• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • madelyn

MayaK,

ibland blir det lite BT-uppehåll.. mest för att det är mkt på jobbet just då- man måste ju jobba ibland oxå

Hur går det för dig med planeringen?
    Nixas klänningar tror jag ligger i en rätt ok prisklass- mellan 2000-7000 kr tror jag..

• Lizzard

åå jag kommer in så sent i alla trådar va tråkigt. Jag ska också gifta mig sensommaren2006 närmare bestämt 29 juli.

• Maya K

madelyn:

Jo då min aplaneringar går vidare för varje dag.. eller ja.. iaf. för varje vaecka.. Det är mkt som är klarplanerat men nu måste utföras.. som att vika askar eller presentpåsar och ha dessa istället för placeringskort.

Fest lokalen är ju prel.bokat om vi nu inte hittar ngt annat så har vi den iaf.. Den är ju poppis för bröllopsfester så det känns ju skönt. Vet bara inte om vi kommer att få plats.. Måste få ner gästlistan till 70 personer.. men det är lite svårt.. Ligger nu på 75 pers.. så jag vet inte hur det kommer att gå. Måste ta tag i min m2b och gå igenom gästerna så jag vet om vi ska ha den lokalen eller inte... kyrka är lite si sådär.. Jag har tre alternativ men måste ju höra med min blivande.. han säger bara att sålänge det är en kyrka så är det bra.. hmm.... Låtarna till vigseln är nästan klara.. har lite beslutsångest där.. Klänningen jag vill ha måste jag prova om den nu finns att få tag på.. Det är en Nixa. har ju ändrat mig 150ggr... men men ... det finns en annan klänning från Eternity som jag även skulle kunna tänka mig.
    Vet vad jag vill ha för bröllopstårta och vad jag vill ha för brudbukett... Tärnan är klar men inte tillfrågad ännu.. oj oj oj.. det är mkt som jag har hunnit med.. ändå så är det ca. 1 år och 5 månader kvar.. kommer att hålla på sähär till sista stund Är ju ett kontrollfreak

• Maya K

Nej nu måste jag nog börja plugga.. har tenta om tre veckor och sen en till tenta tre veckor efter plus ex-jobbet... tittar in igen när jag ska ta en paus från pluggandet :)

• madelyn

MayaK,

oj låter som du kommit långt! själv har jag huvudvärk över vilket färgtema vi ska ha och hur våra inbjudningar ska se ut.. Vill inte börja planera alltför mkt än!

• Maya K

madelyn:

Ja.. tom. färgtemat är klart.. det blir vitt, beige och guld :) Enklast att fixa tycker jag.. först så skulle vi ju ha vinrött och beige men ändrade mig...

• madelyn

MayaK,

Låter snyggt! Jag funderar på offwhite, svart och rosa kanske..

• Maya K

madelyn:

Ja det är verkligen snyggt med offwhite, svart och rosa. var på ett bröllop där de hade det färgtemat och det var skit snyggt ;)

Nu måste jag plugga igen...ses senare här på BT.

• madelyn

Jag funderar oxå på att byta ut det rosa mot beige eller guld..Ahh, jag har redan beslutsångest

• Maya K

madelyn:

hehe.. ja.. jag kan tänka mig att du har beslutsångest.. Jag har det själv med eftersom jag inte kan bestämma om jag ska byta det vita eller det guldfärgade till vinrött.

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?