• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • dala82

Maya K
    Fick du ngt svar från skokloster ngn gång?

• Maya K

dala 82: Ja det fick jag och jag tyckte att de var dyra.. KOmmer att ha catering osv på festen så.. Tycker att det är så dumt att de har så höga priser på dryckes paket när man tänker hur mkt ett glas vin egentligen kostar om man köper själv.. Vi räkande ut det med sambon för några veckor sedan och det är ju helt sjukt var mycket överpris hoteller och restaurang mfl tar...

• madelyn

MayaK,

ta det vita till vinrött tycker jag. Fast jag trodde ni skulle ha beige istället för vinrött?

• Maya K

madelyn:

Ja det var ju tanken att ha beige men från allra första början så tänkte jag på vinrött och vitt.. Har liksom beslutsångest och det hänger ganska mkt på vilken klänning jag kommer att ha!!

• madelyn

Hmm.. ja det e inte lätt med temat

• Maya K

madelyn:

tror nog att det inte är lätt för mig med ngt överhuvudtaget då jag inte får ngn respons av min m2b... Han vill gifta sig och vill göra det det datumet vi sagt men sen är det tvärstopp.. Ibland kommer han med idéer om låtar osv med det är inte mkt han säger till om.. Han säger att han vill gå på festen och ha bra band där.. sen blir nog allt annat bra...:(

Visst är det skönt när man kan bestämma saker själv men då vet jag inte vad min blivande tycker... grrrr..

• Hjärtelycka

Hej alla 2006 sensommarbrudar!

Har ni plats för en till? Jag & sambon har efter 10 år och 2 barn tillsammans bestämt oss för att vi vill bli maka&make!!

Vi ligger i startgroparna med all planering inför vårt skärgårdsbröllop i aug 2006.

Vi har varit på ca 10 bröllop tillsammans och vi vet på ett ung. hur vi vill att vårt ska vara/inte vara *ler*

Ser fram emot att lufta ideer med er. Tänk 1 år lite drygt går jättefort!!!

• Maya K

Hjärtelycka:

VÄLKOMMEN.. klart vi har plats för en till... Jag vet inte om du läst alla inlägg men jag kommer att gifta mig först Första veckan i september 2006.. Har redan det mesta klart i huvudet med lite beslutsångest på färgteman osv..

• Maya K

God Morgon till denna döende tråd med...
    Vet inte om ni läst men jag tror att jag hittat min slutliga klännning..Nu är det bara att prova den och se om den passar men jag tror inte att det ska vara några problem då jag är en strl 36 och har provat liknande modell innan. Klänningen kostar dessutom bara 2900:- Ska idag även ringa och höra om ett annat alternativ så att jag har en reserv ifall denna första inte passar mig!!

• madelyn

Godmorgon MayaK!
    Så fort klockan blir 9 ska jag ringa till kyrkan *nervös*
    Hoppas jag får "prel.boka"!
    Vad är det för klänning du hittat?

Välkommen Hjärtelycka, skärgårdsbröllop låter underbart! Var ska ni vara?

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?