• janos

Brud i Luleå 3

Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten

• Svar på tråden Brud i Luleå 3
  • sackston

Norrbottenbrud:
    Vad har ni fått för pris på maten från Valhall?? *nyfiken* (vad för mat?)
    Herrgården är jättefin, de höll på att måla och fixa när vi var där... Jag frågade när de skulle vara klar och då svarade han att de hela tiden kommer på nya saker att renovera men att de kommer se till att de inte är mitt uppe i nåt just då folk bokat den...
    När man bokat så har man hela byggnaden till förfogande. På övervåningen finns en "spegelsal" med soffor och bord odyl. Där finns även rummen som går att hyra. Rummen var väldigt spartanskt inredda men man ska ju bara sova där...
    Det finns ett värmeskåp med 12 hyllor( inga bleck) men hyllorna var ca 33x 50 cm så man kan ju kanske låna bleck från Valhall..
    Ute på gården finns en "länga" med en nybyggd fin bastu och omkl.rum , utanför den finns en grillplats. Det är mycket grönområden runtomkring. Det finns husvagnsplatser...ca 8 uttag till dem.
    Ja vad mer kan jag säga...? Du får fråga om det är nåt du undrar över...

• janos

Jag kommer precis från pastorsexpeditionen i Gammelstad och har lånat cd-skivan: Bröllopsmusik....*som spelas i bakgrunden*

Tror att det blir Mendelssohns bröllopsmarsch ur en midsommarnatts dröm till inmarsch.

• janos

Glömde säga att min blivande precis varit och hämtat partytältet, som vi ska ha i trädgården. Allt börjar kännas så spännande.

Nästa fredag ska jag på konsultation för brudbukett och sen ska jag försöka hitta mig en brudklänning. På kvällen ska jag och en vän proväta bröllopsmiddagen.

*tokler och längtar*

• Norrbottensbrud

Sackston: Ok, tack för uppdaterinen av herrgården. Vi har tänkt att servera kaffe och tårta i "spegelsalen". Vi har också bokat alla rum på herrgården och i annexet till våra gäster. Angående maten från Valhall så har vi valt att endast ha förrätt och varmrätt, efterätten blir bröllopstårtan. Till förrätt har vi dillrullat torn av canapeer med Kalix löjrom och till varmrätt har vi fläskfilé och potatisgratäng. Det blir ca 245 kr/per person.

• mmmajzannn

Idag kom min tärnas klänning och den är suuuuuupersnygg! Verkligen fin! Min tärna kommer att bli såååååååå fin i den! Ojojojojoj.

• janos

Vad roligt att den var fin. Vilken färg är den? Hur gammal är tärnan?

• sackston

Igår kom våra svar på hindersprövningen. Börjar kännas verkligt nu. Snart ska man bli man och hustru. Coolt!! Har idag betalat första leveransen av öl till bröllopet. Vi har tänkt köpa lite i etapper så att man slipper massutgifter. Sprida ut kostnaderna liksom... Bordsdekorationerna är fixade... Ja det känns som att det mesta börjar falla på plats. Jag har inte ens en gnutta panik. Ännu!! Det lär nog komma.

• Sparrow

Idag har jag genomgått provsminkningen på Presenta, och jag måste säga att 700:- känns billigt! Hon färgade ögonfransar och ögonbryn och höll på i två timmar! Sen ingår ju den "skarpa versionen" i priset också, och jag fick med en del små-burkar med olika krämer att använda fram tills på lördag. Hon var jätteduktig! *nöjd*

• mmmajzannn

Janos:

Den är vinröd! Min tärna är 25 år!

• janos

Igår hade jag en hel "bröllopsdag". Började dagen med att boka brudbukett och andra blommor för den stora dagen. Pratade med solisten ang sångerna i kyrkan. Sen har jag inhandlat te och tyg till knytena, som gästerna ska få i present, ett album som gästerna kan skriva i och som vi kan sätta foton i, köpte dekorationer till borden, avslutade dagen med att proväta bröllopsmiddagen med en kompis. Känns alltid kul när pusselbitarna börjar falla på plats. Det är ju bara knappt tre månader kvar till den stora dagen. Längtar...

Svar på tråden Brud i Luleå 3