• janos

Brud i Luleå 3

Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten

• Svar på tråden Brud i Luleå 3
  • Sparrow

Norrbottensbrud: Var ska ni ha er fest?

• Norrbottensbrud

Sparrow: På Grytnäs Herrgård i Kalix.

• Silje21

Hej! Jag beställde bara ringen i samma storlek som jag har i förlovningsringen, och bad om att få ungefär samma högd som i min ring. Och så ville jag ha den lite smalare än den andra så det inte skulle ta så mkt plats på fingret. Agneta fixade allt jag bad om!

Vart köper ni andra tärnklänningar? Jag har kollat lite på nätet, men det vore ju enklae om det fanns nåt närmare så tärnan kan prova...

• cina2

Sparrow, Vi kommer också att ha våran fest i Kallax bya gård. När gifter ni er
    (inte 6/8 hoppas jag ;.) )
    Har varit och kikat på lokalen och den är verkligen jätte fin. Hur många kommer ni att vara på festen? Vi kommer att vara ca 50 pers.
    Vad ska ni ha för mat Buffe elller ..?

Ha det

• cina2

Hej Brudar!
    vi gifter oss 6/8 i Luleå Domkyrka, och sedan kommer vi att ha festen i Kallax byagård.
    Håller på för fullt med inbjudningarna planerar att få ut dom till veckan (vi har ganska många söder ifrån, så att de kan planera och boka resa)

Sen det här med maten, det är inte lätt. lokalen har två plan vi kommer att äta där nere och köket finns där uppe. Buffé är vad det får bli, har pratat med xanadou och vi har funderingar om att kanske ha Amerikanskt tema, ribs, kycklingvingar cole slaw m.m

Plneringen går annars bra, har det mesta under kontroll, har nog varit i tidigaste laget med det mesta, men jag känner inte för att sitta inne på kvällarna i sommar för att tex skriva fest programm. Gissar att det kommer att vara en heldel att göra ändå.
    Hur gör ni med festprogramm och dyl. har ni det´klart? vi hör´s brudar

Nu ska jag gå och sova, Jobb i morgon.

• Norrbottensbrud

Silje21: Ok. Jag har absolut ingen aning om vilken storlek min förlovningsring är... Undrar om det fungerar att mäta den i diameter? *funderar*

Vi har pysslat hela helgen med våra inbjudningar och idag ska de skickas! Vad gäller festprogrammen så är de i stort sett klara, ska bara vänta tills vi fått klart hur många gäster vi får, innan vi printar ut dem.

• Sparrow

cina2: Jag såg att du hittade vårt datum, det är alltså lugnt.
    Vi ska också ha buffé men göra det mesta själva (för 60 pers, puh!), vi kommer bara att beställa pot.gratäng och sallad från Kalaskulan.
    Jag tycker lokalen är helt perfekt, jag längtar verkligen till att få ha fest där!

• janos

Nu har det löst sig med dukar, bord och stolar och dekorationer på borden. Skönt att kryssa lite till på listan. Ska skicka dom sista tre inbjudningarna idag, för materialet tog slut. Dom är till min närmaste familj, så dom vet redan om det. Hur går det för er?

• cina2

Hej
    Ska posta Inbjudningarna i morgon, hemsidan är klar för att ta emot anmälningar och det känns helt underbart.
    Har haft mail kontakt med xsanadou och till 99,9% säkerhet kommer det att bli amerikansk buffé, annorlunda och kul tycker vi. Det kommer att finnas en liten amerikansk "röd tråd" som löper genom det hela.

Svar på tråden Brud i Luleå 3