• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Cybermamman

Festen _är_ kul. Man skulle kunna tänka sig att ställa upp och gå gratis .

• Maya K

Varsågoda.. ta för er av lasagnen..
    Jag kommer inte att gå på ngn fest när jag tar examen.. inte på skolan i vartfall.. Mina polare kommer at ha en egen fest till mig sen så.. Dessutom så är det lite svårt att gå på skolans fest då jag pendlar till Dalarna och inte har ngnstans att övernatta...

• mammacatta

men man bör nog vara lite akademisk i sin humor - den blir rätt torr på sånna disp-fester...:D
    typ: hon, dispan, skulle göra ett ord av massa bokstäver. dicyklotetrahydrokolmonosakkarider. eller nåt sånt som var av stor betydelse i hennes uppsats...
    *skrattar lite fånigt*

• dala82

Hilde
    Hur många har du fått svar av än så länge?

• Cybermamman

Maya K, det är en sak som jag inte förstår vad gäller festen. Övernatta?????????? Varför? Vem hinner sova?

• dala82

Jag förstod inte heller det där med att övernatta...

• Maya K

Cybermamman:
    Jag hinner sova... jag brukar slockna om jag är trött.. hehe-- Det som är egentliga haken är att festen är den 3:e juni och jag ska sjunga på ett bröllop den 4:e juni och hinner inte nyktra till osv om jag går på festen.. sen så kommer jag att jobba med så det skiter sig med festen.

• Hilde

28 st har tackat ja och 8 st har tackat nej

Vid närmare räkning så var det inte så många som tackat nej Jag har inte räknat ihop dem förrut. En ansledning till att det känns så tungt är att bara en av mina barndomsvänner har tackat ja, de andra vill av olika anledningar inte komma. 6 st av dessa nejtackare är barndomsvänner med respektive.

Ja kommer de inte på mitt bröllop, då vet jag ju att de inte bryr sig... så då avbryter jag bekantskapen. Därmed pasta !!

Först så skyllde de på att de jobbade den helgen och at en av sambosarna fyllde åt, sedan har ursäkterna blivit flera och ändrat sig lite allteftersom... som om jag inte kan lägga ihop två o två

Jag pratade med min pappa om det där och han ansåg att det handlade om att de inte är nöjda med sina liv och att de troligen ser det som att jag kommit upp mig. Att gå på mitt bröllop skulle då sticka lite i ögonen på dem. Jag vet inte om pappa har rätt, men ett uns av sanning ligger det i det resonemanget.

• Cybermamman

Maya ska du inte gå på din _egen_ examensfest??

• Maya K

Hilde:
    Den förklaringen som din pappa gav dig låter som en bra förklaring.. Kan tänka mig att det kan vara irriternade att gå på ett böllop om man själv känner sig misslyckad och att man inte har kommit ngn vart i livet..

Svar på tråden äntligen fredag...!