Brud i Luleå 3
Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten
Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten
Ja, det är väldigt tyst på tråden För oss går det bra. Allt är i stort sett bokat och färdigt. Har dock kvar att bestämma mig för en ring och beställa den. Ska oxå prova hur bordsdekorationen ser ut i verkligheten
Har oxå kvar lite finlir med festprogram och vigselprogram, men i det stora hela är nog allt relativt färdigt.
Norrbottensbrud
När gifter ni er? Det låter som att ni ligger bra till i planeringen.Vi gifter oss 9:e juli och vi har lite kvar. Måste boka smak och utseende på tårtan, hitta bröllopsklänning, lämna in förslagsbilder till fotografen, vigsel och festprogramm har jag inte börjat med, men clipart och ideer är hämtat, beställa ring och lämna in förlovningsringarna på putsning och gravering av blivande makens ring, boka hotell och så vidare. Oj, det var en del kvar. Sen blir det säkert massor att göra sista veckan, hämta blommor, tårta, klänning, stolar och bord, bygga partytält m.m.
Vi ska gifta oss i Gammelstads kyrka, äta förrätt och varmrätt på Kaptensgården och sen har vi kaffe, tårta och fest med trubadur hemma i trädgården. Börjar kännas pirrigt.....*ler*
Hoppas fler skriver och berättar hur ni ligger till. Hur går det för dig Silje21? Vi gifter ju oss samma dag
Janos: Vi gifter oss den 11 juni. Det börjar bli lite pirrigt nu... Bara ca fem veckor kvar...
Silje21
Eran präst Gunnar, är det någon ni känner? Jag har försökt ringa pastorsexpeditionen flera gånger, men dom har fortfarande inte klart med vilken präst som jobbar den 9:e juli. Blev bara lite nyfiken.
Du verkar ha fått ett bra pris på buketten. Den lät spännande. Själv ska jag ha röda rosor och björngräs i formen av ett hjärta. Hoppas att det blir bra
Norrbottensbrud
Smart att provduka bordet med dekorationerna. Det hade jag inte tänkt. på
janos: Ja, tänkte att det kanske skulle vara en god idé att provduka eftersom man inte har så stora möjligheter att ändra sig när det väl är dags!
janos
Jo, det är pappan till min sambos barndomskompis som bodde granne med han när de var små. Han arbetar egentligen som sjukhuspräst, och om jag förstått riktigt utför han bara vigsler om man specifikt ber han om det. Men gammelstan kyrka har säkert många andra duktiga prästar! Din bukett låter jättefin, har du fått några prisexempler på en sådan? Ett tips bara - stans blomsteraffärer verkar vara minst dubbelt så dyra som växtriket / boden, så sök dig lite bort från centrum om du vill spara pengar. Min kompis valde interflora brevid magneto och fick fel färg på sin bukett *rys* Tråkigt om man har en färgtema eller nåt. Hon fick ceriserosa när hon beställd vit bukett, och på den stora dagen var det nog inte så mkt att göra åt det...
Trist att få fel färg på buketten - annars är ju Enströms (eller vad de nu heter) erkända och har fått många priser för just blombinderi!
Har inte beställt blommor än, men vet nu att det går att fixa liljekonvaljer till början av september! :)
(ska ha mörkröda små rosor och liljekonvaljer)
Vart beställer ni i Luleå tårtan från?
Tack för tips och uppdatering, Silje21.
Vi har bokat Gammelstads konditori som leverantör, men vi har inte bokat färg, form och smak på tårtan. Måste nog rycka upp mig snart och pricka av måste-listan. Igår kväll satt vi och planerade hur mycket alkohol vi ska handla till bröllopet. Det var inte lätt. Har räknat ut att det är 58 dagar kvar till 9:e juli och av dom jobbar jag 29, alltså hälften. Uj uj. Ha en bra dag tjejer
Kattis72: Vi ska ta tårta från Börje Ohlssons bageri(Björkskatans konditori). Otroligt tillmötesgående, trevliga och proffesionella!
Brudbuketten har vi beställt från Växtriket. Plommonfärgade och vita rosor i en "boll". Kostade 900-1000kr. Fick otroligt god respons och lämnade även bilder på hur jag ville ha det och vilka färger. Då är det nog svårt att få en bukett med fel färger. Hoppas jag...