• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • eccisen

Maya K: God morgon! Vad synd att det inte blev ngn provning Jag har inte börjat prova klänningar och vet inte om jag ska heller... Jag har nämligen hittat min drömklänning från pronovia som jag ska låta sy upp av en god vän till familjen..Men jag och tjejkompisarna har funderat på att dra ut en dag då vi alla kan prova bara för att det är en rolig grej.. Men jag har förstått att det ska vara lättare om man bokar tid hos butikerna? Eller?Fast då kanske man får skuldkänslor och känner att man måste handla där..Vet inte...

• Maya K

madelyn:

Ja.. jag har ju ändrat mig ett antal gånge om klänning men hoppas att det idag visar sig vad jag passar i och inte passar i

ninni7805:

välkommen tillbaka från sälen.. hoppas att du haft det bra. Det visar sig idag om min mor får sy eller inte.. Passar jag i den modellen jag tänkt mig får hon sy annars så blir det väll att köpa eller hyra....

Oj.. nu måste jag skynda mig,... ska gå vid 10.30 och har inte hunnit fixa klart mig ännu!!!! Berättar sen hur det gick.

• madelyn

MayaK,

Jag vet att jag vill ha en stilren klänning- inte en massa krusiduller men sen exakt vad för typ av stilren klänning det blir, det vet jag absolut inte!
    Just nu tänker jag lite åt det axelbandslösa hållet.

• Maya K

Så.... äntligen hemma från dagens provning.. det tar lite på krafterna.. Jag hittade en klänning som var jätte snygg på mig som heter Eternity D829.. Hittade ingen bra bild på nätet på den.. Sen så hittade jag en annan klänning som bara skulle komma kosta 4000kr... den är ungefär av samma modell som Eternity klänningen..åhhhhh... här kanske mina planer på att sy upp en klänning spricker ...

• ninni7805

Maya K:
    Det va riktigt billigt! Så roligt att det gick bättre för dig med provningen idag än sist.. Förstår att du har svårt att bestämma dig om du ska låta sy upp eller köpa klänningen.. jag sitter i samma båt :( lite jobbit.. men hoppas att det löser sig snart.

• Maya K

ninni7805:

det löser sig nog... ska ta och prata med min m2b idag och fråga om jag ska beställa min klänning redan nu.....:)

• sara den rara

Hej på er, jag har vart så duktig å hållt mej borta från BT (eller så kanske det beror på att jag har åkt och hälsat på en kompis som bor i Karlstad och att jag har haft en tenta att plugga på :))

Iallafall så har den här kompisen jag är hos världens gulligaste lilla bebispojke som bara är 2,5 månad så nu ska jag säga till sambon att jag vill ha bebis istället för å gifta mej.

Jag kan aldrig bestämma mej :)

• Maya K

sara den rara:

hmmm.. det är väll inget val.. gift er och skaffa barn... vet att det smittar lätt men det ska man tänka igenom ordentligt. Det är lättare att gifta sig än att skaffa och ha barn. Man blir mer låst med barn än vad man tror. Gift dig först :)

• sara den rara

maya k:

det låter som ett klokt beslut - men jag vet inte om jag orkar vänta så länge :) grejen va att vi från början hade tänkt barn först och inte alls hade bröllop i tankarna men så blev jag lite obssessed med bröllopstankarna så att bebissjukan försvann... men så smittade det visst igen :)

problemet för mej är bara att när jag väl har fått en grej på "hjärnan" så kan jag inte tänka på annat dag ut och dag in. det är min stora svaghet.

speciellt nu när jag verkligen bara borde tänka på skolan!! :)

• Maya K

sara den rara:

Hahaha.. det är så för mig med... jag borde tänka på skolan jag med då det bara är två månader kvar och jag borde ta min examen nu men vi får se hur det går...

Igår var jag tom. och köpte en vit pärm som jag ska använda som "bröllops dagbok" och där jag även kan sätta in bilder och ett prov/minne på inbjudningskorten osv... det borde jag inte tänka på nu... har fyra grejer som jag måste klara på oj.. mindre än två månader ju :(

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?