• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Quinnah

...och det, 41:an är ju det viktigaste Att det känns bra för dig och att du blir nöjd med resultatet!

• KickanF

Hej, ville bara tipsa om att det står om Citadellkliniken idag på www.hd.se. (Helsingborgs dagblad).

• Filippa28

Hej allihopa!

17 mars ska jag operera mig. Jag är fortfarande osäker när det gäller storleken. Hoppas jag kan få lite hjälp av er. Har också tittat på qvinna.info men det blev bara röriga i huvudet på mig.

Har också lagt in 2 riskuddar för att se vilken storlek jag ska ha. La in 3 dl vilket ska motsvara 300cc och det kändes bra.

Pratade med läkaren idag och hon rekommenderade 350cc till mig. Det skulle bli B-kupa. 350cc låter så stort.... Vad tror ni?

Jag är 160,väger 53, 70-75A.

• Bröllopstokiig

Filippa 28:
    Det var ju ovanligt med en läkare som rekommenderar större. Men hon har kanske erfarenhet av att de flesta ångrar sig att det inte tog större. Men förutom längd o vikt så har det ju också o göra med hur mkt bröst man har i sig själv sedan innan också. Var är det du ska op. dig någonstans.
    Men visst håller jag med dig om att det är svårt med storleken. Nästa gång jag ska till läkaren så ska jag förklara att jag max vill ha en C-kupa p g a praktiska skäl. Men 450 gr blir det nog, har ju en A-kupa nu.

• Swing

Filippa 28: Det skiljer inte så mycket mellan storlekarna, jag tycker din läkares råd ang. 350 verkar vettigt, du är ju ganska platt nu, eller hur?
    På mina amerikanska tutt-forum sägs alltid att 180g/ml motsvarar en storlek. Du borde alltså få en (inte stor) C-kupa då. Det blir säkert jättefint på dig.

Själv förstår jag inte riktigt de som "bara" vill ha B. C är snyggt på de flesta kvinnor med normal längd och vikt.
    Lycka till!

• *Blomman*

B-kupa är också riktigt snyggt.

• KickanF

Som det kan bli. Skapade ju denna tråden för att få råd ang. vilken storlek jag ska välja till min bröstförstoring, men nu har det vänt till att jag o andra ger andra råd istället.
    Själv har jag fortf. inte bestämt mig ännu mer än att jag vill ha en stor C, inte D. Men hur många mg det blir vet jag inte. Får väl se om läkaren kan hjälpa mig med det nästa gång jag ska dit.

• 41:an

Ja du KickanF nu har jag bara 64 dagar kvar till operationen, och bara 13 dagar till min 2:a konsultation.
    Vad tänker du fråga om när du ska iväg.
    Hälsn. 41:an

• Filippa28

Hej hej och tack för alla svar jag har fått!

Jag har en väninna som gjorde alldeles för stora och hon skäms nästa när hon har något urringat. Killarnas ögon fastnar där :)

Det är visserligen smaksak men jag föredrar "normal" storlek. För mig är normal att det är stort men ändå diskret. Antar att 350cc kommer att bli Ckupa på mig. Är lite orolig för att det är för mycket men jag har en vecka på mig att bestämma. Har knappt några bröst idag därför känns det ännu svårare att föreställa sig en större storlek.

• blåsippa

FILIPPA 28 !

jag är ca 162 cm o väger 49 kg. Jag hade 70a-cupa o har nu koksalt implantat på 275 ml. Har nu en stor b-cupa på gränsen till c. Vad skall du ha för slags implantat?

Jag är väldigt smal runt bröst korgen och min läkare tyckte ej att jag skulle ta större eftersom nästa storlek 300 på implantaten var större i omkrets o då fanns risk att det skulle kunna synas o kännas efter kanten mot armhålan, om du förstår vad jag menar!!

Jag är helt nöjd med min storlek på brösten eftersom jag ville ha b-cupa ungefär o så blev det. Ser snyggt o proportionerligt ut på mej som är så smal tycker jag.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.