Sluta äta socker!
Är det nån här som helt lagt av med att äta socker? Hur gjorde ni och hur lång tid tog det innan ni slutade känna sug efter det?
Är det nån här som helt lagt av med att äta socker? Hur gjorde ni och hur lång tid tog det innan ni slutade känna sug efter det?
Ja just det, jag sa fel! Uäck, jordgubbspaj menade jag ju såklart!
Det är nog mitt forna missbruk av socker som gjorde att hjärnan tänkte fel....
Mischa.
Japp Noll-tolerans. Jag brukar träna under de två veckorna samt se till att jag inte går omkring o e småhungrig. Dvs äter ordentlig frukost, lunch och middag
lycka till
om man inte idkar noll-tolerans, funkar det inte
Miss luxor!
Jag har verkligen märkt det.Det är ungefär som att vara rökare och tro att man kan feströka på helgerna...helkört .Jag är inne på min andra "sockerfria" dag.Tjejerna på jobbet åt tårta idag, men jag var stenhård...tog en morot i stället, och det gick hur bra som helst....
tänk på att inte ha socker i kaffet..
Suget går över. I promise
Vadå nolltolerans? Hur länge då? Jag TROR snarare risken med nolltolerans blir att det är så trist(?) att ALDRIG få unna sig ngt kan utlösa ångestattacker (?) och göra att man får skuldkänslor och känner sig misslyckad och vräker i sig godsaker mellan den konstanta "svälten" på godsaker? Vin på lördagar gör väl t ex INTE att man blir alkoholist automatiskt? Samma borde väl gälla med t ex lördagsgodis så länge man håller det på en rimlig nivå..?
Klart du måste unna dej, du kommer märka att du inte alls är lika sugen som du trodde när du väl sitter där med godispåsen.
Jag VET vad jag talar om, kunde vräka i mmej tills det va slut tidigare, men nu har man fått ett samvete, man är inte lika sugen på samma mängder och som jag sa tidigare äter du samma mängd även om du känner dej nöjd för att du ska passa på på helgen kommer du med all sannolikhet att må illa i magen
Åh Modestie - vilka inlägg! :)
Tror minsann att du förstår att jag smyger omkring här och läser... :)
Håller med Modestie i allt! Det är BALANSen som skapar hälsa. Nolltolerans och förbjudna livsmedel skapar lätt ångest och känsla av misslyckande.
Tror inte att det ger en det välmåendet som man/ni eftersträvar
Men om man är sockerberoende på riktigt (för det påstås ju att man kan vara det) så kan det faktiskt vara bättre att lägga av helt och hållet. Visst - ett glas vin gör ingen till alkis - men en nykter alkis kan inte sitta och dricka vin varje helg. Och hur många är det som har slutat röka och kämpat i månader för att sedan trilla tillbaka i beroendet vid första ciggen?
Det är nog individuellt, helt enkelt.
Jag har slutat röka och mår idag illa så fort jag tar en cigg under en fetslig kväll, så det funkar inte!
Det värsta som finns är när en rökare kommer förbi och man känner cigarettlukten! Blä! Jag kommer aldrig trilla dit igen
..men jag kan förstå folk som är sockerberoende och som inte kan sluta röka....eh..har medlidnade och beklagar mej inte över dessa!