• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • eccisen

Hej Maya K!

Vi kommer nog att gifta oss typ augusti/september...

Han friade till mig söndagen innan påsk under stjärnorna..Vi har varit tillsammans i 4 år så till slut slog han till och frågade till och med min pappa innan!!

Så nu är planeringen i gång.. vi ska skaffa ringar nästa lördag..blir nog MF smycken.. lite förvirrande att planera när man inte har något fast datum än.. Vet inte ens hur mycket det ska få kosta än..

• Maya K

madelyn:

Ja dagens smink

eccisen:

Vad romantiskt.,. vart ska ni gifta er??

• eccisen

Vi gifter oss i umeås statskyrka.. vid älven har inte varit inne i den än men jag hoppas attd en är lika fin inuti som utanpå..

• Maya K

eccisen:

Vet var statskyrkan ligger och det är jätte fint där :)

• eccisen

Maya K:

Är du välbevandrad i umetrakten? tänkte att du kanske har tips om bra festlokal då?
    Vi ska åka runt till olika ställen i sommar men jag tänkte att det är bra om jag samlar på mig så mycke tips som möjligt..

Det känns lite konstigt att planera så här i tidigt...men kul!

• Maya K

eccisen:

Nej jag kan inte Ume så bra.... har själv bott i Norrbotten förut och har varit i Ume då och då så jag kan tyvärr inte ge några tips....

• Maya K

God Morgon brudar....

Nu vill jag höra om ni har bestämt vilken klänning ni ska ha?? Det finns ju tusentals att välja mellan. Idag ska jag göra ett nytt försök och gå och prova klänningar.. Senast jag var och skulle prova så var det fredag eftermiddag och JÄTTE mkt folk så vi orkade inte stå inne i en liten butik med en massa klänningar och folk som köade till att få prova sin klänning...

• ninni7805

Gomorron :)
    nu är jag tillbax efter en välbehövlig semester i Sälen...

Maya K:
    va trist att det inte blev ngt provat förra gången du va ute för att testa klänningar :( men hoppas det går bättre idag! Jag ska ut med min mor och svärmor och bästa kompis den 15/5 och jag hoppas verkligen att det går bra! Hinner inte innan dess tyvärr :(
    hur går det för dig med funderingen över att låta din mor sy upp klänningen?

• madelyn

MayaK,

nej jag har inte valt klänning ännu men jag har en aning om hur jag vill att den ska se ut.. sen kanske jag iof kommer ändra mig ett par gånger innan det e dax att faktiskt välja en klänning

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?