• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • Hjärtelycka

madelyn:

Vi älskar Stockholms skärgård.
    Vi bor på Värmdö och har landställe på en ö nära Nämdö.Vi seglar inte, vi har motor på vår båt

Allhelgonakyrkan och Djurgår´n lät ju helnajs d me!!!

Du får ursäkta om jag är dåligt påläst i tråden *skäms lite*...jag kom ju in så sent (och jag som trodde att jag var ute i gooood tid...)*ler*

• madelyn

Hjärtelycka,

Åh det låter härligt. Jag gillar både segelbåtar och motorbåtar!

Ja, Allhelgonakyrkan är jag jättelycklig över att vi lyckats prel.boka! Min drömkyrka Nu funderar jag mest över hur vi ska "forsla" gästerna mellan kyrkan och festlokalen.

Jag orkar inte heller alltid läsa igenom alla sidorna i trådarna

• Hjärtelycka

madelyn:
    Ja, det är lite knepigt det där med att "forsla" bröllopsföljet till festlokalen.
    Har du kollat upp att hyra buss? Är det dyrt?

Våra nya planer är att ta med bröllopsföljet till fastlandet med taxibåt eller hyra en större från typ strömmakanlbolaget.....
    Men från kaj till festlokal???Det gräver kanske för djupa hål i bröllopsbudgeten???Vi kanske får skippa den idén?!

• madelyn

Hjärtelycka,

Jag har funderat lite på taxibåt för oss med.. men det är lite långt att gå från kyrkan till vattnet..

• Hjärtelycka

Men att hyra buss á la "glasverandan" (Stockholm sightseeing´s buss med glastak) vore väl ngt!!!!!!*fnissar*

Fast den är väl inte det billigaste alternativet.....

• Hjärtelycka

Oj, såg nu att messet ovan var till madelyn - det föll bort av ngn underlig anledning?!

• Maya K

God morgon tjejer...

Har så mkt i skolan så jag hinner knappt vara inne på BT.

Madelyn.. kommer ni att ha festen på Junibakcen eller??

• madelyn

MayaK,

Godmorgon på dig med!
    Nej vi ska inte ha festen på Junibacken.. vet inte när jag har sagt att jag skulle ha det?
    Vi ska nog ha festen på Lisa På Udden.

• Maya K

madelyn:

nej du har inte sagt det men jag kom inte ihåg vart ni skulle ha den så.. :)

• Maya K

Hjärtelycka...

Är du från sthlm med?? som jag uppfattar det iaf.. Snart får vi ju dra igång en BT-Träff ala STHLM 2006 tråd ju

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?