• Marinee

Sluta äta socker!

Är det nån här som helt lagt av med att äta socker? Hur gjorde ni och hur lång tid tog det innan ni slutade känna sug efter det?

• Svar på tråden Sluta äta socker!
  • Modestie

lzunia: Jag rekommenderar dig att dra ned kraftigt på godis odyl, iaf sluta med det varje dag, det ger med sig, suget alltså, faktiskt! Försök med en frukt efter måltiden för att få i dig sött istället, ofta vill man naturligt ha sött för att balansera efter mat, välj då "bra" sött.

• Modestie

Ingen som har tips på en liite nyttig efterrätt, alltså typ supergod fruktsallad eller nå´t? Frukt ÄR ju INTE godis, men lite godis PÅ frukten kan man väl ha

?

• Modestie

tillägg: Till helgen menar jag

• Silje21

Åh, jag vet! Fruktsallad på massor med goda exotiska frukter, med lite riktigt mörk choklad hackad på toppen. Och en lätt vaniljvisp till... *MUMS* Eller gelé som vi kallar det i Norge - ex fun light med gelatin i som får stelna. Helt utan kalorier blir det då! Och kanske lätt vaniljvisp till, eller lätt vispgrädde. Eller någon form av citronsorbé utan socker kanske - titta på tasteline.com där står en massa recept!

Jag har precis varit hos min svägerska som hade nybakade chokladmuffins och marsipanmuffins... Men jag var JÄTTEduktig och åt tre kiwi i stället! Är inte så lite stolt över mig själv nu!

• Modestie

Silje: Åh, vad duktigt att du avstod, hade jag aaaaaaaaaaldrig klarat

Ska testa en fruktsallad med vaniljvisp och hackad choklad i helgen, lät gott

• miss luxor

Modestie
    världens goaste efterrätt...

skiva jordgubbar, banan o kiwi i en ungsform..riv över vit chocklad.. sen i ugn i 20 min.. servera med glass (om man vill) asgott...

du låter som en periodare, som jag.. kände igen mig när du rotade efter oboy i skåpet.. haha :)

• brudimaj

Man kan göra egen "lihgt glass" typ.
    Blanda naturell yoghurt, canderel och bär som du kört i mixer ihop. Frys in och ta fram till helgerna!

• brudimaj

Ska vara ärlig också, hade tjejträff igår. Det blev vin Och efterätt!!
    Efterätten bestod av..lätt sockrade hallon, krossade digestiv med lite smör ihopblandat, och varvat detta med vispad grädde blandat med lemoncurd! Men det va så gott!!
    Åt marshmallows idag för jag blev så deppig och arg över ams hemsida och sånt jag inte fattar!

Ibland lyckas man INTE hålla sej helt enkelt......

• myspysen

Så glad jag blev av att läsa denna tråd!
    Jag är matmissbrukare och har haft ätstörningar sen jag var 13 år. Har peridvis bantat o tränat hysteriskt för att sedan inte orka det längre och istället hetsätit enorma mängder av mat. Jag har pendlat 20 kilo i vikt, upp o ner.
    För ett år sedan slutade jag helt att äta socker, vetemjöl och andra raffinerade kolydrater samt att inte dricka alkohol. Det var tufft i början och en stor sorg att inse att det var min drog. Det jag tröstade mig med när livet var tufft. Nu fick jag uppleva allt i nyktert tillstånd. Jag mår i dag toppen och är befriad från besattheten av mat. Jag äter tre rejäla mål mat om dagen samt ett mellanmål och får aldrig sug längre.Jag har som sagt ändrat min kost men jag jobbar också i ett 12-stegsprogram med andra matmissbrukare. Det finns hjälp. Jag är så lycklig över att få var abstinent(drogfri) kär och snart gifta mig med världens bästa och mest förstående man! Jag har våndats över att jag bara ska dricka vatten hela bröllopsdagen men min blivande man stödjer mig och tycker bara att det är modigt.
    Jag är numera så lycklig!

• Tös

Jag har lyckats att inte äta kex hela veckan. De finns på jobbet för alla att ta, men jag har inte tagit en enda! Förra fredagen var det 3 månader kvar till bröllopet, så jag ska vara nyttig tills dess. På smekmånaden ska jag äta goda middagar, dricka vin och äta efterrätt!

Svar på tråden Sluta äta socker!