• janos

Brud i Luleå 3

Startar upp tråden igen och hoppas höra hur det går för er blivande brudar i Luleåtrakten

• Svar på tråden Brud i Luleå 3
  • janos

Kan själv berätta att vi träffade våran toastmaster och toastmadame, för att diskutera lite om deras uppgifter och vad vi tänkt oss för den stora dagen. Inbjudningarna är utskickade och det har börjat droppa in lite svar också. Vi har bokat fotograf, kyrka, Kaptensgården och precis bestämt oss vad vi ska ha för förrätt och varmrätt. Solist i kyrkan och trubadur för kvällen är klart. En kompis hjälper til med hår och smink, så den biten kan jag också boka av. Jag det är säkert mer, men det är vad jag kan komma på just nu.

Hur går det för er andra?

• Norrbottensbrud

Hade inte sett att det stängt den tidigare tråden...

Janos: såg att ni postat era inbjudningar. Har ni fått många svar än? Vi kommer att göra våra i helgen och skicka dem på måndag. Känns verkligen som att det blir verkligt nu!

Sackston: Såg att du hittat två kandelabrar. Lånar dem gärna av dig, om det går bra.

• Norrbottensbrud

Såg precis ditt inlägg. Vi måste ha skickat dem nästan samtidigt!

• Norrbottensbrud

Vi har bokat kyrka, herrgård, frisör, catering, solist, dj, transport, bröllopssvit, beställt klänning och som sagt så har vi snart fått ordning på inbjudningarna.

Janos: Vilken fotograf har ni valt? När gifter ni er förresten?

• Silje21

Tjenare lulebrudar!
    Jag har leverad in min klänning till sömmerskan för justering, skickad ut inbjudningar och fått många svar redan! Pratade med kocken i går, och han skulle ta fram en meny enligt våra önskemål. Känner att allt går jättebra med planneringen, fast just kyrkobiten har vi inte tänkt på än. Voran präst är missionär i Nigeria tror jag det var just nu, men kommer hem i april någon gång. Så då tar vi det då. Och så har jag bestämt mig för brudbukett med ljusgula och gröna rosor!

• Norrbottensbrud

Silje21: Varifrån köper du din brudbukett? och hur mycket kostar den? Har funderat lite fram och tillbaka och tror att jag ska kolla med Växtriket. Är dock inte säker...

• janos

Hej Norrbottensbrud och alla andra!

Vi skickade inbjudningarna förra veckan, så att dom var framme fredag, eller måndag för dom flesta. Vi har börjat få lite svar på inbjudningarna och det känns kul, men det är för långt till den 1:a maj. Vill veta nuuuu hur många som kommer. Kan tillägga att vi gifter oss 9 juli i Gammelstads kyrka. När gifter ni er och vart?

Var in på Interflora och pratade lite med dom om brudbukett. Ska ta fram mina bilder och funderingar och boka tid med dom för konsultation.

Var även och pratade med nya tebutiken i Strand om mängd, för att kunna göra en liten gåva till gästerna. Har köpt ett jättegott te, som heter Kärlekste och det har små rosaröda hjärtan gjorda av socker i. Tänkte göra små nystan av tyll, eller liknande och lägga teet i, till varje vuxen gäst. En kopp te helt enkelt. Det skulle bli en kostnad på 3,50-4:-/gäst. Inte farligt tycker jag! Lite pyssel dock. Tänkte köpa Kinderägg till barnen, så har dom något att sysselsätta sig med.

Hur går det för dig Silje21?? Vi har ju samma datum att se fram emot. :)

Trevlig helg tjejer och fortsätt gärna berätta hur det går för er. Alltid roligt att följa er

• Silje21

Hej hej!

Jag har inte beställt blommor än, men jag tänkte köpa blommorna från växtriket och låta en kompis som jobbar i en blomsterbutik i Boden binda den. Eller så beställer jag alt av min kompis, hennes mamma äger butiken och kanske kan man få ett bra pris där.

Annars har jag fått intygen om hindersprovning idag, og de är giltiga till den 17 juli, så det borde ju räcka. Nu har vi kvar att plannera vigsel -och festprogram lite närmare, bestämma salmer etc. Vilka salmer tänker ni ha i kyrkan?
    OOO ja, det glömde jag nästan berätta, jag har fått min ring som jag beställd från hellkes.se, den blev sååååå fin! Hon var jättegullig och duktig guldsmeden där, och nu har jag en fantastisk ring som jag betalat 5700 för men är värdt 9000 (hon skickade med ett värdebevis). Rekommanderar henne om ni inte hittat ringen än. mkt billigare än här i stan, och tusen gånger trevligare än de gamla haggarna på guldfynd. Där tänkte jag nämligen först köpa en ring, men man måste nog vara över 50 för att bli mött med respekt där. Hujja. Tur att människor som Agneta på hellkes finns då! :)

• Bambi on Ice

Silje21: Hur ser din ring ut? Har du någon bild? Vi tänkte oxå beställa från Hellkes, vore kul att se.....

Kanske kan du maila?
    bride2005juli@hotmail.com

• Norrbottensbrud

Vi gifter oss den 11 juni i Kalix. Vi är bosatta i Luleå, men känner att vi vill gifta oss i Kalix.

Vi funderar också på att beställa ringar från Hellkes, men har inte bestämt oss än.

Svar på tråden Brud i Luleå 3