• Marinee

Sluta äta socker!

Är det nån här som helt lagt av med att äta socker? Hur gjorde ni och hur lång tid tog det innan ni slutade känna sug efter det?

• Svar på tråden Sluta äta socker!
  • miss luxor

man får tid att tänka på annat...

exempelvis när nästa tillfälle för en cigarett är... :(

nästa steg..

• Tolin

Har aldrig reflekterat över det här. Gjorde dock ett sockerberoende-test på expressen och där stod det att jag skulle söka läkarhjälp. Chockad!

• Silje21

Klart du får vara med modestie! Hur går det på vardagarna då, är det svårt at låta bli sockret eller? Det jättekonstigt att jag inte haft mera sug efter socker dessa dagarna jag inte ätit något, trodde jag skulle rivas sönder av abstinenser! Men så långt har det gått bra. Fast jag äter ju mycket frukt, så det kanske är det som bromsar suget lite. Det vore nog värre att sluta veckan före mens :D Beware - the grande monster comes out! Då hade jag tyckt synd om min sambo, hehehe

• Mischa

Hej. jag tycker det känns så skönt att veta att de finns mer än jag som är så godissugen att man kan bli smått elak bara för man är så sugen.
    Det är min tredje dag som socker fri.Det går än så länge ganska bra.
    Idag hade vi folk på fika.Det gick till och med bra att avstå från kakor då ...Inte illa alls.Känner mig ganska stolt

• Sweetpea

Modestie: Jag har ingen aning om hur man ska göra, men det verkar ju som om man kan likaställa sockerberoende och alkoholism och då borde samma principer gälla. Jag är inte sockerberoende själv, men jag har ändå bestämt mig för att radikalt minska min sockerkonsumtion - mest av bikiniskäl..

• Modestie

Silje: Det går faktiskt riktigt bra på vardagarna, fast jag HAR haft återfall, under mensveckan...då åt jag upp en hel blockchoklad som vi hade i skafferiet till barnens framtida tårtbak det GÅR inte att ha sådant hemma, inte ens oboypulver eller kakaopulver för då rör jag ihop en sockergegga och äter av, äckligt va! Likaså kan jag gräva fram och vräka i mig en hel strösselburk...*suckar*

Men på vardagarna går det oftast bra att tugga morötter , faktiskt.

• Silje21

hehehe....strössel?? Kommer ihåg att jag okcså varit i den burken ja :) jag tror jag kommer köra nolltolerans den första månaden, och så kanske återinföra lördagsgodis annars blir livet lite väl trist. Jag tror nog inte jag hade något stort beroende, mera bristande karaktär som aldrig kunne säga nej till socker! Efter att jag slutade röka gick jag upp 5 kilo, blev med i viktklubben och gick ner nestan 10. Och nu hade jag gått upp 3 kilo med mitt sockerätande, så förhoppningsvis kan jag gå ner det igen till bröllopet. Orkar inte köra någon diet på x-antal kalorier pr dag, tar man bort godiset blir det ganska mycket mindre kalorier ändå. Igår vägrdae jag kolla Tv (före the Swan började) för jag blir så sugen när jag tittar tv, så jag städade i garderober, skåp, badrum och kök. Vad man inte gör för att glömma! :)

• pooh

Har märkt att flera här inne säger att de blir godissugna då de tittar på tv. Hemma hos oss ville vi börja äta mer frukt så numera har vi ett gigantiskt fruktfat på tv-bordet. Det gör det mycket lättare att ta en frukt eller två (eftersom de står nära när suget sätter in) i stället för att kuta ut i köket och börja rota i skafferiet. Men jag håller fortfarnade med Grynet (i Grynets Show, ni vet); frukt är inte godis !

• Divina

Nej frukt närmar sig inte godis alls. När jag tar en frukt så är det DEFINITIVT INTE FÖR ATT DÄMPA SOCKERSUGET utan bara för att jag vet hur hälsosamt det är med de söta sura frukten.

• Izunia

ohh...strössel!! ahhaa...det later precis som jag!
    Har absolut ingen övervikt, men som andra säger sa skulle jag vilja dra ner pa sockret radikalt da även jag är sockerBEROENDE! (och av fafänga bikiniskäl!!)
    Äter godis eller choklad varje dag! Maste! Efter varje maltid är ett krav..hahah

Jag är själv väldigt atletisk, äter inte fet mat, äter mycket frukt, studerar idrottsvetenskap, men jag älskar sött...

Jag tror innerligt att jag inte kan sluta...i morse öppnade jag kylskapet...och vad star dör??? Min tarta fran i tisdags....ops...!!!!
    Ja det var en GOD frukost!!!

Har alltid älskat sött sen jag var liten..men jag menar, man kommer ju inte alltid att ha bra förbränning, eller bra tänder osv...

VAD GÖR JAG?

Svar på tråden Sluta äta socker!