• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • sara den rara

maya k: vet du det känns lite skönt att det inte bara är jag som sliter med de där känslorna... att det ska vara så svårt att välja en person då! kanske jag bara väljer nån som minst anar det :)

nu har jag vart på massage, vi har möjlighet att få gratis på jobbet och det är fantastiskt. det är tre i personalen som gått kurs och turas om så jag försöker få en gång i veckan eller iallafall varannan vecka. oh det är så härligt! kanske ska gå en kurs och lära mej jag med, men den kostade 2700 - är inte det lite dyrt? hm, men bra att kunna kanske...??

• Maya K

sara den rara:

klart att det är värt att kunna massera.. vet dock ej om det är dyrt eller inte.. har ingen erfarenhet om det området...

Blir irriterad av att tänka på att man ska välja en tärna... Kanske inte har en tärna alls..

• sara den rara

oh maya k:

jag har oxå tänkt det där att man kanske inte ska ha ngn tärna alls, bara för att slippa gnabb och sån skit, för man vill ju ändå inte att någon/några ska vara irriterade på varandra på VÄRLDENS BÄSTA DAG, bara pga vem som blivit vald till tärna eller inte....??

för det känns som jag har nog med det där att ha folk som är irriterade på varandra, vi båda har nämligen föräldrar som är skilda och som INTE är speciellt överrens. har till och med funderat lite på föräldra-fritt bröllop bara för att dom ställer till så mycket bekymmer *grubblar lite*

• Maya K

sara den rara:

vad lustigt att man kan tänka så lika...

Ja du.. skilda föräldrar kan inte vara kul... har ett tips på hur ni håller dem ifrån varandra... Om ni ska ha honnörsbord så kan ni ju sätta era föräldrar bredvid varandra så att din mamma sitter med hans pappa och att hans mamma sitter med din pappa.. hoppas du förstår vad jag menar... vart annat liksom

• sara den rara

maya k:

ja det kanske kan vara en idé. kanske lite bättre än min idé att duka så att min mamma - hans pappa + nya sitter i ena ändan av rummet och hans mamma - min pappa + hans nya sitter i andra änden av rummet. iallafall så måste de vara lååångt ifrån varandra.

hans mamma har till och med sagt att hon inte ens kommer på bröllopet om hans pappas nya kommer. vet iallafall att mina föräldrar kan "försöka" och gör det för min skull, men jag blev riktigt sur på svärmor - eller besviken snarare.

och därav tanken på "föräldrafritt" bröllop. men det skulle mina föräldrar aldrig acceptera, dom väntar så på bröllopet :)

• Maya K

sara den rara:

ja.. klart du ska bjuda föräldrarna.. sen är det upp till hans mamma att göra bort sig med att inte komma på bröllopet.. Jag menar.. de är ju vuxna och borde veta bättre och åtmins.. vara "vänner" på ert bröllop.

• sara den rara

maya k:

jag håller med. ärligt talat så känner jag lite att om det inte är värt mer än så (dvs. hennes stolthet) så kan det bannemej vara. och får jag vara riktigt elak (eller ärlig?) så är svärfars nya sambo mycket trevligare och sympatiskare så jag vill såklart att hon kommer med!

hm, fick just en liten rolig utskällning i telefon av en killkompis. han sa "oh det skulle väl vara du till att ringa mitt i hockeyn, det fattar du väl att du inte kan göra, men men jag får ha överseende eftersom det är du" - alla vet att jag INTE är ngt fan av varken hockey eller någon annan sport :) tycker det var lite roligt.

får ägna mej åt engelsk lingvistik istället, slår hockey med hästlängder...

imorgon ska jag se på 2 kyrkor i göteborg *yippie*

• Maya K

sara den rara:

helt rätt tänkt :) Kul med att titta på kyrkor.. hoppas ngt av dem passar er :)

• sara den rara

Nu har jag vart och sett på två kyrkor här i närområdet i Göteborg. Föll inte handlöst för någon av dem - som jag trodde och hoppades på att jag skulle göra. Det kanske blir Norge iallafall?

Min blivande kommer nämligen från en jättemysig by i Norge där det finns att tillgå Domkyrka, eller två "vanliga" alternativer....

Och det kommer väl blir kyrkan som får vara avgörande för vilket land vi väljer...

Hjälp mej nån.... :)

• Maya K

sara den rara:

Var häftigt.. jag har bott i Oslo ett tag förut och har spenderat alla mina sommrar runt om i Norge.. vad heter byn som din M2B kommer ifrån???

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?