan. Händelse: Det sa bara POFF, handtaget i bambu började brinna...Hade naturligtvis råkat lagt den just där ett värmeljus var...Pappa skrapade bort all aska på min assiett och en del råkade då komma i min väska. Jag utbrister "Å mäh" och blåser undan det....Ja just det, inte bara det i väskan utan allting på assietten! Allt svart äckligt hamnar på min kille som sitter mittemot. Dags att åka hem älskling...? :)
Efter kaffeincidenten slits min tröja itu, utav en gräslig unge (3 år)- mitt kusinbarn...Han är egentligen jättegullig men blir som förbytt när det är mkt folk. Han lipar först åt min lillasyster och när hon säger till honom så slår han till henne. Sedan böjer jag mig ner för att prata lite med honom och tar fram en sagobok. Han sliter då sönder min tunna tröja allt vad han har så att en knapp far hit och dit. Jag blev helt chockad och stod och gapade...
Telefonen har lagt av :(, men kameran verkar ha klarat sig :)
Nu har jag äntligen kommit hem. I tre veckor har det varit så här: otur, otur, otur...Tur är ju att ingen inklusive mig inte har blivit skadad eller ngt sånt, utan det är mest smågrejor. Men jag har nu börjat fundera kring mitt yrkesval...;) Vill jag verkligen bli lärare?? :)