• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • madelyn

Jag tror att vi kommer ha svart,vitt och beige.. men man vet aldrig. Vi kanske ändrar oss snart igen

• Maya K

ja jag tror att vi ändrar oss igen jag med... hehehe.. även vi har tänkt på svart vitt och beige men sen så ville inte min m2b det så den tanken är borta..

• madelyn

Det verkar inte vara så många som har svart med i sina färgteman ändå..

• Maya K

nej det är sant.. jag funderade ju först på att jag skulle ha svart på min klänning men nu har jag ju som sagt ändrat mig 100ggr om klänningen så det är uteslutet.

Det är ju fint med svart.. och lite annorlunda på bröllop

• Hjärtelycka

madelyn: Bröllopsfesten tänkte vi ha i Nämdö Hembygdsgård, på promenadavstånd från kyrkan. Det återstår en massa pyssel med båttaxi till fastlandet på natten för gästerna som inte stannar kvar på ön. Det kommer bli det snärjigaste tror vi...

Måste säga att ditt färgtema lät super, tycker jag!!!

Maya K: Jättefina klänningar. Gillade Lilly´s bäst!!

• Maya K

Ja.. klänningarna är fina... svårt val bara.. men ngn av dessa två blir det.. nu tänker jag INTE ändra mig mer!!

• madelyn

Hjärtelycka,

Åh det låter jättemysigt! Är lite avis Hade gärna velat gifta mig på Sandhamn och ha skärgårdsbröllop men det blev så dyrt.
    Vad kul att du gillar min idé om färgtemat.. jag ändrar mig dock hela tiden!

MayaK,
    Visst kan det vara häftigt med svart på klänningen men samtidigt tycker jag att det är så otroligt snyggt med en helt vit klänning.

• Hjärtelycka

madelyn: Åh, Sandhamn som är så najs...vi förlovade oss där! *ler*
    Var ståndar bröllopet istället nu då?

Vi som inte har kommit så långt med vår planering än, satt och spånade lite i helgen....
    Kom på att vi kanske ska "frakta" in hela bröllopsföljet till fastlandet för fortsatt bröllopsfest där istället för att vara kvar på Nämdö??!!!Hrm...mycket att kolla upp och fundera över...*hihi*
    Men det är ju det som är lite av tjusningen när man ska gifta sig! Ellerhur?!

• madelyn

Hjärtelycka,

Ja, Sandhamn är supermysigt! Vad härligt att förlova sig där. Seglar ni oxå eller gillar ni bara miljön?

Vårt bröllop kommer stånda i Allhelgonakyrkan och sen fest på Djurgården.

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?