• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • madelyn

Mysängeln, välkommen! Här är ännu en augustibrud

• Katta

Här är förmodligen en till sommar 2006 brud Vi håller på att planera för fullt om var vi ska ha bröllopet. Det lutar åt att vara på ön och ha fest i partytält. Men men.... det är ju ett tag kvar tills dess. Mycket kan hända. Men mysigt skulle det vara.

hej hopp.

• Maya K

hur kul är det att sitta och plugga arbetsrätt och läsa och lära sig om föreningsrättskränknig.... NOT:.. skit trist-- men jag lär mig en massa nytt :)

• sara den rara

här kommer en till som vill sålla sig till gänget :)

det blir giftermål slutet av augusti eller början av september 2006. jag är jätteengagerad och tänker inte på annat än bröllopet - vi har bara vart förlovade sen december men nu räknar jag ner dagarna till bröllopet.

nackdelen är bara att det inte blir så mycket pluggande som det borde vara - eftersom jag typ bara hänger på BT istället :) hihi.

men en fråga då som jag grunnar lite på: hur i hela friden väljer man en tärna? min svägerska sa: om du är på en bergstopp tillsammans med alla dina väninnor så är det den som du SIST skulle putta ut för kanten som ska bli din tärna. men om man inte kan välja då?

*klem klem*

• madelyn

Sara den rara,

hej å välkommen! själv är jag oxå en sen augusti eller början av septemberbrud. Fast jag hoppas på sista helgen i augusti. Får se vilket datum vi får kyrkan
    Ja du, i valet av tärna.. det e svårt. För mig var det ganska enkelt ändå, min närmsta tjejkompis blir "maid of honor" och sen får vi se om jag kanske väljer till några fler tärnor eller om det bara blir hon.

• sara den rara

madelyn: egentligen kanske det inte är så svårt att välja, jag har tänkt på min barndomskamrat, men så har det blivit sån stor grej, min fästmans väninnor är helt hysteriska med vem som ska välja vem och för att alla ska "bli valda". jag vet inte om det har med att göra att det är i norge? det kanske är en större grej där? jag tänkte kanske trotsa alla och be min bror som jag har jättejättebra kontakt med :)

• madelyn

sara den rara,

det är ju svårt om alla "slåss" om att vara tärnor. det problemet har inte jag haft. visserligen har inte frågan kommit upp så mycket än men min bästa vännina är införstådd med att hon är vald iaf
    jag tycker du ska välja den som känns mest rätt och som du tror kommer uppskatta att bli vald. Det är ju bra att välja en person som man vet kommer vara med och stötta och hjälpa till under alltihop!

• sara den rara

madelyn:
    hm jag får bara tänka lite till då. nu ska jag iallafall iväg på massage och gotta mej lite före det är dags att plugga mera engelsk lingvistik som är sååå kul *ironi*

• Maya K

Hej igen tjejer..

Nu har jag lagt av med arbetsrätten och ska snart börja med ekonomistyrning :(

Välkommen katta och sara den rara.

Jag var också en i slutet av augusti brud men sen bestämde vi oss för att vara ett första evckan i september brudpar.. hehehe.. vad lustigt det låter.. Jag har faktiskt också lite jobbigt just det där med tärnan.. Först tänkte jag en av mina bästa vänner men nu har jag funderat på min syster.. Nackdelen är att jag har 4 systrar. En av dem (den äldsta) får vara värd på bröllopet då min mamma inte kan så bra svenska och vill slippa det ansvaret. Sen har jag en till stora syster som står näsrmast i mitt hjärta och som jag vill ska vara tärnan men vad säger de två yngsta??? jätte svårt ju.

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?