Brud i Luleå 3
Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten
Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten
Idag bokade jag Gammelstads konditori, som leverantör av bröllopstårta, men vi har inte diskuterat färdigt om smak och form. Vet ju inte heller hur många gäster vi blir ännu. Dom var nästan full bokade, så det blev lite bråttom.
Nästa fredag ska jag för konsultation av brudbukett. Känns roligt!! Och på kvällen ska jag och en kompis proväta bröllopsmaten. Ska även försöka börja leta efter brudklänning nästa vecka. Har ni någon erfarenhet av Skräddarn i Luleå?
Är det någon som känner till ngt konditori i Kalix? Har inte hittat en enda i Gula sidorna. Men det måste ju finnas ngn???
Norrbottensbrud:
Det finns ett som heter Nya Konditoriet tel 0923/777 98.
Kolla även med Matservice, de gör allt möjligt och jag har för mig att det ska gå och beställa tårtor där... 0923/761 62.
Jag ska hyra tårtställning där, min mamma är grym på att göra tårta så hon ska göra våran...
Sackston: Tack för ditt svar. Har du hört något om dessa ställen? Goda tårtor?
Var ni på Växtrikets bröllopskväll? Jag å min gubbe var där, jösses vad ideer jag fick=)) Bilen som stod utanför, det är den vi ska åka i! det är min vänninna som äger den=)) Åååååå jag är så lycklig å i extas av alla fina ideer å allt=))
he he ehehhehee
Japp, jag var där! Och bilen var fin...
Jag var oxå där, på Växtriket. Det var en trevlig kväll, men jag saknade lite olika dukningar, kanske lite fler bilder på tårtor t ex. Men ett jättebra initiativ och även jag fick idéer.
Den där skogsdukningen var ju läcker, men en total utopi om man har fler än typ 10 gäster... *S*
Annars tyckte jag det var intressant att se vad de olika buketterna kostade, jag har nämligen utmanat en av floristerna på just växtriket: Jag ska ha fem vita kallor + andra vita blommot + grönt för 500:-. Hon ritade upp ett förslag och det såg _mycket_ intressant ut! Det ska bli en famnbukett, hon skulle sätta nåt grönt som skulle hänga ner över armen. Hon såg ut att ta det som en utmaning, det tyckte jag verkade lovande.
Norrbottensbrud:
Har tyvärr ingen erfarenhet av deras tårtor... Men du kan ju ringa och höra om de kan göra "provbitar" eller nåt...
Idag ska jag och kolla på Herrgården... Jag hörde vad som finns där och då sa herren i telefonen att kärl finns det i gross och parti men inte linnedukar. Men därermot pappersdukar för de som ville ha det...
Jag skriver mer när jag varit där...
Sackston: Ja, gör det. Jag har ringt och pratat med dem. Undrade om de hade karaffer, och det hade de Vi hyr dukar och servetter från Valhall, eftersom vi kommer att ha deras mat på bröllopet. Hör av dig sedan!!! *nyfiken på hur det ser ut där nu*