• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • sara den rara

maya k:

Tönsberg, den ligger söder om Oslo, strax norr om Sandefjord. Det är undberbart vackert där om sommaren och jag kan även tänka mej att bo där!!

Har du vart där? Vad gjorde du i Oslo?

• Maya K

sara den rara:

Klart jag vet vart det ligger :).. jätte vackert är det där och överhuvudtaget i Oslo... Jag var tillsammans med en kille som började jobba i Oslo så jag flyttade efter. Där jobbade jag som avdelningsledare över ett år innan jag bestämde mig för att flytta tillbaka till Sverige

• sara den rara

maya k:

så spännande! ja jag trivs verkligen i norge, och tycker att norskan är ett otroligt fint språk :)

hur långt har ni kommit i er planering? för vi hade ganska lika datum väl - om jag inte minns helt fel...? jag har köpt min första bröllopstidning idag :)

• Maya K

sara den rara:

Ja norge är mysigt.. skulle kunna tänka mig att flytta tillbaka dit

Jag har kommit ganska långt.. eller ja.. iaf i mitt huvud.. Vi skulle ju egentligen ha gift oss detta år men eftersom jag tar examen och vi planerar att köpa en villa så sköt vi på det med ett år och det är bara bra.. Jag har redan prel.bokat lokal. har klart vad jag vill ha för bröllopsmat, et vilken klänning jag ska ha, vilken vigsel ring jag ska ha, vet färgtemat, funderar på olika dekorationer till borden osv, vet varifrån min M2B ska skaffa sina kläder.. Det jag inte har klart är... Vilken kyrka (har 2-3 som jag kan tänka mig), om det blir catering eller hemmagjord mat, vilka gäster ska bjudas...

• sara den rara

maya k:

oj du verkar ha kommit lååångt! men jag tror bara att jag måste bestämma land först så... jag har ett humm om hur jag vill att klänningen ska ase ut, jag vet vilka blomor jag vill ha, jag vet hur på ett ungefär bilderna ska tas.. håller på å kollar på internet efter passande lokal...

men just nu känner jag bara att jag inte tänker på annat och egentligen måste jag ägna mej mest åt skolan, iallafall till sommaren - då kan vi planera mera och sen har jag bara en termin kvar i skolan... borde ju funka :)

men det är otrooooligt svårt att hålla sig borta från BT!!

• Maya K

sara den rara:

ja jag vet exakt hur det är.. pluggar ju till civilekonom och ska ha mina sista två måndaer kvar men vi får se hur det blir när BT alltid lockar,, Ja jag vet också vad jag kommer att ha för blommor och vet vilken frisyr jag vill ha osv osv... men detta är alltså bara ner skrivna idéer än så länge så vi får se vad som händer..

• sara den rara

maya k:

DET ÄR SÅ SPÄNNANDE!!!

:)

*bara 30 minuter till OC börjar*

• Maya K

hihihii: har inte föjt den och väntar på att min M2B kommer hem då han har varit ute med sina polare och kört hoj.. Är hungrig och han lovade att köpa ngt på vägen hem :)

• madelyn

sara den rara,

Kollade precis på OC, och jag säger bara guuuud vilken otroligt fin klänning Summer hade på sig! Och supersnygg i håret oxå! Åh, jag vill ha, jag vill ha!!! Man lär ju inte kunna hitta en sån klänning här hemma..

• sara den rara

madelyn:

ja jag håller med!! hon var verkligen jättefin! håret var liksom gammaldags!

och GUUUUUUD så spännande det var då! jag älskar verkligen OC - tycker att seth är så himla söt :)

ny dag - dags at plugga...

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?